zn00ker Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Er litt n00b innen PC verden og lurer på om d er noen som har litt peil på Seagate harddisker. Er de noe bra?? Lenke til kommentar
errgo Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Ja, de er bra. Har bare hørt lovord om de, og de skal være noe av det beste man får tak i når det gjelder pålitelighet, temperatur og støy. De to siste punktene kan jeg faktisk selv skrive under på. Ble ovverasket av at jeg omtrent ikke kan høre disken. De to gamle jeg hadde (tror det var 3600 rpm, eller i beste fall 5400 rpm på den nyeste (fra 1997 eller 98)) hørte jeg tydelig den "høye" knattringa på, mens på denne merker jeg bare en svak rumling på dersom jeg hører etter. Den er heller ikke varmere enn de to andre, når jeg tar på den så er den halvlunken. Når det gjelder ytelse, så er den kanskje ikke helt i toppsjiktet, men den har jevn hastighet over hele disken. Toms Hardware hadde en test av denne mot Western Digital http://www4.tomshardware.com/storage/01q3/...0905/index.html, Western Digital hadde høyere maximums hastighet, mens Seagate hadde høyere minimumshastighet, og var dessuten mer stillegående. Har hørt at den funker dårlig i Raid 0, men folk som kjører det vel er mer opptatt av ytelse for enhver pris, og ikke fullt så opptatt av sikkerhet :smile: Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 23. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2002 takk :smile: Lenke til kommentar
EL_Lobo Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Seagate er den værst søpla som finns :sad: Har hatt 2STK , en på 6,4 Ghz og en på 20 Ghz , begge røyk/gikk gaiken etter ca 1 1/2 år :sad: Nei kjøp Samsung , stabilt og sikkert , desuten bråker de ikke :smile: [ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-02-23 12:34 ] Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 HAr 2 stk. seagate barracuda iv. Kjempefornøyd så langt Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 På HWNOs lille HD roundup kommer WD best ut. Selv om de ikke har tatt med Seagate tror jeg nok jeg ville valgt WD. Husker å ha sett i PCWorld Norge at de små Seagatene (under 20 GB) er noen trege rakkere, men jeg har ikke prøvd dem selv. Lenke til kommentar
hjalle Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Skiftet disk i min datters maskin og satte inn en Seagate på 20 gb, den fungerer perfekt men i perioder så høres det ut som det er en traktor inni,vet ikke hva som er årsaken men den lager så mye støy at det er ubehagelig for så plutselig å bli helt stille igjen Lenke til kommentar
Anders20 Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Jeg har brukt Seagate disker i flere år og er kjempefornøyd! ingeting å utsette på dem!=) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Quote: On 2002-02-23 12:34, EL_Lobo skrev:Seagate er den værst søpla som finns :sad:Har hatt 2STK , en på 6,4 Ghz og en på 20 Ghz , begge røyk/gikk gaiken etter ca 1 1/2 år :sad:Nei kjøp Samsung , stabilt og sikkert , desuten bråker de ikke :smile: Vel hvilken harddisk takler 20 milliarder svingninger per sekund? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå