mk1 black limited Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Akkurat fått installert ny varmepumpe, og denne har strøm tilkoblet på utedelen, ikke inndelen som den gamle. Så, hvordan måler dere strømforbruk på slike? De to z-wavemodulene jeg har til slikt er ikke beregnet til utendørsbruk. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Den er vel ikke i stikk ute? Kabel rett inn / til boks/skap. Får amp-måle runt lederene i skapet da. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2015 Står i stikk, ja. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 (endret) Du kan kjøpe et kw/t meter på clasen. De har flere modeller Endret 1. august 2015 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
AleksanderØ Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 hva med å montere en z-wave brytermodul med effektmåling i sammenheng med kontakten eller i inntaket på utedelen? Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 (endret) Var nok litt for lite presis i første innlegg Strømtilførsel til VP går via et stikk ute, dette står på egen kurs for VP, kabel rett til sikringsskap. Skal ha strømmåling via z-wave (fortrinnsvis, evt. et eller annet som kan leses via RFXCOM) for å få det inn i Homeseer. AleksanderØ: Det er akkurat det jeg gjerne skulle gjort, men de modulene jeg vet om er ikke beregnet på utebruk. Mulig jeg må bruke en slik i kombinasjon med en slik? Edit: Jeg fant, jeg fant! https://www.tronika.no/no/zwave-apparatstyring/142-bryter-05438.html Edit: ...men den måler ikke forbruk, nei... Endret 1. august 2015 av mk1 black limited Lenke til kommentar
AleksanderØ Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 ettersom du har egen kurs for varmepumpa, så kan du jo sette modulen i sikringsskapet... Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 ettersom du har egen kurs for varmepumpa, så kan du jo sette modulen i sikringsskapet... Eh, hvordan skal jeg få til det? Tror dette blir alternativet til kombiløsningen min over i tilfelle: https://www.tronika.no/no/zwave-apparatstyring/755-bryter-zw078.html Lenke til kommentar
Vitellius Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Jeg bruker en Aeon zw075 i stikkontakten ute (riktignok under tak) og den har fungert utmerket den..... Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Det gjør den nok, men ville helst hatt noe som var laget for bruk ute. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Jeg har ikke sett noen utemoduler som har implementert strømmåling (eller Instant Status for den del). Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Denne bør vel gjøre nytten? https://www.tronika.no/no/zwave-apparatstyring/755-bryter-zw078.html Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Ja, men det er ikke en plugin-modul. (Og så er det en Z-wave Plus modul, så du må ha støtte for det). Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Sant nok, men det kan fikses, og UZB-sticken jeg har støtter z-wave plus. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Men DA er det jo problemfritt. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Ja, men den var ikke akkurat gratis Lenke til kommentar
AleksanderØ Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Blir akkurat likens å koble den opp i sikringsskapet som å montere den modulen der ute, just saying Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Blir akkurat likens å koble den opp i sikringsskapet som å montere den modulen der ute, just saying Innendørs montasje er vel faktisk å foretrekke. Minst feilkilder. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Blir akkurat likens å koble den opp i sikringsskapet som å montere den modulen der ute, just saying Innendørs montasje er vel faktisk å foretrekke. Minst feilkilder. Ja, enig i det. Men: Det er nå lagt en egen kurs ut til VP. Med eget stikk ute. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få koblet inn en modul for strømmåling i sikringsskapet (ikke er det plass der heller) uten å montere en stikkontakt på veien? Og det synes ikke elektrikeren er noe særlig lurt. Lenke til kommentar
Charlie Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Denne kan være en løsning?https://www.tronika.no/no/zwave-spesielle-enheter/64-energimaler-dsb28-1c.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå