Gå til innhold

Lavkarbodiett

Anbefalte innlegg

Du er "tynnfeit". Eller "skinnyfat" som mange kaller det. Det er lett å tro at man da må gå ned i vekt for å bli kvitt det. Det beste du egentlig kan gjøre er å gå inn for å bygge muskler. Fettet vil heller "fordele" seg utover muskelmassen din og du vil ikke se dvask ut lenger. Hold deg til mat som vil utgjøre en komposisjon med høy mengde protein, moderat mengde fett og karbs.

Hvorfor er ikke lavkarbo veien å få for skinnyfate menn? Pleier de ikke å gjøre det?

Svaret på det kan hende ligger i kontrasten skinny/slanking... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi lavkarbo kun er effektivt så lenge man går på det. Og det er en lite effektiv diet. Derfor er det kun diabetikere som burde gå på lavkarbo, fordi de risikerer å dø ganske kjapt hvis de ikke passer på inntaket av karbohydrater.

Porsjonskontroll og trening er det beste for å gå ned i vekt (husk at trening vil føre til vektoppgang i begynnelsen fordi kroppen lager ny muskelmasse).

Lenke til kommentar

Trener du Leo21? Det høres ut som at du har lyst til å få strammere kropp kun ved å bytte diett. Det er dessverre ikke sånn verden fungerer og du må trene får å bygge muskler og få bort fettet. Det er som Dragen skriver over meg at du må heller passe på mengden du spiser og ikke kutte det ut helt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trener du Leo21? Det høres ut som at du har lyst til å få strammere kropp kun ved å bytte diett. Det er dessverre ikke sånn verden fungerer og du må trene får å bygge muskler og få bort fettet. Det er som Dragen skriver over meg at du må heller passe på mengden du spiser og ikke kutte det ut helt.

Nei ikke for tiden. Ikke stramme kroppen, men å få bort fettet med Lavkarbodiett uten trening er mulig?

Lenke til kommentar

Trener du Leo21? Det høres ut som at du har lyst til å få strammere kropp kun ved å bytte diett. Det er dessverre ikke sånn verden fungerer og du må trene får å bygge muskler og få bort fettet. Det er som Dragen skriver over meg at du må heller passe på mengden du spiser og ikke kutte det ut helt.

Nei ikke for tiden. Ikke stramme kroppen, men å få bort fettet med Lavkarbodiett uten trening er mulig?

Med mindre du er en "genetic freak" så er svaret nei, det går ikke an å "spot-reduce". Altså teorien om at man gjennom trening/kosthold kan fks fjerne fett bare en plass på kroppen. Det er piss. 

Begynn å tren. Sett deg inn i hva og hvor mye du spiser. Finn ut hva kroppen din trenger for å holde vekta, og spis rundt deromkring, med fokus på høy protein, moderat fett og moderat karbs(er min anbefaling). Når det kommer til trening/fitness/vekttap whatever så fungerer ikke de enkle løsningene.

Når du ikke har kunnskap nok kan jeg tenke meg lavkarbodiett kommer til å SUGE for deg, ettersom du kutter ut den beste kilden til energi man får tak i. Om du ikke kompenserer for tapet av kalorier gjennom fettet og proteinet, kommer du sannsynligvis til å miste like mye muskelmasse som fett. Jepp, det "koster" kroppen som regel mer å beholde muskelmasse en fett. 

Når du trener vil kroppen prøve å beholde mesteparten av muskelmassen, og forhåpentligvis ta igjen for de brukte kaloriene gjennom fettet på kroppen. Dette kalles en "recomp" eller body re-composition. 

Slutt å ty til enkle løsninger, og se realiteten i stedet. Begynn å pump jern. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med mindre du er en "genetic freak" så er svaret nei, det går ikke an å "spot-reduce". Altså teorien om at man gjennom trening/kosthold kan fks fjerne fett bare en plass på kroppen. Det er piss.

Begynn å tren. Sett deg inn i hva og hvor mye du spiser. Finn ut hva kroppen din trenger for å holde vekta, og spis rundt deromkring, med fokus på høy protein, moderat fett og moderat karbs(er min anbefaling). Når det kommer til trening/fitness/vekttap whatever så fungerer ikke de enkle løsningene.

Når du ikke har kunnskap nok kan jeg tenke meg lavkarbodiett kommer til å SUGE for deg, ettersom du kutter ut den beste kilden til energi man får tak i. Om du ikke kompenserer for tapet av kalorier gjennom fettet og proteinet, kommer du sannsynligvis til å miste like mye muskelmasse som fett. Jepp, det "koster" kroppen som regel mer å beholde muskelmasse en fett.

Når du trener vil kroppen prøve å beholde mesteparten av muskelmassen, og forhåpentligvis ta igjen for de brukte kaloriene gjennom fettet på kroppen. Dette kalles en "recomp" eller body re-composition.

Slutt å ty til enkle løsninger, og se realiteten i stedet. Begynn å pump jern.

Hva tenker du om frokosten min da? 2 skiver rugbrød med kalkunfilet + agurkskiver og 2 skiver knekkebrød med saltpølse + agurk.

Er vel godkjent?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...