Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016

Helflat

Anbefalte innlegg

Gutter og jenter, godt mulig vi får svar iløpet av morgendagen ✌

Spennende! Hva baserer du det på? Det er jo ganske tidlig i forhold til 20. juli.
Det er sant, men vi fikk svar fredag 17 juli ifjor (inkludert meg selv som kom på venteliste ). Tror de vil være så tidlig ute som de kan, og da er det godt mulig det er klart imorgen før helgen framfor etter. Men er også godt mulig det kommer på mandag, hvem vet!
Krysser fingrene. :-) Hvis ikke så får vi satse på mandagen! Jeg har forøvrig valgt å abonnere på denne tråden, og satser på at andre gjør "sjekkejobben" på SO for å så publiserer svar her.

Er blitt stasjonert i resepsjonen på jobben min denne uken. Der har jeg ingen oppgaver utenom noe mottak av utstyr, så jeg har god tid og sjekker SO 2 ganger i timen nesten, haha! Så jeg skriver nok her rimelig kjapt om det skjer noe. Håper det skjer i morgen, foe går jeg lenger nå vil jeg nesten få nervesammenbrudd hehe.
Haha ser det for meg! Da må du skrive det kjapt :D kan jeg spørre hvor mange poeng du har? Har selv 46,6 så føler jeg ligger lltt på grensen.

Jeg har 47 blank! Håper på Kongsvinger, men reiser til Bodø om det blir tilfelle :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende! Hva baserer du det på? Det er jo ganske tidlig i forhold til 20. juli.
Det er sant, men vi fikk svar fredag 17 juli ifjor (inkludert meg selv som kom på venteliste ). Tror de vil være så tidlig ute som de kan, og da er det godt mulig det er klart imorgen før helgen framfor etter. Men er også godt mulig det kommer på mandag, hvem vet!
Krysser fingrene. :-) Hvis ikke så får vi satse på mandagen! Jeg har forøvrig valgt å abonnere på denne tråden, og satser på at andre gjør "sjekkejobben" på SO for å så publiserer svar her.
Er blitt stasjonert i resepsjonen på jobben min denne uken. Der har jeg ingen oppgaver utenom noe mottak av utstyr, så jeg har god tid og sjekker SO 2 ganger i timen nesten, haha! Så jeg skriver nok her rimelig kjapt om det skjer noe. Håper det skjer i morgen, foe går jeg lenger nå vil jeg nesten få nervesammenbrudd hehe.
Haha ser det for meg! Da må du skrive det kjapt :D kan jeg spørre hvor mange poeng du har? Har selv 46,6 så føler jeg ligger lltt på grensen.

Jeg har 47 blank! Håper på Kongsvinger, men reiser til Bodø om det blir tilfelle :)

Håper du kommer inn, og det gjør du nok mest sannsynlig :) Husk å skriv om du kom inn i Kongsvinger eller Bodø :)

Lenke til kommentar

Grensen til hva?

Grensen til å komme inn i det hele tatt noen av stedene

Lenke til kommentar

Intet svar fra SO enda.. noen som har en magefølelse på når (dato/klokke) vi får vite noe?

Noen som har magefølelse på om det går/ikke går? Har selv 4.8 i snitt, vil inn på Kongsvinger, men har så lyst til å bli politi at det er alt for surrealistisk å komme inn om dere kjenner. Andre som kjenner på det?

Lenke til kommentar

Intet svar fra SO enda.. noen som har en magefølelse på når (dato/klokke) vi får vite noe?

Noen som har magefølelse på om det går/ikke går? Har selv 4.8 i snitt, vil inn på Kongsvinger, men har så lyst til å bli politi at det er alt for surrealistisk å komme inn om dere kjenner. Andre som kjenner på det?

Jeg søker på realkompetanse. Så jeg har ikke en gang karakterer å måle ut i fra. Så jeg er virkelig spent!

Lenke til kommentar

Jeg søker på realkompetanse. Så jeg har ikke en gang karakterer å måle ut i fra. Så jeg er virkelig spent!

Spennende! Håper virkelig at det går veien for deg :)

Hvor har du søkt?

Lenke til kommentar

Spennende! Håper virkelig at det går veien for deg :)

Hvor har du søkt?

Jeg har søkt Oslo, Kongsvinger og Stavern. Samboer var ikke så gira på Bodø. Regner med at kabalen allerede er lagt opp og at det bare er publisering som gjenstår. Bare tanken får magen til å vri seg, hehe. Lykkeønskninger tilbake til deg også! :)

Lenke til kommentar

Vel, er ikke de fleste biler utenfor byer manuel? Da automat kun lønner seg i køkjøring.

Hvorfor skulle ikke automatgir lønne seg i andre situasjoner enn køkjøring?

Jeg skulle ha gjort det klart at det var kun personelig preferanse, beklager :)

Lenke til kommentar

Vel, er ikke de fleste biler utenfor byer manuel? Da automat kun lønner seg i køkjøring.

Hvorfor skulle ikke automatgir lønne seg i andre situasjoner enn køkjøring?

Jeg skulle ha gjort det klart at det var kun personelig preferanse, beklager :)

Det er vel kanskje fordi du ikke har hatt utrykningskjøring regner jeg med. For å si det slikt så er det nok momenter å tenke på under kjøringa.

Lenke til kommentar

Kan man bli politi med automat lappen?

Tok ikke manuel lappen

Jeg sendte mail til opptakskontoret og spurte. De svarte at det ikke var et krav, men at for din egen del kunne det være en fordel å ha kjennskap til begge deler.

Svaret: "Det spiller ingen rolle. For din egen del vil det kanskje være en fordel å være godt kjent med begge deler, men førerkort klasse B for automatgir er ikke diskvalifiserende for opptak."

Og er ikke de nye BMW'ene manuelle generelt?

Hei

På vårt kontor har vi 4 biler, 3 av de er manuelle :) De nye BMW'ene vi har ii distriktet har automat. Og så er det slik at politinorge ikke har fornyet seg veldig på bilfronten, et hav av gamle manuelle kjøretøy fremdeles ;)

Lenke til kommentar

Dumt spm: For å se resultatene SO har posted (når den tid kommer), må man ligge inn på samordnaopptak.no og velge se søknad?

Har lurt på det samme siden det er ny side de bruker.

Ut i fra det jeg har forstått vil det komme en melding i meldingsboksen, siden det står at det er "Ingen tilbudsbrev" enda. Eller vil de låse opp en ny funksjon der man kan se tilbud. Hadde vært fint om de hadde postet bilder om hvordan den nye siden vil fungere :)

Lenke til kommentar

Ut i fra det jeg har forstått vil det komme en melding i meldingsboksen, siden det står at det er "Ingen tilbudsbrev" enda. Eller vil de låse opp en ny funksjon der man kan se tilbud. Hadde vært fint om de hadde postet bilder om hvordan den nye siden vil fungere :)

Hvor står det ingen tilbudsbrev? Hos meg får jeg ikke opp det...

Lenke til kommentar

Hvor står det ingen tilbudsbrev? Hos meg får jeg ikke opp det...

Gikk inn på siden nå og sjekket hva som står der. Under Meldinger står det "Kvitteringer, tilbudsbrev og andre meldinger". Det var bare jeg som husket feil, men antar at det kommer noe der og en ny funksjon på menyen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har fått godkjent "Politi" kravet på under "se hva du må laste opp" på samordna? Står fremdeles en sånn grå trekant med utropstegn med meg i alle fall :p

Har samme grå trekant jeg, men tror ikke det betyr noe :) Sendte mail til phs for en uke siden for å sjekke at alt av papirer er kommet inn, og da sa de at alt var i orden. Så er nok bare en formalitet :) 

Lenke til kommentar

Siden det ikke har kommet noe enda idag er det vel rimelig å anta at det ikke komme før om mandagen, eller?

Spenningen tar knekken på meg

Ser ut for at det blir mandag, dessverre... sjekker samordna konstant uansett, i tilfelle. Sykt spent jeg også, vanskelig å tenke på noe annet ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...