Gå til innhold

Harddisk fra Seaget..

zn00ker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, de er bra. Har bare hørt lovord om de, og de skal være noe av det beste man får tak i når det gjelder pålitelighet, temperatur og støy. De to siste punktene kan jeg faktisk selv skrive under på. Ble ovverasket av at jeg omtrent ikke kan høre disken. De to gamle jeg hadde (tror det var 3600 rpm, eller i beste fall 5400 rpm på den nyeste (fra 1997 eller 98)) hørte jeg tydelig den "høye" knattringa på, mens på denne merker jeg bare en svak rumling på dersom jeg hører etter. Den er heller ikke varmere enn de to andre, når jeg tar på den så er den halvlunken.

Når det gjelder ytelse, så er den kanskje ikke helt i toppsjiktet, men den har jevn hastighet over hele disken. Toms Hardware hadde en test av denne mot Western Digital http://www4.tomshardware.com/storage/01q3/...0905/index.html, Western Digital hadde høyere maximums hastighet, mens Seagate hadde høyere minimumshastighet, og var dessuten mer stillegående.

Har hørt at den funker dårlig i Raid 0, men folk som kjører det vel er mer opptatt av ytelse for enhver pris, og ikke fullt så opptatt av sikkerhet :smile:

Lenke til kommentar

Seagate er den værst søpla som finns :sad:

Har hatt 2STK , en på 6,4 Ghz og en på 20 Ghz , begge røyk/gikk gaiken etter ca 1 1/2 år :sad:

Nei kjøp Samsung , stabilt og sikkert , desuten bråker de ikke :smile:

[ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-02-23 12:34 ]

Lenke til kommentar

Skiftet disk i min datters maskin og satte inn en Seagate på 20 gb, den fungerer perfekt men i perioder så høres det ut som det er en traktor inni,vet ikke hva som er årsaken men den lager så mye støy at det er ubehagelig for så plutselig å bli helt stille igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...