mandela Skrevet 10. april 2017 Rapporter Del Skrevet 10. april 2017 Håper virkelig at dette blir fikset snart: "Windows 10 - Creators Update: How do I get rid of those warnings signs on Windows Security Center - in the taskbar?" https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/645cev/windows_10_creators_update_how_do_i_get_rid_of/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. april 2017 Rapporter Del Skrevet 10. april 2017 Håper virkelig at dette blir fikset snart: "Windows 10 - Creators Update: How do I get rid of those warnings signs on Windows Security Center - in the taskbar?" https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/645cev/windows_10_creators_update_how_do_i_get_rid_of/ Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Håper virkelig at dette blir fikset snart: "Windows 10 - Creators Update: How do I get rid of those warnings signs on Windows Security Center - in the taskbar?" https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/645cev/windows_10_creators_update_how_do_i_get_rid_of/ Trolling? Sånn ser det ut, lukking av vinduet har selvsagt ingen effekt på ikonet i taskbar: Endret 11. april 2017 av mandela 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Trollingen ligger i at noen vil ha vekk varslene. Det blir som at de vil ha vekk Check engine light, uten å sjekke motoren. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Trollingen ligger i at noen vil ha vekk varslene. Det blir som at de vil ha vekk Check engine light, uten å sjekke motoren. Du må ha misforstått noe her (og dermed bommer med bilanalogien). Problemet er at et varselsikon vises når brukeren har satt maksimal lysstyrke på skjermen, selv på en bærbar med stikkontakten i, og at denne ikke forsvinner etter at man har "lest" varselet og brukeren kan heller ikke fjerne denne obskure sjekken. Endret 11. april 2017 av mandela 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Dette ser jeg øverst på siden til der du linker til. Om du mener det skal være noe annet innhold, så kan jeg ikke gjette meg til hva det skal være, siden det er kun en link du legger ved. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Se vedlagt bilde i post https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1676616&p=23838562 Kanskje best å ikke uttale seg hvis man ikke har forstått problemstillingen? Samme varsel får man forresten også etter å ha deaktivert hva som helst i Enhetsbehandling, for eksempel en LAN driver som man aldri bruker, dette er selvsagt ekstra irriterende for brukere av VPN klienter hvor en "driverfeil" blir rapportert når man kobler fra VPN. Endret 11. april 2017 av mandela 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Joda jeg forstår problemstillingen og min referanse til å overse check engine light er fremdeles gyldig. Det varselsenteret varsler om ting som ikke er slikt de skal være. Når alt er grønt, så er der ingen varsler. man kan ikke fjerne et varsel som er gult eller rødt. Man må løse årsakene til at de lyser gult eller rødt. Endret 11. april 2017 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Joda jeg forstår problemstillingen og min referanse til å overse check engine light er fremdeles gyldig. Det varselsenteret varsler om ting som ikke er slikt de skal være. Når alt er grønt, så er der ingen varsler. man kan ikke fjerne et varsel som er gult eller rødt. Man må løse årsakene til at de lyser gult eller rødt. OK. Hvordan vil du løse "problemet" med maksimal lysstyrke satt på en skjerm (med overlegg, da lysstyrken er relativ lav på panelet)? Hvordan vil du løse "problemet" at administratoren har deaktivert Bluetooth og LAN? Hvordan vil du løse "problemet" at brukeren har koblet seg fra VPN etter en økt? Hvordan er maksimal lysstyrke på en skjerm analogt med check engine light? Skjermen opererer innen angitte parametere. Det ville ha vært mer hensiktsmessig å for eksempel farge UI elementet som vises ved skjermstyrkeregulering rødt på de øverste trinnene. Et vedvarende varsel i taskbar er feil måte å informere brukeren (om hens egne valg) etter min mening. Analogt, mener du at det er hensiktsmessig å vise konstant varselsikon når lydstyrken er satt til maks, eller at prosessoren er i turbomode? Endret 11. april 2017 av mandela 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Jeg ville iallefall ikke hevdet det var en feil med Windows. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Jeg ville iallefall ikke hevdet det var en feil med Windows. Smart. Bare fordi det er tilsiktet, betyr ikke at det ikke kan oppfattes som et irritasjonsmoment for brukeren, feature vs bug osv. Endret 11. april 2017 av mandela 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Hvordan vil du løse "problemet" med maksimal lysstyrke satt på en skjerm (med overlegg, da lysstyrken er relativ lav på panelet)? Hvordan vil du løse "problemet" at administratoren har deaktivert Bluetooth og LAN? Du kan google problemstillingen i dagesvis, og er du heldig vil du finne ut hvordan du kan undertrykke "warningen" med en registry-setting. Deretter kan du melde fra til Microsoft om at du ikke synes dette er en holdbar metode. Å klage i en forumtråd har vel aldri endret noen ting i Windows. Det er ikke sikkert så mange har lyst til å bruke av tiden sin til å hjelpe en sutrekopp, heller. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 nebrewfoz skrev (På 11.4.2017 den 16.38): Du kan google problemstillingen i dagesvis, og er du heldig vil du finne ut hvordan du kan undertrykke "warningen" med en registry-setting. Deretter kan du melde fra til Microsoft om at du ikke synes dette er en holdbar metode. Å klage i en forumtråd har vel aldri endret noen ting i Windows. Det er ikke sikkert så mange har lyst til å bruke av tiden sin til å hjelpe en sutrekopp, heller. Haha, sutrekopp du? Hva er ellers hensikten med denne forumtråden enn å "diskutere" feil og irritasjonsmomenter med Windows 10? hadde ingenting å komme med og nå følger du opp, fantastisk. Vil du anta at en registry hack vil kunne skille med ekte advarsler og informative meldinger? 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Du kan ta din 'fucking break' når du vil for meg. Men hold støynivået nede. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Du kan ta din 'fucking break' når du vil for meg. Men hold støynivået nede. Takk for dine verdifulle bidrag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Irritasjonsmomenter kan du diskutere i Linuxtråder med dine likesinnede. Denne tråden er ikke for slikt! 1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Takk for info, til andre som sliter mentalt med dette nye påfunnet til Microsoft, dere er ikke alene: I don't want the icon to disappear. I want the exclamation mark disappear for a deliberate setting. But I still want to be warned about things that I didn't take care of! https://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/protect_defender-protect_start/windows-10-creators-how-to-disable-defender/64aa52c2-5bf2-491c-9fe2-0e6e9dbeb9ef (inneholder lenke til en mulig måte å skjule ikonet på, men dette er ikke hensiktsmessig for de fleste) https://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/protect_defender-protect_start/windows-defender-security-center-warning-icon/f27cf34e-4d44-41c9-8f55-87b01fa26721 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 At Defender viser et gult eller rødt varsel på at noe er feil, er mer hensiktsmessig for de fleste brukere, enn å måtte browser gjennom enhetbehandlingen for å finne feil. Enda verre er det for de alle fleste å skulle browse gjennom eventlogger for å finne feilene. Det at varsler vises i Defender ikonet er for de aller fleste brukere av Windows 10 er særdeles forenkling i forhold til tidligere. For øvrig bør man diskutere problemer man selv har og ikke tråle nettet rundt etter problemer andre måtte ha. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 (endret) At Defender viser et gult eller rødt varsel på at noe er feil, er mer hensiktsmessig for de fleste brukere, enn å måtte browser gjennom enhetbehandlingen for å finne feil. Enda verre er det for de alle fleste å skulle browse gjennom eventlogger for å finne feilene. Det at varsler vises i Defender ikonet er for de aller fleste brukere av Windows 10 er særdeles forenkling i forhold til tidligere. For øvrig bør man diskutere problemer man selv har og ikke tråle nettet rundt etter problemer andre måtte ha. Det er et problem jeg har, da jeg bruker min bærbare PC tilkoblet strøm og ekstern skjerm, og Windows Defender varsler meg i oppgavelinjen om at skjermens nåværende lysstyrke kan påvirke batteritiden. Lysstyrken kan heller ikke endres i Innstillinger som varslet lenker til da jeg er koblet til ekstern skjerm og valget er grået ut. Når jeg var ferdig med jobbrelaterte oppgaver som gikk gjennom VPN, koblet jeg fra VPN klienten. Siden den gang varsler Windows Defender meg om at en driver ikke fungerer som den skal og tilbyr meg å reaktivere VPN. Forstår dessverre ikke hvorfor du ikke anser punktene over som problematiske. Poweruser-perspektivet er vel så interessant, dersom en bruker eller admin ikke vil at innebygd LAN, webcam osv skal brukes, kan disse nå ikke deaktiveres i Enhetsbehandling uten at det medfører en permanent, gul varselstrekant i oppgavelinjen. Ingen av eksemplene ovenfor er å regne som trusler mot (som å det å slå av ESP på en bil er) eller feil med systemet (som f.eks. et varsellys om at det er feil på billyktene er). Endret 11. april 2017 av mandela Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. april 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Er jo med å skape irritasjon med mine sterke meninger, men vi får roe oss ned folkens og ikke rive hue av hverandre. Hold oss til sak. Nå er det moderatoren myhken som snakker. Tilbake til sak trodde jeg faktisk dette varslet handlet om type popup vindu som irriterte veldig. Men ser nå at det mer handler om et gult varsel i "defender" panelet. Er så vant til å ha det gule varslet konstant på mine to bærbare siden de kun er slått på om dagen så skanner jo ikke defender, og da går det jo bare en dag eller to før defender påstår at pcen er i faresonen. Irriterende ja, men er så vant til det at jeg bare ikke bryr meg mer. Kun på Remote Desktop pcen min (den jeg bruker mest) som defender har nå grønt varsel. Før Creators Update var den bare hvit. Har heldigvis andre viktigere ting i livet mitt til at jeg bruker noe som helst tid på å rive meg i håret eller offre en tanke at jeg ser det gule varslet på de fysiske pcene mine. Men vi er jo ulike. Kan jo være et godt tegn også om et slikt varsel er noe man bruker mye tid å irritere seg over også. Krig, sult, terror og slikt er jo ikke viktig for alle Endret 11. april 2017 av myhken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå