AnonymDiskusjon Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 I dag når jeg hadde kjøpt kinamat sammen med personnalet, så gikk jeg inn i leiligheten min. Alt er bare et tåke-minne fra da jeg kom inn. Jeg hadde vissnokk låst døra sån at personnalet måtte inn i basen å finne frem nøklene og låse opp mens jeg satt i telefonen. Telefonen husker jeg, det var bare det at jeg kom inn døra å låste den jeg ikke husker. Jeg pleier aldri å låse døren på dagen untatt når jeg skal ut på noe. Da låser jeg med nøylene. I dag låste jeg den innenifra noe jeg aldri gjør ellers så det er ikke en vane jeg har. En annen gang på jobben, hadde jeg kastet matboksen i søppelet og tatt med meg den tomme god morgen joggurten med meg på jobb plassen min uten å huske det. Personnalet tippet det kunne være et lite anfall, for jeg hadde vert på eeg og der sa nevrologen fra polen at jeg hadde masse epileptisk aktivitet i hjernen min. Men jeg tar ingen epilepsimedisin for jeg har ikke hatt kliniske anfall. En annen gang om natta, hadde jeg gått til stuen og hellt oppi all fiskematen oppi akvariet til fiskene, så når jeg sjekket fiskene etterå huske en brøkdel av episoden, ble jeg sjokkert over hva jeg hadde gjort. Men hva skjer med meg, siden jeg ikke husker enkelte ting jeg gjør som jeg ikke pleier å gjøre, sån iblandt? Anonymous poster hash: d647c...5f3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 (endret) Jeg er ikke noen lege, men det høres ut som milde epileptiske anfall for meg. Tror du bør komme deg til legen kjapt som f**n, det kan fort skje en episode der du skader deg selv (kanskje andre) alvorlig. Min grandtante som har anfall i ny og ne satte seg i badekaret med nesten kokende vann, flaks at hun ble funnet av min bestemor før hun ble enda mer forbrent. Endret 31. juli 2015 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Jeg er personlig noe distre, og kan finne igjen fjernkontrollen til TVn i kjøleskapet da jeg tar den med meg når jeg skal eksempelvis hente noe fra kjøleskapet og litt slik småtteri.. Men det du beskriver var litt voldsomt, kan nevne at jeg selv hadde epilepsi som barn, da en mild form hvor jeg bare koblet ut (Kunne stå å vente på en heis, ser tallet 1, så plutselig er den i 14 etasje). Jeg vokste det heldigvis av meg og jeg ble tatt av medesineringen som 15åring.. Jeg ville tatt dette opp med nevrologen din, for det du beskriver er trolig fokale anfall. Kan lese litt mer om det her: http://epilepsi.no/sfiles/0/26/5/file/c-anfall_godkjent.pdf Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2015 Ok. Kan fokale anfall arte seg som å stå opp av senga å gå til stua og gjøre bissarre ting, og å gjøre sånne ting jeg beskreiv her? I infoen om komplekse partielle epilepsianfall stod det bare om smatting tygging og flytte på ting å sånne småting om komplekse partielle anfall. Anonymous poster hash: d647c...5f3 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Ok. Kan fokale anfall arte seg som å stå opp av senga å gå til stua og gjøre bissarre ting, og å gjøre sånne ting jeg beskreiv her? I infoen om komplekse partielle epilepsianfall stod det bare om smatting tygging og flytte på ting å sånne småting om komplekse partielle anfall. Anonymous poster hash: d647c...5f3 Vel, jeg er heller ingen lege, men kjenner til personer som det virker som om de går i søvnet og gjør helt bisarre ting og husker ingen ting av det, som har da blitt diagnosert med epilepsi. Men som det også står i linken jeg ga, så kan det jo være helt andre årsaker. Ikke på langt nær alle anfall med bevissthetstap er uttrykk for epilepsi. Anfallene kan skyldes besvimelser, de kan være ledd i diabetes, lever- eller nyresykdom eller psykisk sykdom. Når noenpasienter ikke har effekt av antiepileptiske medisiner, kan det rett og slett være fordi vedkommende ikke har epilepsi! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2015 Ok. Kan fokale anfall arte seg som å stå opp av senga å gå til stua og gjøre bissarre ting, og å gjøre sånne ting jeg beskreiv her? I infoen om komplekse partielle epilepsianfall stod det bare om smatting tygging og flytte på ting å sånne småting om komplekse partielle anfall.Anonymous poster hash: d647c...5f3 Vel, jeg er heller ingen lege, men kjenner til personer som det virker som om de går i søvnet og gjør helt bisarre ting og husker ingen ting av det, som har da blitt diagnosert med epilepsi. Men som det også står i linken jeg ga, så kan det jo være helt andre årsaker. Ikke på langt nær alle anfall med bevissthetstap er uttrykk for epilepsi. Anfallene kan skyldes besvimelser, de kan være ledd i diabetes, lever- eller nyresykdom eller psykisk sykdom. Når noenpasienter ikke har effekt av antiepileptiske medisiner, kan det rett og slett være fordi vedkommende ikke har epilepsi! Ok. Men bør jeg få tatt eeg, eller er det bortkastet siden det ikke er sikkert det er epilepsi? Jeg fikk antiepileptika i 2009 etter eegen men jeg måtte slutte med dem fordi jeg ble "sprø" av dem. Det var forresten lamictal. Etter et nytt besøk til nevrologen fra polen, så fikk han vite at jeg hadde aspergers så derfor er det normalt å ha slik aktivitet i hjernen som jeg hadde. Jeg hsr blitt rediagnosistisert til høytfungerende autisme, fordi jeg hadde mere symptomer på dette i barndommen enn aspergers. Jeg har lest et sted at autisme mennesker har oftere epilepsi. Jeg har aldri fått gtk anfall, men jeg har fått feberkramper som barn. Og jeg hadde vissnokk absenser også som liten. Kan epilepsier man har vokst fra vende tilbake i 30 årene? Anonymous poster hash: d647c...5f3 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Hvor gammel er du? Skjer det ofte? Har noen i slekt/familie hatt kognitive problem? Kjenner du selv ubehag, forvirring når du gjør rare ting? Bruker du alkohol eller narkotiske stoffer? Har du hatt en hodeskade? Blir du usikker på hvor du skal ut av en rundkjøring (antar at du har lappen) Har du problemer med å huske ting, som du vet så inderlig godt at du vet, men som du ikke kommer på i farta? Tror du at uføretrygd er en løsning for deg? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Ok. Kan fokale anfall arte seg som å stå opp av senga å gå til stua og gjøre bissarre ting, og å gjøre sånne ting jeg beskreiv her? I infoen om komplekse partielle epilepsianfall stod det bare om smatting tygging og flytte på ting å sånne småting om komplekse partielle anfall.Anonymous poster hash: d647c...5f3 Vel, jeg er heller ingen lege, men kjenner til personer som det virker som om de går i søvnet og gjør helt bisarre ting og husker ingen ting av det, som har da blitt diagnosert med epilepsi. Men som det også står i linken jeg ga, så kan det jo være helt andre årsaker. Ikke på langt nær alle anfall med bevissthetstap er uttrykk for epilepsi. Anfallene kan skyldes besvimelser, de kan være ledd i diabetes, lever- eller nyresykdom eller psykisk sykdom. Når noenpasienter ikke har effekt av antiepileptiske medisiner, kan det rett og slett være fordi vedkommende ikke har epilepsi! Ok. Men bør jeg få tatt eeg, eller er det bortkastet siden det ikke er sikkert det er epilepsi? Jeg fikk antiepileptika i 2009 etter eegen men jeg måtte slutte med dem fordi jeg ble "sprø" av dem. Det var forresten lamictal. Etter et nytt besøk til nevrologen fra polen, så fikk han vite at jeg hadde aspergers så derfor er det normalt å ha slik aktivitet i hjernen som jeg hadde. Jeg hsr blitt rediagnosistisert til høytfungerende autisme, fordi jeg hadde mere symptomer på dette i barndommen enn aspergers. Jeg har lest et sted at autisme mennesker har oftere epilepsi. Jeg har aldri fått gtk anfall, men jeg har fått feberkramper som barn. Og jeg hadde vissnokk absenser også som liten. Kan epilepsier man har vokst fra vende tilbake i 30 årene? Anonymous poster hash: d647c...5f3 Man er i teorien klinisk frisk om man har vært anfallsfri i 10år, men jeg ville trolig fått tatt en ny EEG om jeg hadde symptomene du beskriver. Selv om jeg har vært anfallsfri i over 15år.. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2015 Hvor gammel er du? 30 år i år. Skjer det ofte? Ikke så ofte, Bare en gang i blant. Har noen i slekt/familie hatt kognitive problem? Pappa hadde raseriproblem og en langt ut i slekta var ikke helt psykisk frisk. Kjenner du selv ubehag, forvirring når du gjør rare ting? Jeg vet ikke, fordi jeg merker det ikke selv mens jeg gjør tingene. Bruker du alkohol eller narkotiske stoffer? Nei. Har du hatt en hodeskade? Nei, men jeg ble mistet i et badekar og fikk hjernerystelse i bakhodet som liten nyfødt. Legene testet meg og jeg ristet på venstre hånd da jeg var 5 år og da sa legene at jeg hadde en dysfunksjon i høyre hjernehalvdel. Jeg har måttet gå på tunge epilepsimedisiner helt til jeg var 15 år for de på eegene og de på sse alltid fand epileptisk utspring men de visste ikke hvor i hjernen de kom fra og var noe usikkert. Blir du usikker på hvor du skal ut av en rundkjøring (antar at du har lappen) jeg vet at man skal til venstre utav en rundkjøring, men jeg har ikke lappen for kjøring er for vanskelig og krevende for meg, fant vi ut etter at jeg var på fysisk førerlære. Har du problemer med å huske ting, som du vet så inderlig godt at du vet, men som du ikke kommer på i farta? Ja. Avogtil. Ord og sånt og navn. Tror du at uføretrygd er en løsning for deg? Jeg er uføretrygdet for vanlig jobb klarer jeg ikke å forholde meg til Anonymous poster hash: d647c...5f3 Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Min eks fikk epilepsi i en alder av 20år, siden den gang har jeg opplevd mange tusen anfall. Når hun fikk anfall og "våkna" var hun helt grønnsak i hjernen, ganske dum og rar, dette er fordi anfallet sliter så mye på hjernen, hun kunne finne på å gjøre mye rare ting i denne tilstanden. Så ja, det at du står opp om natta og gjør rare ting og ikke husker det, er nok epilepsi anfall. Først får du anfallet i søvne, så våkner du og gjør rare ting, seinere så våkner du på ordentlig og husker ikke hva som har skjedd. Det finnes så utrolig mange forskjellige anfall, snakk med legen din, få en EEG, eventuelt spør om et opphold på SSE Håper de finner ut av de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå