[RCG]Balthazar Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Har noen svære problemer please hjelp! Er en ganske flittig bruker av msn messenger både på jobb, skole og hjemme. Men det er masse ting som bare virker ene veien, for eksempel kan jeg bruke fjerhelp når andre trenger det og jeg kan sende levende bilder fra mitt webkamera men ikke ta mot fra andre hverken hjemme eller på jobb. Samme sak gjelder filer, kan sende men ikke ta mot. Er det noen porter som må åpnes i brannmurer eller server? I såfall hvilke porter gjelder det og hvordan kan jeg stille på dem? Lenke til kommentar
unique Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Sukk...ja.....det er det evindelige problemet med messenger. Les technetartikkelen fra microsoft. http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;Q278887 Forøvrig bruker messenger disse portene til de ulike tingene: Voice - utgående tcp og udp port 6901 Filoverføring - inn og utgående tcp port 6891 (opp til 6900 for 10 samtidige overføringer) Vanlig messenger - utgående TCP port 1863 Hvordan du åpner porter i brannmuren avhenger jo helt av hvilken brannmur du bruker. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå