Syar-2003 Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 (endret) Jeg har fått et problem med at jeg ikke får logget inn. Pc'en sier at det er feil passord, har prøvd med et annet tastatur og skjemtastaturet også, men samme feilmelding. Er det noen som har vært borti samme problem?Ja , ofte. Men da er det alltid spesialtegn i passordet kombinert med at Windows logon skjermen har stilt seg til EN keyboard layout. (jeg har alltid Engelsk Windows med multiple keyboard input languages) Edit: Så er det dette med Microsoft login vs lokal brukerkonto da. Administrer Microsoft Account data her: https://login.live.com Endret 30. juli 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
XU Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Jeg har fått et problem med at jeg ikke får logget inn. Pc'en sier at det er feil passord, har prøvd med et annet tastatur og skjemtastaturet også, men samme feilmelding. Er det noen som har vært borti samme problem?Ja , ofte. Men da er det alltid spesialtegn i passordet kombinert med at Windows logon skjermen har stilt seg til EN keyboard layout. (jeg har alltid Engelsk Windows med multiple keyboard input languages) Edit: Så er det dette med Microsoft login vs lokal brukerkonto da. Administrer Microsoft Account data her: https://login.live.com Har ikke noen spesialtegn i passordet. Kan jeg sende deg en pm. og vi kan ta det videre der? Lenke til kommentar
XU Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Og der fikk jeg plutselig logget inn, etter 47 restart og mye frustrasjon. Kanskje PC'en er hjemsøkt og lever sitt eget liv. Får håpe at jeg får logget på i morgen da. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Jeg har fått et problem med at jeg ikke får logget inn. Pc'en sier at det er feil passord, har prøvd med et annet tastatur og skjemtastaturet også, men samme feilmelding. Er det noen som har vært borti samme problem? Ja , ofte. Men da er det alltid spesialtegn i passordet kombinert med at Windows logon skjermen har stilt seg til EN keyboard layout. (jeg har alltid Engelsk Windows med multiple keyboard input languages)Edit: Så er det dette med Microsoft login vs lokal brukerkonto da. Administrer Microsoft Account data her: https://login.live.com Har ikke noen spesialtegn i passordet. Kan jeg sende deg en pm. og vi kan ta det videre der? Løsningen er å enable lokal Administrator eller lage en ny "local login". http://www.isunshare.com/windows-password/how-to-reset-windows-10-forgotten-password.html eller http://www.top-password.com/blog/4-ways-to-enable-built-in-administrator-account-on-windows/ Merk at flere av de omtalte "password tool" har trial versjoner som ikke faktisk gjøre endringene.Da må man kjøpe de. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Og der fikk jeg plutselig logget inn, etter 47 restart og mye frustrasjon. Kanskje PC'en er hjemsøkt og lever sitt eget liv. Får håpe at jeg får logget på i morgen da. Det var bra. Alltid ha/opprett ekstra lokal administrator account på PCene dine. Den default Administrator er disabled som standard. Og kan bli disabled igjen ved ymse servicene scenario. Så det beste er å lage en ekstra. Lenke til kommentar
XU Skrevet 30. juli 2016 Del Skrevet 30. juli 2016 Takk for hjelpen syar2003, har nå enabled default administrator. Lenke til kommentar
XU Skrevet 3. august 2016 Del Skrevet 3. august 2016 (endret) Edit. fant nå ut at denne mappen ikke kan sees med Win10 Home. Har nå oppdaget et annet problem, under datamaskinbehandling mangler jeg bruker-mappa. Kan dette være grunnen til problemet med login? Ser mappen under c:\brukere. Har prøvd å google etter løsninger, men har desverre ikke funnet noen. Endret 3. august 2016 av XU Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Noen elementer/boxer passer ikke til skjermen. De er for store. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Kjører 1366x768 oppløsning i windows 10. Det er maks oppløsning og jeg får beskjed om at det er lavere enn ideell oppløsning. Legger ved et screenshot Endret 10. august 2016 av 1814_ Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Edit. fant nå ut at denne mappen ikke kan sees med Win10 Home. Har nå oppdaget et annet problem, under datamaskinbehandling mangler jeg bruker-mappa. Kan dette være grunnen til problemet med login? Ser mappen under c:\brukere. Har prøvd å google etter løsninger, men har desverre ikke funnet noen. Vanlig og normalt med home versjon .Du kan bruke net user kommandoen i en elevert CMD prompt for å gjøre de samme tingene. When you use net user without parameters, it displays a list of the user accounts on the computer. You can also type net users. https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc771865(v=ws.11).aspx Endret 10. august 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Windows 10 Anniversary oppdateringen greide å rote til iTunes programmet mitt, så det måtte jeg re-installere to ganger før det funket som det skal. Dette i tillegg til at OpenCL driverne ble fjernet som tidligere nevnt. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 (endret) Oppdateringen fjernet to programmer jeg hadde installert, fikk melding om dette i varselspanelet, men ved å trykke på lenken for mer info forsvant infoen samtidig som jeg ble sendt til en generisk side med ca 0 relevant innhold. Fikk dessuten satt blåtann som standard lydavspillingsenhet ut av det blå. Bare sånn for å nevne et par feil. Endret 11. august 2016 av mandela Lenke til kommentar
Gordon Growth Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Noen andre som opplever at oppløsningen på bilder i Bilder-appen er dårligere enn i andre program, som f.eks. Windows Fotovisning? Kanskje ikke akkurat en bug, men det er jo litt rart da... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Opplever det samme, tar ofte screenshots via PrtSc-knappen og eventuelt via Snipping Tool i Windows og når jeg ser på disse via Bilder-appen så ser det fryktelig lavoppløst ut. Men ser jeg de via andre applikasjoner så ser det helt fint ut. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 (endret) Det har vært slik siden Windows 8. En av photos utviklerene har vært inne og hjulpet til samt forklart her. http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/apps_windows_10-photos/photos-app-often-displays-sharp-images-as-somewhat/29b79fea-889b-48e4-8368-1a2d2922dd0c?page=4 Det er fremdeles slik at man må bruke + og - ved hvert bilde visning. Selv har jeg lagt inn gamle windows pictures viewer som default. Bruker ikke store appen. Endret 14. august 2016 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Jeg har to snodige greier i win10. Vil ikke kalle det et problem, bare litt plagsomt: 1. Når jeg rebooter maskinen så er lyder tilbake - altså disse divere pling-plong lydene i windows. Jeg har satt No Sounds, men settingen resetter seg til default ved boot. 2. På Windows velkomstbildet så er det to brukere som vises. Den som er default er ikke den jeg bruker. Begge er "meg" - men bare den ene fungerer - den jeg bruker nå som er Admin. Jeg har kun denne under User Accounts, altså her finnes ikke 2 brukere. Hvordan kan jeg få vekk denne andre brukeren på velkomstbildet? Det er akkurat så plagsomt at jeg vil løse det. Begge disse kom ved siste update tror jeg. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Windows Defender har en notification hver eneste dag nå om at den trenger å scanne. Det begynner å bli ganske irriterende. Den har aldri funnet noe feil, og "Real time protection" er slått på. Jeg finner ikke noe valg for automatisk scanning utover dette. Noen som vet hvordan jeg kan få den til å slutte å plage meg? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Windows Defender har en notification hver eneste dag nå om at den trenger å scanne. Det begynner å bli ganske irriterende. Den har aldri funnet noe feil, og "Real time protection" er slått på. Jeg finner ikke noe valg for automatisk scanning utover dette. Noen som vet hvordan jeg kan få den til å slutte å plage meg? Sett den til å scanne om natten? Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Jeg fikker ikke noe valg for automatisk scanning på spesifikke tidspunkter. Var aldri plaget av dette i W7, er det fjernet i W10? Endret 3. september 2016 av Ziff Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Det ligger i scheduled tasks. Oppgave planlegger e.l på Norsk. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Skal den ligge der fra før? Finner ingenting på Windows Defender der. Jeg kan prøve å legge til manuelt da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå