JorunT Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 (endret) Imponerende tegebilde, jeg får lyst til å prøve stacking, jeg også Endret 29. august 2015 av JorunT Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Den var livaktig - hva er stacking? Jeg hadde denne: "Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro for Canon" til min Canon, det er kanskje den du har - den gir flotte bilder. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 Imponerende tegebilde, jeg får lyst til å prøve stacking, jeg også Takk for det. Absolutt verdt å prøve ut ja, men er jo en del premisser som må ligge til grunn for at det blir suksess. Ingen vind og ingen bevegelse på motivet, ikke alltid like lett å få til alltid. Har vel også funnet ut at man ikke bør bruke alt for liten blender, for da blir det litt krøll med følehorn og slikt. Den var livaktig - hva er stacking? Jeg hadde denne: "Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro for Canon" til min Canon, det er kanskje den du har - den gir flotte bilder. Takk for det. focus stacking er at man tar mange bilder av samme ting (i mitt tilfelle insekt) med ørlite forskjellig fokus. Så slenger man de inn i PS som på "magisk" vis plukker ut de skarpe delene fra hvert bilde og setter de sammen til ett skarpt bilde. Finnes en del videoer på youtube om fremgangsmåte. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 29. august 2015 Forfatter Del Skrevet 29. august 2015 29. august - Månen (jeg er en racer på bildetitler... Burde sikkert ha kalt det "la luna" eller noe annet fancy da...) Nok en dag som jeg ikke hadde tenkt til å legge inn et bilde, men så er det jo fullmåne, (delvis) skyfritt og en måne som fremstår litt større enn vanlig (den var "større" tidligere på kvelden men...) Tror jeg husket på alt for å gjøre bildet så godt som mulig, slo av IS, låste speilet og brukte fjernkontroll (og stativ da selvsagt). Bildet er jo kraftig crop'et, men resultatet ble vel helt greit til å være tatt på 400mm med Canon 100-400mm L på 7Den. ƒ/7.1 - 1/320 - 400.0 mm - Iso 100 Trykk på bildet for best kvalitet. August29_ 054 by Anders, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. august 2015 Del Skrevet 29. august 2015 Du verden, så flott månebilde..... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Tegen ble meget flott. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 30. august 2015 Forfatter Del Skrevet 30. august 2015 Du verden, så flott månebilde..... Takk for det. Tegen ble meget flott. Takker Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 30. august 2015 Forfatter Del Skrevet 30. august 2015 30. august - Edderkopp Nytt makrobilde... Denne relativt store edderkoppen dukket opp i dag, og da var det bare å finne frem makroobjektivet igjen. Canon 7D + Sigma 150mm makro Alternativ vinkel i spoiler. ƒ/5.6 - 1/30 - 150.0 mm - Iso 400 Trykk på bildet for best kvalitet. Spider by Anders, on Flickr August30_ 140_147_focustacking by Anders, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Så flott - den Sigma 150 er bra - angrer at jeg ikke brukte den mer da jeg hadde den. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Månen fra 29. august var imponerende. Edderkoppen ble også fin, jeg er litt tvil om hvilket av de to bildene jeg foretrekker. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 28. august - topp bilde av den tegen- imponerende! 29. august - klart og fint av "la luna"... 30. august - alle tiders bilde av "han Petter"... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Flott edderkopp. Fine detaljer der man ser alle øynene. Fint gjennomført fest. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 31. august 2015 Forfatter Del Skrevet 31. august 2015 Så flott - den Sigma 150 er bra - angrer at jeg ikke brukte den mer da jeg hadde den.Takk. Enig, veldig bra objektiv. Hadde 105mm før, og det er helt greit med de ekstra centimetrene lengre fokusavstand. Månen fra 29. august var imponerende. Edderkoppen ble også fin, jeg er litt tvil om hvilket av de to bildene jeg foretrekker. Takk for det. 28. august - topp bilde av den tegen- imponerende! 29. august - klart og fint av "la luna"... 30. august - alle tiders bilde av "han Petter"... Takker Flott edderkopp. Fine detaljer der man ser alle øynene. Fint gjennomført fest. Takk for det, men festen er ikke over helt enda.... Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 31. august 2015 Forfatter Del Skrevet 31. august 2015 31. august - Oslo by night Var en liten runde rundt i byen i dag etter jobb. Endte etterhvert opp ved (og ikke på, viktig forskjell der) Ekebergrestauranten i det solen gikk ned. Fikk knipset en del bilder av det. Slet fælt med å velge hvilket bilde jeg skulle velge, det like etter solen hadde gått ned bak fjellene eller det en liten stund etter. Endte på det siste, men legger det første i spoiler. Canon 7D + Sigma 18-35mm art 1.8 ƒ/9.0 - 1.6 - 23.0 mm - Iso 100 Trykk på bildet for best kvalitet. August31_ 684_panorama by Anders, on Flickr August31_ 616_panorama_1 by Anders, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 (endret) Flott "by night" bilde. Det i spoiler også. Endret 2. september 2015 av RandiA Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 31. august - veldig fine "nattbilder" fra Tigerstaden.. Fin fargepalett.. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Fint panorama av verdens vakreste by det siste der. Ekerbergrestaurantens uteservering er faktisk ikke så ille, hverken kvalitets eller prismessig (inne kan være litt stivt for min smak). Henning Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 2. september 2015 Forfatter Del Skrevet 2. september 2015 (endret) Flott "by might" bilde. Det i spoiler også. 31. august - veldig fine "nattbilder" fra Tigerstaden.. Fin fargepalett.. Fint panorama av verdens vakreste by det siste der. Ekerbergrestaurantens uteservering er faktisk ikke så ille, hverken kvalitets eller prismessig (inne kan være litt stivt for min smak). Henning Takk for kommentarer. Hadde egentlig gjort meg ferdig med bildene, men tok snudde heldigvis da jeg så de fine fargene som kom en stund etter solen hadde gått ned. Får kanskje vurdere å ta turen innom uteserveringen neste gang da Takk for kommentarer alle sammen under festen. Endret 2. september 2015 av awesnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå