Gå til innhold

EOS Utility fungerer ikke etter oppgradering til Windows 10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være flere grunner for dette.

Du har siste oppdatering av utility ? og/eller at Canon må få til en oppgradering som gjør at programmet "snakker" med W10.

Det sies rundt på nettet at W10 er fiendtlig mot 3parts programvare det for å fremme egne produkter først, så det kan hende du må inn en plass og aktivisere utility.

Kan hende du må legge til utility på listen over programmer som skal startes automatisk.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg klarer å få overført bildene på andre måter, det er ikke problemet. Fordelen med EOS Utility er at den finner ut hvilke bilder som allerede er lastet ned fra minnekortet, og så blir de automatisk plassert i mapper med riktig dato og filnummer. Tipper at jeg ikke har siste versjon av EOS utility, så skal sjekke litt nærmere.

Hvordan får jeg lagt programmet på listen over programmer som skal startes automatisk?

Lenke til kommentar

Har du sjekket at det ikke er virusprogram som blokkerer? Jeg bruker også EOS utility til å laste inn bilder. Jeg hadde problemer forrige uke med at det ikke lenger virket. Og da var det pga en oppdatering av virusprogrammet som var skylden i det. Måtte da legge EOS utility i listen over ignorerte program i virusprogrammet. (AVG antivirus)

Endret av vnp
Lenke til kommentar

En liten oppdatering, siden flere kanskje har samme utfordring: Problemet mitt løste seg mer eller mindre ved at jeg oppdaterte til siste EOS utility versjon. Jeg hadde versjon 2 ett eller annet, mens det nå finnes en versjon 3. Står ikke at denne er kompatibel med Windows 10 heller, men det fungerte. Får fortsatt ikke opp programmet som autokjør, men jeg klarer fint å starte det manuelt. Jeg anser derfor som problem løst, og takker for all hjelp på veien! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...