Emine Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Hva skal man gjøre om spirometrien og audiometrien man ved søknaden var originaler og ikke kopier?? Dvs at jeg ikke har kopier av de dokumentene.. Lenke til kommentar
Emine Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 (endret) som man la ved søknaden* Endret 11. august 2016 av Emine Lenke til kommentar
TippPåTå Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Hva skal man gjøre om spirometrien og audiometrien man ved søknaden var originaler og ikke kopier? Dvs at jeg ikke har kopier av de dokumentene.. De gjels vel som en del av legeerklæringen og du sendte inn orginalene? Så da har du vist orginalene allerede ^^ Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Hva skal man gjøre om spirometrien og audiometrien man ved søknaden var originaler og ikke kopier?? Dvs at jeg ikke har kopier av de dokumentene.. Dette trenger du ikke å levere. Phs har originalene fra før. Lenke til kommentar
KitBits Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Dere som skal pendle fra Oslo til Kongsvinger det neste året - har dere tenkt til å bruke tog eller bil? For meg vil det ta veldig lang tid å bruke toget, grunnet at jeg må t-banen til sentrum først, og så er det jo buss fra Kongsvinger til skolen i tillegg... Samtidig er det jo dyrt å bruke bilen, selv om det tar halve tiden. Lykke til med å pendle kollektivt til skolen i Kongsvinger. Skolen ligger jo 5 km utenfor sentrum og det går ikke mange busser forbi den. I tillegg vet jeg at de som pendlet med bil fra Oslo i fjor hadde mer enn nok med det. Det er ganske krevende å pendle 3 timer hver dag i tillegg til at skolen krever mye av deg teoretisk. Det er mye gruppeoppgaver som krever at dere samles og gjerne må sitte sammen etter skoleslutt eller i helgene. Ville vurdert nøye å pendle fra Oslo og jeg ville hvertfall droppet tankene om kollektiv pendling med en gang. Takk for svarene. Er innstilt på at det vil bli slitsomt å pendle, men jeg har samboer i Oslo og vil helst unngå å flytte til Kongsvinger. Som noen nevnte over her er det jo "bare" 10 måneder Hvis det er bare ti måneder, er det ikke bedre å fokusere på studiene og heller besøke kjæresten når du har mulighet? Det avhenger vel av hvilke prioriteringer man har. Vi eier en leilighet i Oslo som vi betaler lån og husleie på hver måned. Å leie et sted i Kongsvinger i tillegg blir dyrere enn å bruke el-bil til dagpendling fra Oslo. Det tar riktignok en drøy time hver vei, men tror likevel jeg har bedre forutsetninger til å fokusere på studiene hjemme enn i et kollektiv. Kan legge til at jeg er 28 år. Men takk for innspill! Lenke til kommentar
123hei Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 har dere kjøpt inn bøker allerede? eller venter dere til skolestart for å se hvilke bøker man trenger? Lenke til kommentar
KitBits Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 har dere kjøpt inn bøker allerede? eller venter dere til skolestart for å se hvilke bøker man trenger? Hadde ikke visst hvilke bøker jeg hadde trengt Venter nok til skolestart her ja! Lenke til kommentar
DeQu Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 har dere kjøpt inn bøker allerede? eller venter dere til skolestart for å se hvilke bøker man trenger? Bare vent til skolestart. Mye lure tips å hente fra B3 studenter, samt at i første time man har i et fag så går faglærer gjennom hva man må kjøpe av pensum. Lenke til kommentar
annmon Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 har dere kjøpt inn bøker allerede? eller venter dere til skolestart for å se hvilke bøker man trenger? Jeg har kjøpt en psykologibok som jeg har begynt å lese litt i. Uansett om den ikke er stor del syne jeg den er personlig interessant :-) Dessuten er jo pensum nytt siden b3 gikk i b1... Lenke til kommentar
Visningsnavn12345 Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 har dere kjøpt inn bøker allerede? eller venter dere til skolestart for å se hvilke bøker man trenger? Hadde ikke visst hvilke bøker jeg hadde trengt Venter nok til skolestart her ja! http://www.phs.no/Documents/5_Studenter/Fagplaner/Pensumliste%20B1%202016-2017_publisert.pdf Lenke til kommentar
Twix1010 Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Får man oppleve cs gass på phs et av årene slik som i forsvaret? Lenke til kommentar
KitBits Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 har dere kjøpt inn bøker allerede? eller venter dere til skolestart for å se hvilke bøker man trenger? Hadde ikke visst hvilke bøker jeg hadde trengt Venter nok til skolestart her ja! http://www.phs.no/Documents/5_Studenter/Fagplaner/Pensumliste%20B1%202016-2017_publisert.pdf Oi, takk! Men wow, kan det stemme at det er 29 bøker i tillegg til alle kompendiene og lovene og diverse annet? Blir et interessant år isåfall! Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Får man oppleve cs gass på phs et av årene slik som i forsvaret? Japp;-) Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 har dere kjøpt inn bøker allerede? eller venter dere til skolestart for å se hvilke bøker man trenger?Hadde ikke visst hvilke bøker jeg hadde trengt Venter nok til skolestart her ja! http://www.phs.no/Documents/5_Studenter/Fagplaner/Pensumliste%20B1%202016-2017_publisert.pdf Oi, takk! Men wow, kan det stemme at det er 29 bøker i tillegg til alle kompendiene og lovene og diverse annet? Blir et interessant år isåfall! Er mye å lese ja! Det er jo en høgskole/leseskole. Lenke til kommentar
Smashers Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Får man oppleve cs gass på phs et av årene slik som i forsvaret? Japp;-) Vil du si noe om hvor mange tabletter de satt fyr på i gassbua? Lenke til kommentar
Visningsnavn12345 Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 (endret) Noen som har ledig rom i kollektiv/hybel til leie i nærheten av PHS i Oslo? Ligger massemasse på finn.no/hybel.no, kommer ut typ 10-15 annonser per dag. Ikke nødvendigvis på Majorstuen, men man kommer seg til PHS på 15 min fra store deler av sentrale Oslo Men bare synd at det er vesentlig flere boligsøkende enn ledige leieobjekter! Ser imidlertid ut som det ordner seg nå. Edit: Jeg er forøvrig interessert i brukte pensumbøker i Oslo. Skrik ut om noen har noe til salgs Endret 13. august 2016 av Simonaa Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Får man oppleve cs gass på phs et av årene slik som i forsvaret? Japp;-) Vil du si noe om hvor mange tabletter de satt fyr på i gassbua? Veldig usikker på det. Helt jævlig uansett! Lenke til kommentar
Saakre Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Er det svømmehall i forbindelse med skolen i Bodø, evt hvis ikke, hvor er det anbefalt å dra? Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Får man oppleve cs gass på phs et av årene slik som i forsvaret? Japp;-) Vil du si noe om hvor mange tabletter de satt fyr på i gassbua? Vi var på leir i Kongsvinger i B2 og fikk testet dette. Har også testa i forsvaret tidligere. Gassbua på Madla var nok vesentlig tettere enn den gamle gassbua på Kongsvinger. Fikk vesentlig dårligere effekt på leir enn i forsvaret. CS-gass er jo uansett bare gøy om man sammenligner med OC pepperspray (Nei man er ikke pålagt å teste pepperspray) Lenke til kommentar
Smashers Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Får man oppleve cs gass på phs et av årene slik som i forsvaret? Japp;-) Vil du si noe om hvor mange tabletter de satt fyr på i gassbua? Vi var på leir i Kongsvinger i B2 og fikk testet dette. Har også testa i forsvaret tidligere. Gassbua på Madla var nok vesentlig tettere enn den gamle gassbua på Kongsvinger. Fikk vesentlig dårligere effekt på leir enn i forsvaret. CS-gass er jo uansett bare gøy om man sammenligner med OC pepperspray (Nei man er ikke pålagt å teste pepperspray) Når jeg var i gassbua i Forsvaret fulgte de alle forskriftene. Vi var første gruppa inn, men de tente bare på 1(!) tablett. Jeg kjente noe særlig til effekten i hvertfall, så da jeg kom ut løp jeg ti meter før jeg stoppa. Ikke pålagt å teste, men får man muligheten til å teste om man vil det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg