Superparanoid Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Får ikke EOS Utility til å fungere etter at jeg oppgraderte til Windows 10. Vanligvis trykker jeg bare på linken "Starts to download images" og da overføres de siste bildene automatisk til PC'n. Men nå er denne linken blitt inaktiv. Noen som har en løsning? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Vil ikke EOS'en oppføre seg som ekstern disk/minnepinne når du kobler den til PC via USB? Eventuelt så kan du anskaffe deg ekstern SD kortleser. Ja, og så kan jeg samtidig anbefale Teracopy for filkopiering. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Det kan være flere grunner for dette. Du har siste oppdatering av utility ? og/eller at Canon må få til en oppgradering som gjør at programmet "snakker" med W10. Det sies rundt på nettet at W10 er fiendtlig mot 3parts programvare det for å fremme egne produkter først, så det kan hende du må inn en plass og aktivisere utility. Kan hende du må legge til utility på listen over programmer som skal startes automatisk. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 Takk for svar. Jeg klarer å få overført bildene på andre måter, det er ikke problemet. Fordelen med EOS Utility er at den finner ut hvilke bilder som allerede er lastet ned fra minnekortet, og så blir de automatisk plassert i mapper med riktig dato og filnummer. Tipper at jeg ikke har siste versjon av EOS utility, så skal sjekke litt nærmere. Hvordan får jeg lagt programmet på listen over programmer som skal startes automatisk? Lenke til kommentar
vnp Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 (endret) Har du sjekket at det ikke er virusprogram som blokkerer? Jeg bruker også EOS utility til å laste inn bilder. Jeg hadde problemer forrige uke med at det ikke lenger virket. Og da var det pga en oppdatering av virusprogrammet som var skylden i det. Måtte da legge EOS utility i listen over ignorerte program i virusprogrammet. (AVG antivirus) Endret 1. august 2015 av vnp Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 Tror ikke det. Jeg har McAfee og det hadde jeg før Windows 10 også, og ikke noe problem der. Jeg får jo åpnet EOS utility, men alternativet for å laste ned bilder er blitt inaktiv. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Hvordan får jeg lagt programmet på listen over programmer som skal startes automatisk? På W10 vet jeg ikke, på W7 kan du søke på autokjør "kontrollpanel>maskinvare og lyd>autokjør". Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 En liten oppdatering, siden flere kanskje har samme utfordring: Problemet mitt løste seg mer eller mindre ved at jeg oppdaterte til siste EOS utility versjon. Jeg hadde versjon 2 ett eller annet, mens det nå finnes en versjon 3. Står ikke at denne er kompatibel med Windows 10 heller, men det fungerte. Får fortsatt ikke opp programmet som autokjør, men jeg klarer fint å starte det manuelt. Jeg anser derfor som problem løst, og takker for all hjelp på veien! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå