Gå til innhold

Windows 10 - den store feil og bugs tråden.


Anbefalte innlegg

Leser man linkene jeg kom med så ser man at dette er bugs som finnes både i Windows 7, Windows 8 og Windows 10 uavhengig av oppgradering. Hva som trigger den er dog et godt spørsmål.

 

Hva er det? Windows Search indeksering. Dette kan selvsagt deaktiveres.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No shit Sherlock ;)

Tipset om å deaktivere gjelder for de som har buggen og ikke ønsker å dille med det lenger. Det finnes også andre alternativer for å indeksere innhold.

 

Det er jo basiskunnskap at en bug ikke slår ut for alle men gjør du et googlesøk så ser du at det er et tonn brukere som blir utsatt for den med windows.edb på 15GB, 70GB, 250GB osv,

Nå etter å ha slettet den på 60GB og i november på 72GB så er indekseringen igjen normal for en stund.

 

rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL srchadmin.dll

336 162 items indexed

Indexing Complete

 

Men klart, mentaliteten "Det skjer ikke hos meg derav er det ikke en bug" er alltid god. Der oppnår man høyest brukertilfredshet  ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Man bruker å gjøre en clean innstall nå og da, så slipper man å dra med seg gammelt grums.

 

En bug er noe som rammer alle, mens en pbkac er i aller høysete grad lokal.

Lenke til kommentar

En av årsakene (trigger) til denne bug er programvare og utviklerverktøy installert med hyppig økte dayly logfiler lokalisert i brukerprofilen.

I index options kan det være lurt å eksludere tredjepart programvare foldere i uerprofile for å finne triggerne eller filetyper.

 

Om det er så at dette er triggerne er det åpenbart at det varierer fra person til person og brukermønster og benyttet programvare.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

En av årsakene (trigger) til denne bug er programvare og utviklerverktøy installert med hyppig økte dayly logfiler lokalisert i brukerprofilen.

I index options kan det være lurt å eksludere tredjepart programvare foldere i uerprofile for å finne triggerne eller filetyper.

 

Om det er så at dette er triggerne er det åpenbart at det varierer fra person til person og brukermønster og benyttet programvare.

Du leste tankene mine Syar og det er akkurat dette jeg tok meg tid til å gikk igjennom alt av indexing options denne gangen og har deaktivert div. filer som jeg vet genereres hyppig og som jeg som bruker ikke har stort indekseringsbehov på  :)

Kommer til å "fintune" dette fremover for å se om det er noe her som gir utslag. Jeg bruker ingen programmer per nå som skal gjøre det men uansett greit å eliminere.

 

Og derav som jeg sa, normalt at bugs kan variere fra enhet til enhet.

 

Sundan2K 

https://en.wikipedia.org/wiki/Software_bug

(As I know its not a PICNIC to understand it all). Og ift. den slags konklusjoner er det ofte ID-10T erroren som slår inn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som vet hva som kan forårsake micro stuttering/generic freez i windows 7? Jeg mistenker at det må være software da jeg har kjørt diagnostikk på hardware og det virker å fungere fint. Det oppstår ganske random, plutselig kommer det stuttering hvert 3 sekund i ca 2 minutter for så forsvinne helt. Det skjer både under belastning og idle. 

 

Er ganske sikker på at det begynte etter jeg installerte Equalizer APO og fikk noen bugs med det. Har da i ettertid avinstallert programmet og reinstallert Realtek Driveren. 

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det være så vanskelig å fjerne Flash fra Windows 10? Jeg så at Windows Update installerte Flash Player og da jeg prøvde å finne det var det nesten en umulig oppgave. Fant til slutt frem til C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash men da vil ikke Windows gi meg tillatelse til å slette makkverket. Sukk.

 

INbNb0u.png

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvorfor skal det være så vanskelig å fjerne Flash fra Windows 10? Jeg så at Windows Update installerte Flash Player og da jeg prøvde å finne det var det nesten en umulig oppgave. Fant til slutt frem til C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash men da vil ikke Windows gi meg tillatelse til å slette makkverket. Sukk.

 

INbNb0u.png

Prøvde du denne?

eb7137aa5dc449d4bf3662348cf8cba7.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

IE i Win10 har Flash innebygd, og virker vel bare der.

Chrome har også Flash innebygd (inntil videre?), Firefox har det ikke.

Så har du Uplay fra Ubisoft som ber deg legge inn en egen versjon om du skal se på en videoinfo ift. deres closed og open betas. Irriterer meg at Betatilganger fra Ubisoft ikke kan gjøres via Steam når spillet likevel også vil selges via Steam i tillegg til uplay når det lansere

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...