Turbo300 Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 (endret) Beklager at jeg ikke fikk med meg at pcen ikke virket da den kom fra selger. Så Malvado har helt rett. Legger meg helt flat, og trekker tidligere uttalelser. Endret 1. august 2015 av Turbo300 Lenke til kommentar
Turbo300 Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 Husk, vi prøver å hjelpe Trådstarter , å henge seg opp i diskusjon om hvem som har rett / feil er på ingen måte konstruktivt. Fjernet derfor det siste innlegget som en påminnelse på dette. Tilbake til problemstillingen : 1 Kunde fikk et produkt som ikke fungerte som det skulle. 2 Kunde fulgte prosedyre for feilsøking og support , ble rådet til å oppgradere bios. 3 Etter å ha brukt anbefalt oppdatering var feilen fortsatt der. I dette tilfellet har kunde fått et produkt som ikke leverer i forhold til forutsetningene ved kjøp , om det fortsatt ikke har gått 14 dager kan kunden benytte seg av angrerett og returnere produktet (da kan det være at man ikke får tilbake 100% av det man betalte + må dekke fraktkostnadene selv) , men en slik feil som dette skal vanligvis produktet hos de fleste selskap ansees som DOA (dead on arrival) og kunden få et nytt feilfritt produkt isteden. Men når det er sagt er noen selskap litt kjipe og kan prøve seg på å reparere produktet osv, les gjerne denne angående en mobil ( http://www.dinside.no/892743/faa-ny-om-varen-er-odelagt-ved-levering) så om du har lite tid og ønsker minst risiko så er nok angrerett den raskeste veien å gå for å i det minste få en del av pengene sine tilbake. Garanti på varen kan jo selvsagt brukes for å få produktet fikset eller eventuelt et nytt produkt tilsendt (igjen litt forskjellig fra firma til firma på dette) , etter 3 like feil kan det dog kreves å heve kjøpet. Tusen takk Malvado, du har vore til stor hjelp. Keep it going Lenke til kommentar
Turbo300 Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 Fikk langt svar av Facebook kundeservice idag, et av svarene var at jeg skulle vær kritisk til forum. Her er et lite utdrag Hei, Angrettens begrensninger på dette området er at produktet du har kjøpt, skal kunne returneres i en tilstand som er "som ny", altså har du fysiske skader på utstyret eller slitasjer, så utgår angreretten. I mine øyne påvirker ikke BIOS-oppdatering dette, snarere tvert imot, dersom BIOS har blitt fornyet siden maskinen ble frigitt fra fabrikken, til du tar imot den, så vil, om mulig, det at du oppdaterer BIOS gjøre den "nyere". Gitt så klart at det er korrekt BIOS-oppdatering. Dette er dog ikke stort Asus kan avkrefte eller bekrefte, da dette er som følge av norsk lov, og ikke internasjonal lov eller Asus sine interne regler. Siden det du gjør for å løse problemet, ikke utsetter PC-en for fysiske skader, så påvirker det ikke angreretten. Henvis gjerne til det jeg har sagt, om du bestemmer deg for å benytte angreretten og den blir avslått med begrunnelse at BIOS er oppgradert. : MVH @ Dustin Home Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 De har jo kunnet sagt at du også burde være kritisk til kundeservice i samme slengen. Men ja, de har rett i at svar på forum bør taes med en klype salt. Uansett slik jeg ser det så har du ingen grunn til å ikke stole på at dette ikke vil gå bra, ta kontakt med Dustin og bli enige om hva som kan gjøres , en slik feil skal jo egentlig ikke være der når man får et nytt produkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå