Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

 

Jeg sendte inn søknad om politiattest, men fikk avslag fordi bildet jeg sendte inn av eposten fra PHS ikke hadde navn og fødselsdato. Eposten jeg fikk inneholder ikke dette, så jeg aner ikke hvordan jeg skal få "bevist" at det er meg. Noen anelse? :p

 

Har du fått svar allerede? Når søkte du?

 

Edit: Etter å ha lest det du skrev, så valgte jeg å ringe politiet og finne ut av det! Forklarte de saken om at navnet og personnummeret ikke er oppgitt i innkallingsbrevet. De sa bare at jeg skulle ettersende det brevet som bekrefter at jeg er påmeldt det fysiske opptaket, da den inneholder navn og puljenummer!

 

Jeg sendte inn søknad på søndag, så det gikk veldig fort! Og takk for hjelpen, da skal jeg ettersende samme info, så slipper jeg mer kluss :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg sendte inn søknad om politiattest, men fikk avslag fordi bildet jeg sendte inn av eposten fra PHS ikke hadde navn og fødselsdato. Eposten jeg fikk inneholder ikke dette, så jeg aner ikke hvordan jeg skal få "bevist" at det er meg. Noen anelse? :p

 

Har du fått svar allerede? Når søkte du?

 

Edit: Etter å ha lest det du skrev, så valgte jeg å ringe politiet og finne ut av det! Forklarte de saken om at navnet og personnummeret ikke er oppgitt i innkallingsbrevet. De sa bare at jeg skulle ettersende det brevet som bekrefter at jeg er påmeldt det fysiske opptaket, da den inneholder navn og puljenummer!

 

Jeg sendte inn søknad på søndag, så det gikk veldig fort! Og takk for hjelpen, da skal jeg ettersende samme info, så slipper jeg mer kluss :)

 

 

Jeg sendte inn eposten med innkallelse til fysiske opptaksprøver i går, og der stod det ikke fødselsnummer. Gikk fint likevel, og jeg fikk politiattesten i dag allerede!

Merkelige greier!

Endret av Arwina
Lenke til kommentar

noen som vet om fysisk og intervju foregår på samme dag? Jeg må reise langt og vil helst få gjort dette unna på samme dag

Fysisk og intervju blir gjort på forskjellige dager. Du må nok forvente å vente noen dager, siden man blir tildelt dag etter man har bestått de fysiske. Du kan komme med ønsker, men det er førstemann til mølla. Vet det er kjipt for deg som reiser langt. Personlig måtte jeg reise 4 timer og vente to dager. Ta inn på hotell/motell eller venner :)

Lenke til kommentar

noen som vet om fysisk og intervju foregår på samme dag? Jeg må reise langt og vil helst få gjort dette unna på samme dag

 

Det gjør det ikke, og i mailen står det at det kan være flere dager mellom fysiske opptaksprøver og egnethetsvurdering.. I den siste mailen står det at intervju/egnethet ikke kan forventes dagen etter fysiske prøver.

 

Har selv lang vei å reise (fly)...

Lenke til kommentar

Skal forresten kjøre hele opptaket på torsdag (i Tromsø på Alfheim), kan ta med 1-2 stykker som har lyst å bli med på det. Der har de en riktig størrelse gymsal, i tillegg til basseng og treningsstudio. Send meg PM så fort som mulig om noen er gira.

Endret av dkzx
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg sendte inn søknad om politiattest, men fikk avslag fordi bildet jeg sendte inn av eposten fra PHS ikke hadde navn og fødselsdato. Eposten jeg fikk inneholder ikke dette, så jeg aner ikke hvordan jeg skal få "bevist" at det er meg. Noen anelse? :p

Har du fått svar allerede? Når søkte du?

 

Edit: Etter å ha lest det du skrev, så valgte jeg å ringe politiet og finne ut av det! Forklarte de saken om at navnet og personnummeret ikke er oppgitt i innkallingsbrevet. De sa bare at jeg skulle ettersende det brevet som bekrefter at jeg er påmeldt det fysiske opptaket, da den inneholder navn og puljenummer!

Jeg sendte inn søknad på søndag, så det gikk veldig fort! Og takk for hjelpen, da skal jeg ettersende samme info, så slipper jeg mer kluss :)

Jeg sendte inn eposten med innkallelse til fysiske opptaksprøver i går, og der stod det ikke fødselsnummer. Gikk fint likevel, og jeg fikk politiattesten i dag allerede!

Merkelige greier!

Oi det gikk virkelig fort for deg!

For meg er det litt venting enda:

Søknad opprettet:

01.05.2016

Forventet behandlet:

11.05.2016

 

Edit: da har jeg fått den idag også :)

Endret av 2016søker
Lenke til kommentar

Dere med lang reisevei:

Hvordan gjør dere andre det i forhold til bestilling av flybilletter til opptaksprøvene?

Gambler dere og bestiller hjemreisen nå, eller bestiller dere denne etter de fysiske testene?

Snakkes med politihøgskolen, og tid for egnethetsvurdering kan ikke avtales før etter de fysiske prøvene er bestått.

Litt usikker på hvor mange dager jeg bør være der hvis jeg bestiller hjemreise nå.

 

Jeg bor i Tromsø og planlegger å ta opptaksprøvene i Trondheim.

Skal på opptak i Oslo tirsdag den 24 mai, så jeg bestilte likegodt billett fra mandag og retur på fredag. Bor I nord så satse på at andre delen blir foretatt innen 3 dager etter. Ellers så får jeg vel bare bestille nytt billett.

Endret av 2016søker
Lenke til kommentar

 

Dere med lang reisevei:

Hvordan gjør dere andre det i forhold til bestilling av flybilletter til opptaksprøvene?

Gambler dere og bestiller hjemreisen nå, eller bestiller dere denne etter de fysiske testene?

Snakkes med politihøgskolen, og tid for egnethetsvurdering kan ikke avtales før etter de fysiske prøvene er bestått.

Litt usikker på hvor mange dager jeg bør være der hvis jeg bestiller hjemreise nå.

 

Jeg bor i Tromsø og planlegger å ta opptaksprøvene i Trondheim.

Skal på opptak i Oslo tirsdag den 24 mai, så jeg bestilte likegodt billett fra mandag og retur på fredag. Bor I nord så satse på at andre delen blir foretatt innen 3 dager etter. Ellers så får jeg vel bare bestille nytt billett.

 

 

Får håpe 3 dager holder da!

Jeg kom fram til at jeg bestiller hjemreise etter de fysiske prøvene.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken buss man må ta fra sentrum for å komme seg til håkonsvern?

Du må nok ta linje 5 eller 6 til Loddefjord terminal først, så linje 42 eller 43 videre til Håkonsvern. Tror de stopper rett ved porten der.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med digipost? Kan jeg få politiattesten i digiposten og så bare skrive den ut?

Håper vi kan printe den ut derfra og sender bort til samme adressen som følgebrevet, eller så kan vi kanskje også ta den med og levere den når vi skal på opptak. Noen som kan bekrefte? :)

Lenke til kommentar

 

Hvordan er det med digipost? Kan jeg få politiattesten i digiposten og så bare skrive den ut?

Håper vi kan printe den ut derfra og sender bort til samme adressen som følgebrevet, eller så kan vi kanskje også ta den med og levere den når vi skal på opptak. Noen som kan bekrefte? :)

 

 

Lurte mest på om en utskrift/kopi er "godkjent" av de?

Lenke til kommentar

Hvor mange er det som pleier å stryke til fysisk opptaksprøven? De som har vært med på det før husker dere hvor mange strøk på din pulje? Og var det ca 30 totalt på din pulje?

På min pulje var vi ca 25stk. Det var to gutter som strøk, begge på bommen. Resten kom seg igjennom.

Lenke til kommentar

Hvor mange er det som pleier å stryke til fysisk opptaksprøven? De som har vært med på det før husker dere hvor mange strøk på din pulje? Og var det ca 30 totalt på din pulje?

Vet ikke hvor mange som pleier å stryke i hver pulje, men i min pulje i fjor var det ca 10/30.. Sånn ca! Husker ikke nøyaktig. Men hvertfall under halvparten :)

Endret av MLS92
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan er det med digipost? Kan jeg få politiattesten i digiposten og så bare skrive den ut?

Håper vi kan printe den ut derfra og sender bort til samme adressen som følgebrevet, eller så kan vi kanskje også ta den med og levere den når vi skal på opptak. Noen som kan bekrefte? :)

Lurte mest på om en utskrift/kopi er "godkjent" av de?

Hei.

 

Jeg fikk min attest på Digipost idag og skrev denne ut før den ble sendt. Siden de sender med digipost regner jeg med at der er ok å sende det slik. Skriv ut i farger, slik at den ser mest mulig original ut :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan er det med digipost? Kan jeg få politiattesten i digiposten og så bare skrive den ut?

Håper vi kan printe den ut derfra og sender bort til samme adressen som følgebrevet, eller så kan vi kanskje også ta den med og levere den når vi skal på opptak. Noen som kan bekrefte? :)

Lurte mest på om en utskrift/kopi er "godkjent" av de?

Hei.

 

Jeg fikk min attest på Digipost idag og skrev denne ut før den ble sendt. Siden de sender med digipost regner jeg med at der er ok å sende det slik. Skriv ut i farger, slik at den ser mest mulig original ut :)

 

Jeg kommer nok til å gjøre det samme, men sender i vanlig postgang istedenfor "rekommandert" som kostet en del med følgebrevet. OG ikke minst ta med en versjon også til opptak, sånn bare for å være helt sikker :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...