abr133 Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 (endret) Har en Dell Latitude E7440 med 128 GB SSD: LITEONIT LITEONIT LMT-128 SCSI Disk Device. Hadde tenkt å legge inn en større SSD. Når jeg åpner dekslet på baksiden ser jeg ikke akkurat hvordan jeg skal komme til og få satt inn SSD'en.Noen som har tips til hvor(dan) den skal/kan settes inn? Er det den eksisterende harddisken som er der jeg har satt pilen på bildet?Se bilde Endret 1. august 2015 av abr133 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Kan se ut som selve harddisken er det kortet i toppen\midten av bildet, hvor det er en slags kontroller som kobles til hovedkortet? Ut ifra bildet så ser det ikke veldig god plass ut til en vanlig SSD. Lenke til kommentar
abr133 Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 (endret) Kan se ut som selve harddisken er det kortet i toppen\midten av bildet, hvor det er en slags kontroller som kobles til hovedkortet? Ut ifra bildet så ser det ikke veldig god plass ut til en vanlig SSD. Har lest meg litt mer opp - det er vel en mSATA SSD (miniSata) installert, der jeg trodde det skulle være en "vanlig" SSD. Skal kunne fungere med en vanlig SATA, men skulle vel anskaffet en brakett for å skru den fast. Så spørs det hva som anbefales? Tror ikke det er trangere enn at det går, men har ikke fjerna mSATA'en ennå. På komplett.no er mSATA 500kr dyrere enn tilsvarende størrelse SATA...ikke avskrekkende. Har det noen betydning hva man bruker? Endret 1. august 2015 av abr133 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå