Gå til innhold

4k problemer på GTX 780m[Bærbar]


Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-INkUtP

Jeg kjøpte en Samsung U28E590 - 3840x2160 (UHD) og har problemer med flerring i skjermen når jeg gjør vanlige ting.

 

Med HDMI funker den men den skjærer i bildet og musen flyttes ikke flytende.

 

Med DisplayPort er den perfekt helt til jeg åpner en video  i fullskjerm, da går skjermen svart.

 

Jeg får spillt e.g CSGO i 150 fps uten problemer men føler ikke det går helt silkeglatt.

 

Noen som har opplevd problemer med 4k?

 

 

EDIT:: La nettopp merke til at bildet bare kommer på skjermen hvis jeg har steam i fullskjerm(ikke steambox) bare vanlig fullskjerm. Og hvis jeg minimerer steam så går skjermen i svart.

 

Og hvis jeg EXTENDER skjermene melleom laptop og 4k skjerm så fungerer fullskjerm av video i alle formater.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP

Hvilken versjon av DP har du på laptopen?

 

 

Hvordan sjekker jeg det? På skjermen har jeg aktivert 1.2(kan velge mellom 1.1 og 1.2)

 

 

 

Ganske sikker på at du ikke får mer enn 24/30 FPS med HDMI så det er ikke så rart det hakker. Displayport bør fungere, hva som er problemet der vet jeg ikke.

 

Den er fin når jeg spiller(CSGO, resident evil 4) Men må ha et vindu oppe virker det som e.g Steam. Hvis jeg lukker dette vinduet så svertner skjermen.

 

I extended mode så funker alt som det skal, men da blir spill litt tregere.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

KOblet til HDMI og Displayport på engang så dukket plutselig bildet opp. Skjønner ingenting :p

 

Så lenge det ikker skadlig for skjermen eller pcen kjører jeg sånn intil videre. :ninja:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Bump

 

 

EDIT: det stemte ikke, den er i extended mode hele tiden. Jeg kan gjøre ting vanlig men unødvending bruk av skjermen på laptopen da.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...