Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her var det mye rart. Alt fra å vente noen år for å modnes, til å drikke temperert vann for å spare energi. Så lenge du er gammel nok er det ingenting som bør stanse deg fra å søke. Det verste som skjer er at du får et nei. Bedre det enn å bruke flere år av livet på å vase rundt i den tro om at det er slik du modnes nok til å bli politi. Nei, det vil du lære på PHS!

 

De fysiske testene er MEGET overkommelige. Energibesparende vanndrikking er ikke nødvendig. Tren jevnlig og variert. Personlig trente jeg helt opp til siste dag før opptak uten at det ble et problem.

 

Vil du bli politi så kjør på, tren hardt og målrettet og søk! Dette klarer de fleste av dere! Lykke til.

 

B3 student.

Endret av KongenDin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn er nå reglene, ikke så mye man kan gjøre med det nå. Blir nok ikke helt verdt pengene om de skulle bygge nytt svømmebasseng bare for å "ta" dem som tjener 15 sekunder på vendingene. Marginene er på vår side vertfall gleder meg til å ta den testen i Oslo :)

Enklere å endre kravene enn å bygge nye bassenger da.. Det var bare for å påpeke en åpenbar skjevhet, uten at jeg tror majoriteten noen gang får yrkesnytte av at de svømte fort på opptaket. De har jo til og med fjernet tidskravet livredningstesten i B1, så den nye Dale Oen trenger man jo ikke å være akkurat. 

 

Enig med KongenDin.

 

Kjør på og ha tro på deg selv! Tren, spis någenlunde fornuftig og gå for det du ønsker!  ;)

Endret av Tom&Jerry
Lenke til kommentar

Tenkte å kommentere her jeg også :). Det å drikke kun lunket vann de siste 48 timene tror jeg bare vil gjøre vondt verre. Alt for mye tanker og fokus i dagene før opptak. Når det gjelder å toppe formen er dette litt individuelt, og kommer litt an på hvor godt innenfor kravene du er. 

Dersom du er litt usikker og ønsker å virkelig yte maks kan det nok være lurt å stoppe hardtreningen en uke før opptak. Bruk heller uka før til å mentalt forberede deg og evt kjøre noen svært lette restitusjonsøkter. Veldig greit å være i bevegelse uka før, så kroppen er vant til å røre på seg. Lykke til med opptak. 

Lenke til kommentar

Hiver meg på med et tips til de som ikke føler seg helt stø på løpingen enda. Bruk den siste mnd til å øve på selve testen i stedet for å kun løpe rett frem. Syns selv det var veldig greit å ha blitt vant til det å hive seg ned på magen og ryggen under løpingen før jeg faktisk skulle gjøre det på opptaket. 

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med opptak og snitt?
 

Har pr i dag et snitt på 47,0. Men vil gå opp til enten 47,3 eller 47,6 etter privatisteksamen. Har søkt alle stedene i Norge og regner med at de vil gå opp rundt 1 karakter på alle stedene.

 

Noen som vet om 47,0 er godt nok til å komme inn et sted "uansett"? :)  Satser på å komme inn i Kongsvinger! Regner med at snittet ender på 47,0 der eller kanskje litt mer.

 

Er sykt stressa. Tok testene i 2015, så jeg trenger ikke å tenke på de og legeerklæringen gikk på skinner.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med opptak og snitt?

 

Har pr i dag et snitt på 47,0. Men vil gå opp til enten 47,3 eller 47,6 etter privatisteksamen. Har søkt alle stedene i Norge og regner med at de vil gå opp rundt 1 karakter på alle stedene.

 

Noen som vet om 47,0 er godt nok til å komme inn et sted "uansett"? :) Satser på å komme inn i Kongsvinger! Regner med at snittet ender på 47,0 der eller kanskje litt mer.

 

Er sykt stressa. Tok testene i 2015, så jeg trenger ikke å tenke på de og legeerklæringen gikk på skinner.

Du er nok langt innafor. Stress ned!

Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaring med opptak og snitt?

 

Har pr i dag et snitt på 47,0. Men vil gå opp til enten 47,3 eller 47,6 etter privatisteksamen. Har søkt alle stedene i Norge og regner med at de vil gå opp rundt 1 karakter på alle stedene.

 

Noen som vet om 47,0 er godt nok til å komme inn et sted "uansett"? :) Satser på å komme inn i Kongsvinger! Regner med at snittet ender på 47,0 der eller kanskje litt mer.

 

Er sykt stressa. Tok testene i 2015, så jeg trenger ikke å tenke på de og legeerklæringen gikk på skinner.

Du er nok langt innafor. Stress ned!

Takk for svar! Kommer til å være litt stressa til dagen de publiserer resultatet på Samordna Opptak :-) Politiutdanningen er det eneste jeg vil ta.

 

Har du eller noen andre erfaringer med å komme inn med "akuratt" krav, eller om de ikke har komt inn selv om de har snittet? Alt ligger i rute til at jeg kommer inn, men er likevel så utrolig nervøs for snittet ikke er godt nok.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvor mange de tar inn på grunnlag av realkompetanse hvert år? Er det noe aldersgrense for utdanningen? Spør ikke for meg selv :)

Glem realkompetanse.

 

Det er ingen øvre aldersgrense.

Litt vanskelig å glemme det når søkeren er av utenlandsk opprinnelse og har skolegang fra et annet land. Hvis de ikke tar inn folk på realkompetanse, hvorfor er det da et alternativ?
Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvor mange de tar inn på grunnlag av realkompetanse hvert år? Er det noe aldersgrense for utdanningen? Spør ikke for meg selv :)

Glem realkompetanse.

 

Det er ingen øvre aldersgrense.

Litt vanskelig å glemme det da eventuell søker er av utenlandsk opprinnelse og har skolegang fra et annet land. Hvis de ikke tar inn på realkompetanse, hva er så poenget med at det står på nettsidene deres.
Lenke til kommentar

 

 

Noen som har erfaring med opptak og snitt?

 

Har pr i dag et snitt på 47,0. Men vil gå opp til enten 47,3 eller 47,6 etter privatisteksamen. Har søkt alle stedene i Norge og regner med at de vil gå opp rundt 1 karakter på alle stedene.

 

Noen som vet om 47,0 er godt nok til å komme inn et sted "uansett"? :) Satser på å komme inn i Kongsvinger! Regner med at snittet ender på 47,0 der eller kanskje litt mer.

 

Er sykt stressa. Tok testene i 2015, så jeg trenger ikke å tenke på de og legeerklæringen gikk på skinner.

Du er nok langt innafor. Stress ned!
Takk for svar! Kommer til å være litt stressa til dagen de publiserer resultatet på Samordna Opptak :-) Politiutdanningen er det eneste jeg vil ta.

 

Har du eller noen andre erfaringer med å komme inn med "akuratt" krav, eller om de ikke har komt inn selv om de har snittet? Alt ligger i rute til at jeg kommer inn, men er likevel så utrolig nervøs for snittet ikke er godt nok.

Jeg var akkurat på snittet, trodde faktisk jeg var under. Jeg kom inn uten venteliste.

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som har erfaring med opptak og snitt?

 

Har pr i dag et snitt på 47,0. Men vil gå opp til enten 47,3 eller 47,6 etter privatisteksamen. Har søkt alle stedene i Norge og regner med at de vil gå opp rundt 1 karakter på alle stedene.

 

Noen som vet om 47,0 er godt nok til å komme inn et sted "uansett"? :) Satser på å komme inn i Kongsvinger! Regner med at snittet ender på 47,0 der eller kanskje litt mer.

 

Er sykt stressa. Tok testene i 2015, så jeg trenger ikke å tenke på de og legeerklæringen gikk på skinner.

Du er nok langt innafor. Stress ned!
Takk for svar! Kommer til å være litt stressa til dagen de publiserer resultatet på Samordna Opptak :-) Politiutdanningen er det eneste jeg vil ta.

 

Har du eller noen andre erfaringer med å komme inn med "akuratt" krav, eller om de ikke har komt inn selv om de har snittet? Alt ligger i rute til at jeg kommer inn, men er likevel så utrolig nervøs for snittet ikke er godt nok.

Jeg var akkurat på snittet, trodde faktisk jeg var under. Jeg kom inn uten venteliste.

Takk for svar, det er beroligende :) hvilket år er dette snakk om?

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet hvor mange de tar inn på grunnlag av realkompetanse hvert år? Er det noe aldersgrense for utdanningen? Spør ikke for meg selv :)

Glem realkompetanse.

 

Det er ingen øvre aldersgrense.

Litt vanskelig å glemme det når søkeren er av utenlandsk opprinnelse og har skolegang fra et annet land. Hvis de ikke tar inn folk på realkompetanse, hvorfor er det da et alternativ?

 

Du skal ikke glemme realkompetanse. Jeg kjenner til flere som har kommet inn på det, selv om jeg ikke kjenner til hvordan konkurransepoeng nødvendigvis blir regnet ut i den sammenhengen. PHS har lagt ut en liste over aktuelle erfaringer som kan føre til realkompetanse. Det er nok ikke et fast antall som blir tatt opp hvert år, de går på samme kvoten som alle de andre såvidt jeg vet. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen som har erfaring med opptak og snitt?

 

Har pr i dag et snitt på 47,0. Men vil gå opp til enten 47,3 eller 47,6 etter privatisteksamen. Har søkt alle stedene i Norge og regner med at de vil gå opp rundt 1 karakter på alle stedene.

 

Noen som vet om 47,0 er godt nok til å komme inn et sted "uansett"? :) Satser på å komme inn i Kongsvinger! Regner med at snittet ender på 47,0 der eller kanskje litt mer.

 

Er sykt stressa. Tok testene i 2015, så jeg trenger ikke å tenke på de og legeerklæringen gikk på skinner.

Du er nok langt innafor. Stress ned!
Takk for svar! Kommer til å være litt stressa til dagen de publiserer resultatet på Samordna Opptak :-) Politiutdanningen er det eneste jeg vil ta.

 

Har du eller noen andre erfaringer med å komme inn med "akuratt" krav, eller om de ikke har komt inn selv om de har snittet? Alt ligger i rute til at jeg kommer inn, men er likevel så utrolig nervøs for snittet ikke er godt nok.

Jeg var akkurat på snittet, trodde faktisk jeg var under. Jeg kom inn uten venteliste.
Takk for svar, det er beroligende :) hvilket år er dette snakk om?

2013

Lenke til kommentar

Hvordan tror dere sjansene mine for å få plass i årets opptak er, med 46 konkurransepoeng? Har satt Bodø som førsteprioritet, og krysser fingrene for at jeg kommer inn der i år. Hadde 44 konkurransepoeng ifjor, hvor snittet var 45,1. Endte som nr 72 på ventelisten.  

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...