Madridista1212 Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Pcen er blitt helt ubrukelig etter jeg installerte win10 Hvordan får jeg win8 tilbake? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Pcen er blitt helt ubrukelig etter jeg installerte win10 Hvordan får jeg win8 tilbake? På instillinger. Du har en måned på deg til å returnere. Vil heller annbefale deg en "reset" i windows 10. Og å installere windows 10 drivere til maskinen din om du ikke har gjort det. Windows 8 har ingen fremtid, men Windows 10 er rett å slett veldig bra. Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Mange program ble borte i startmenyen etter Win10 oppgradering. Build 10547 fiksa det Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Noen som vet hva dette kan komme av? Skjer kanskje en gang i uken (datamaskinen er i daglig bruk). Det som skjer er at jeg starter den opp, og før Windowslogoen kommer så skjer dette med skjermene, og det eneste jeg kan gjøre er å skru av PCen med knapp. NVIDIAdriverne er oppdatert så tror ikke de har skylden. Dette problemet har jeg hatt siden jeg oppgraderte fra W7 til W10. Aldri skjedd før. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Etter jeg oppdaterte i dag tidlig så har klokken min vært 8 timer feil når win 10 har auto på tids-sone. Flere som sliter med dette? KL er nå i flg 1439 Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg har fikk fult sammenbrudd i hjemmenettverket etter oppgradering til 10.0.10586 for ett par dager siden. Alle 3 pc er oppgradert. 1) Server (kablet) 2) Kontor PC (kablet)3) Laptop (trådløs) Jeg oppgraderte først kontor PC og laptop samme kveld og begge to kom ikke på internett etter oppgradering. Etter ett par restarter kom laptopen på internett, kontor PC ga jeg opp og fortsatte med oppgradering av serveren. I kveld har jeg fortsatt feilsøking på kontor PC og oppdaget at alle kryss untatt HyperV i egenskaper for nettverkskortet var blanke. Jeg krysset av alle og PC koblet seg umiddelbart på internett. Nå sitter jeg igjen med alt problemet at kontor PC ikke vil koble seg til "Hjemmegruppe". Jeg prøver å koble opp til hjemmegruppe med veiviseren, men den blir stående uendelig lenge med meldingen "Kontrollerer passordet ....". (Jeg får ikke spørsmål om passord) Noen tips? Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Jeg sliter med å innstalere programmer og de som blir innstallert får jeg ikke brukt bl. a drivere till nettverks usb. Lenke til kommentar
Kvalatad Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 Opplevd vel mye BSOD i det siste, både ved spilling, nettbruk og når den står i ro. Legger ved skjermbilde fra Bluescreen viewer. Ikkje installert ny hardware, men win update laster jo ned drivere og slikt automatisk. Fint med forslag og idèer! Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 18. desember 2015 Del Skrevet 18. desember 2015 (endret) Opplevd vel mye BSOD i det siste, både ved spilling, nettbruk og når den står i ro. Legger ved skjermbilde fra Bluescreen viewer. Med 0x1E og 0x3B kan du starte med og teste minne Memtest86+. Begge disse BSoD er vanlig når minnet har feil. Husk kjør en 4-5 pass,hvert pass har 9-tester alle må ha 0-feil. Ikke feil ved minne last opp dump(.dmp) filene pakk zip/rar del Ge.tt. Endret 18. desember 2015 av snippsat Lenke til kommentar
Kvalatad Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 (endret) Hei Kjørt testen 6 ganger uten feil. Link til dmp. filer. : http://ge.tt/7orx67U2 http://ge.tt/5gcQ77U2/v/0 Endret 21. desember 2015 av Kvalatad Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Kjørt testen 6 ganger uten feil. Ok,kan du slå på Driver Verifier. Poste dump filer du får etter den er slått på. Lenke til kommentar
Kvalatad Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Brukte "Create standard settings" og "Select all drivers on windows". Fekk opp 2 ganger ved oppstart "Driver verifier detected violation" Fekk ordna det tilbake i sikkermodus. Så valgte eg "automatic choose unsigned drivers", einaste så dukka opp då er ksaud.sys (WDM Usb audio driver) Normal oppstart då. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Se om det er kommet nye dump filer. Prøve noen ganger og se etter nye dump filer. Feiler helt i oppstart,velg noen drivere fra "driver name from list" prøve igjen du finner en driver som feiler. Har du SSD disk eller HDD som OS disk(C:\),ny eller gammel. Kjør chkdsk C: /R /F fra cmd,og se at ikke kommer alt for mye feil. /F Fixes errors on the disk. /R Locates bad sectors and recovers readable information. Kjør error scan med Hd Tune. Endret 22. desember 2015 av snippsat Lenke til kommentar
Kvalatad Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Ny dumpfil: http://ge.tt/4CP67AU2/v/0 SSD som OS disk. (Rimeleg ny ) Kjørt chkdsk C: /R /F. Kan Teste Hd Tune. Takk så langt Snippsat Edit: All green på Hd tune test av OS SSD`n. Endret 22. desember 2015 av Kvalatad Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 En liten advarsel til de som Malwarebytes installert...denne kan forårsake blåskjerm i Win 10. Midlertidig workaround er å slå av "Ondsinnet Nettsidebeskyttelse". Gjelder Premium, kjenner ikke til om denner med i gratisversjonen. Også en mulighet for at det er kombinasjonen MB Premium+Bitdefender som er skyld også...uansett så funker det etter å deaktivere overnevnte. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Jeg har brukt Malawarebytes Premium på fire Windows 10 maskiner siden juli/august . Ikke noen blåskjerm. Og ikke noe bitdefender heller ibruk her. Malicious web page protection er en av de beste egenskapene med produktet og har alltid vært aktivisert her. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Er nok sikkert komboen MB Premium + Bitdefender som er årsaken. Kom etter .10586 oppdateringen. Flere som har opplevd samme bug, men som du sier, sikkert ikke noe problem for dem som ikke benytter Bitdefender:-) Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Etter Driver verifier slår den ut på aswSnx.sys(Avast). Fjern Avast helt Se om BSoD blir borte. 0: kd> lmvm aswSnx start end module name fffff801`c2410000 fffff801`c2516000 aswSnx T (no symbols) Loaded symbol image file: aswSnx.sys Image path: \SystemRoot\system32\drivers\aswSnx.sys Image name: aswSnx.sys Timestamp: Tue Dec 01 09:51:45 2015 (565D5FA1) CheckSum: 0010FC80 ImageSize: 00106000 Translations: 0000.04b0 0000.04e4 0409.04b0 0409.04e4 Driveren er fra 1/12-2015, test gjerne et annet gratis AV som er bra f.eks Avira free(har i mage år ligget jevnt høyt på Av-comparatives). Endret 22. desember 2015 av snippsat Lenke til kommentar
Kvalatad Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Skal det. Håpe dette funker då! Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Etter at jeg fikk 10586.36 opplever jeg at Chrome brått sliter med norske nettbanker. I går var det Danske Bank og DNB. I dag er det DNB. Den venter stadig på tilgjengelig socket. Merkelig. Jeg har ingen problemer i Edge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå