Gå til innhold

[Løst] Vista: Hvor laste ned?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan få tilsendt av produsenten. Gjorde det en gang der recoverypartisjonen var slettet, kostet vel 150,- for "produksjon" og frakt. Husker ikke produsenten, men de brukte et eksternt firma for å ta seg av en del support. Skulle gjøre det samme på min laptop, da var de ikke like enkle å ha med å gjøre... "Du må kjøpe ny lisens" var svaret :hm:

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så har aldri Microsoft latt noen laste ned Windows, før nå i år med Windows 10.

Alle tidligere versjoner har kun vært på CD/DVD, mot betaling.

Det har vært mulig å laste ned Windows 8 / 8.1 offisielt, sjekk "sticky" trådene. Det har også vært mulig å laste ned Windows 7 ISO uoffisielt.

Lenke til kommentar

vista har aldri vært tilgjengelig for nedlastning fra Microsoft, om du ikke kjøpte digital kopi da.

Så du får ikke tak i det nå i alle fall.

Send meg en PM med type (home/pro/ultimate etc), bit versjon, språk, det du har nøkkel til, så skal jeg ordne en link til deg, for da laster jeg bare ned .iso filen fra MSDN, så får du lastet den ned fra meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takk igjen så mye til Myhken for versjoner.

Har prøvd med begge både 32 bit og 64 bit, men etter at jeg har skrevet inn nøkkelen så kommer denne feilmeldingen.

post-12139-0-59109800-1438440521_thumb.jpg

Prøvde med noe "Fix"greier som kom opp ved søk på den feilkoden, men fikk beskjed det ikke gjelder windows 10 .

Bare spør hvis noen vet hva som kan gjøres. :hm:  Ser at den "install.wim" er i mappen "sources" på dvd platen. Men stasjonen for DVD heter K her da og ikke G.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke basic er på disse platene...om du har lagt Vista .isoen på en minnepenn, kan du slette ei.cfg filen fra Source mappen og starte Vista installasjonen på nytt. Da får du opp en liste over tilgjengelige Windows versjoner som er på den platen.

Er ikke basic der, må jeg sjekke litt mer. Er noen år siden jeg drev på med Vista ;)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så har aldri Microsoft latt noen laste ned Windows, før nå i år med Windows 10.

Alle tidligere versjoner har kun vært på CD/DVD, mot betaling.

Fult mulig å finne en ISO av vista på internett.

Så kan du få lakt den på en minnepenn eller brenne den på en DVD å installere på nytt.

bare ikke hos Microsoft

Det har også vært mulig å laste ned Windows 7 ISO uoffisielt.

http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery

Windows 7, 8.1 og 10 kan lastes ned direkte fra Microsoft sine sider mot "fremvising" av produktnøkkel :)

Lenke til kommentar

http://www.microsoft.com/en-us/software-recoverey

Windows 7, 8.1 og 10 kan lastes ned direkte fra Microsoft sine sider mot "fremvising" av produktnøkkel :)

Det skal sies at det der er ganske nytt, kom etter de la ned Technet programmet, og de siste kundene var ute av døren (når kundeforholdet utløpte). Før var det ikke så lett, og man brukte ofte Digital River, eller Pey`Js metode.

Men som sagt det forandret seg for ikke alt for lenge siden. (noen måneder, men ikke lengre enn det)

Lenke til kommentar

Kanskje ikke basic er på disse platene...om du har lagt Vista .isoen på en minnepenn, kan du slette ei.cfg filen fra Source mappen og starte Vista installasjonen på nytt. Da får du opp en liste over tilgjengelige Windows versjoner som er på den platen.

Er ikke basic der, må jeg sjekke litt mer. Er noen år siden jeg drev på med Vista ;)

Ser ingen fil som heter "ei.cfg" innpå der. Kom ikke opp ved søk i mappene heller. Men det står oppført forskjellige versjoner

i  source mappen:

post-12139-0-71056200-1438443234_thumb.jpg

Var ikke sikker om jeg skulle legge iso filen som den er på minnepennen, eller pakke den ut der? Pakket den ut.

Lenke til kommentar

Ser ingen fil som heter "ei.cfg" innpå der. Kom ikke opp ved søk i mappene heller. Men det står oppført forskjellige versjoner

i  source mappen:

attachicon.gifliste.jpg

Var ikke sikker om jeg skulle legge iso filen som den er på minnepennen, eller pakke den ut der? Pakket den ut.

Bruk Windows 7 USB tool for å gjøre det riktig, bare å pakke den ut blir feil, du får ikke med alt da.

Lenke til kommentar

Da er .iso filen korrupt, og du bør laste den ned en gang til.

Sorry, og det var de, de var ikke lastet opp komplett, så ikke det.

Skal laste dem opp igjen nå, vent 10 minutter minst før du laster ned igjen.

Endret av myhken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...