Leo21 Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 (endret) Hei! Har litt fett rundt magen og brystene og dette skal vekk, så derfor tenker jeg å komme igang med Lavkarbodiett for fullt. Men er usikker på hvordan min dagsmeny bør være, så da lurer jeg på om dere kan dele deres lavkarbo/ketolysemeny? Endret 1. august 2015 av Leo21 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 (endret) Tenk heller lavglykemisk enn lavkarbo. Unngå bearbeidet mat og spis naturlig og pass på å spise nok frukt og grønt og få nok krydder. Poenget er å gi kroppen det den trenger og unngå å bruke "falsk mat" som rusmiddel. Stripper man vekk viktige kofaktorer fra maten ber man om trøbbel, og spis gjerne fersk mat du lager selv. Det er enkelt å lage spirer. Endret 1. august 2015 av vidor Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 Tenk heller lavglykemisk enn lavkarbo. Unngå bearbeidet mat og spis naturlig og pass på å spise nok frukt og grønt og få nok krydder. Poenget er å gi kroppen det den trenger pg unngå å bruke "falsk mat" som rusmiddel. Stripper man vekk viktige kofaktorer fra maten ber man om trøbbel, os spis gjerne fersk mat du lager selv. Det er enkelt å lage spirer. Men jeg må holde meg unna brød, ris, sukker og poteter? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Du kan jo roe ned på matvarene som du beskriver. Svihus har skrevet en god bok det kan være verdt å ta en titt på. Generelt er det balansen i det du spiser som har noe å si. Poenget er å holde blodsukkeret stabilt og unngå at kroppen for så høyt blodsukker at overskuddsenergi går over til fett. Leveren din er flink til å å konvertere overflødig energi fra karbohydrater til fett. Den kan fikse et halvt kilo pr. dag. Poenget er å ligge i kaloriunderskudd men fremdeles ha en jevn og fin energi. https://www.ark.no/ark/boker/Svihus-Birger-Fedmefaktor-nokkelen-til-mat-og-vektbalanse-9788203234583#.VbzZH_PtlBc Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Jeg ville ikke tenkt "lav-karbo" men snarere kcal-underskudd - det er mye enklere å forholde seg til og medfører IKKE at du nødvendigvis må kutte ut mat du liker å spise. På kcal underskudd styrer du insulinfølelsen ved å øke/minske på karbsa - Om du blir tung i kroppen av et måltid med "mye" karbs spiser du litt mindre av det neste gang. Slik kan man til en hviss grad styre og kontrollere kroppens velvære når man skal ned i vekt, hivlket ikke er noe gøy.. 2 Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Jeg ville ikke tenkt "lav-karbo" men snarere kcal-underskudd - det er mye enklere å forholde seg til og medfører IKKE at du nødvendigvis må kutte ut mat du liker å spise. På kcal underskudd styrer du insulinfølelsen ved å øke/minske på karbsa - Om du blir tung i kroppen av et måltid med "mye" karbs spiser du litt mindre av det neste gang. Slik kan man til en hviss grad styre og kontrollere kroppens velvære når man skal ned i vekt, hivlket ikke er noe gøy.. Ok. Selv er jeg egentlig ikke fet, veier vel rundt 77 kg og er 186. Er spinkel, men har fettmasse rundt magen og dette kan vel da fjernes ved å gå på lavkarbomat? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Det høres mest ut som at du trenger å "strammes opp" litt - Begynn å tren Men ja, du får det bort men vil samtidig bli enda spinklere Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Det høres mest ut som at du trenger å "strammes opp" litt - Begynn å tren Men ja, du får det bort men vil samtidig bli enda spinklere Så du anbefaler meg ikke å gå på lavkarbo? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Egentlig ikke - bare kommer med et alternativ. Er ingen tilhenger av dietter hvor man fokuserer på å kutte ut en av de 3 store fordi kroppen er avhengig av samspillet dem imellom, men det er nå bare slik jeg tenker da. Pass på proteininntaket ditt bare, gjelder også for folk som ikke trener, så finner du fort ut om du trives med en slik diett Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Om du ikke trener, sjekk ut Carb NIte. Om du trener styrke, sjekk ut Carb Back-Loading. Du vil sjelden finne to personer som er enig hvilke matsystemer som fungerer og er best for kroppen så du får sjekke ut de tipsene du får og teste ut selv.. Karbohydrater trenger du lite av, men det er gjerne det folk spiser størst andel av. Personlig har jeg hatt stor suksess med CBL (back loading). Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Om du ikke trener, sjekk ut Carb NIte. Om du trener styrke, sjekk ut Carb Back-Loading. Du vil sjelden finne to personer som er enig hvilke matsystemer som fungerer og er best for kroppen så du får sjekke ut de tipsene du får og teste ut selv.. Karbohydrater trenger du lite av, men det er gjerne det folk spiser størst andel av. Personlig har jeg hatt stor suksess med CBL (back loading). Okey. Men den Carb Nlte greia? Leste litt om den nå, men skjønte ikke mye av det. Er det en diettbok man kjøper også skal man følge den? Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Egentlig ikke - bare kommer med et alternativ. Er ingen tilhenger av dietter hvor man fokuserer på å kutte ut en av de 3 store fordi kroppen er avhengig av samspillet dem imellom, men det er nå bare slik jeg tenker da. Pass på proteininntaket ditt bare, gjelder også for folk som ikke trener, så finner du fort ut om du trives med en slik diett Ja, men jeg kan vel heller ikke trene ting styrke med fettet rundt magen, det vil fortsatt være der. Tenker selv å starte opp med lavkarbo diett imorra til 3 uker framover også se hvordan det går, og hvor mye valpefett jeg taper på den tiden? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Okey. Men den Carb Nlte greia? Leste litt om den nå, men skjønte ikke mye av det. Er det en diettbok man kjøper også skal man følge den? Det er en bok ja, er vel e-bok du kan laste ned mener jeg. Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Okey. Men den Carb Nlte greia? Leste litt om den nå, men skjønte ikke mye av det. Er det en diettbok man kjøper også skal man følge den? Det er en bok ja, er vel e-bok du kan laste ned mener jeg. Hva skal den gjøre? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Hva skal den gjøre? Hva dietten går ut på? I veldig korte trekk, spise minimalt med karbohydrater (ekskludert fiber fra grønnsaker feks) gjennom uken, og så dynge nedpå med høy GI-karbo en kveld i uken. Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Hva skal den gjøre? Hva dietten går ut på? I veldig korte trekk, spise minimalt med karbohydrater (ekskludert fiber fra grønnsaker feks) gjennom uken, og så dynge nedpå med høy GI-karbo en kveld i uken. Da skjønner jeg ikke pointet med å kjøpe denne boka, for alt dette vet jeg jo fra før av. At man ikke skal få i seg karbohydrater etc. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Skjønner egentlig ikke hvorfor du vil gå ned i vekt. I henhold til BMI er du akkurat der du skal være i forhold til å være frisk og sunn normalvektig. Problemet er vel helst i dag er at folk sammenligner seg med syke photoshoppa mennesker og prøver å nå et ideal som er sykelig. Dette brukes bevisst av en kynisk industri som prøver å selge deg ting for at du skal oppnå et uoppnåelig ideal som er usunt. Ikke fall for dette tullet. 1 Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Du er "tynnfeit". Eller "skinnyfat" som mange kaller det. Det er lett å tro at man da må gå ned i vekt for å bli kvitt det. Det beste du egentlig kan gjøre er å gå inn for å bygge muskler. Fettet vil heller "fordele" seg utover muskelmassen din og du vil ikke se dvask ut lenger. Hold deg til mat som vil utgjøre en komposisjon med høy mengde protein, moderat mengde fett og karbs. Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Du er "tynnfeit". Eller "skinnyfat" som mange kaller det. Det er lett å tro at man da må gå ned i vekt for å bli kvitt det. Det beste du egentlig kan gjøre er å gå inn for å bygge muskler. Fettet vil heller "fordele" seg utover muskelmassen din og du vil ikke se dvask ut lenger. Hold deg til mat som vil utgjøre en komposisjon med høy mengde protein, moderat mengde fett og karbs. Hvorfor er ikke lavkarbo veien å få for skinnyfate menn? Pleier de ikke å gjøre det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå