M-WaWe Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Heisann, Jeg har en XBox og jeg synes den bråker noe helt sinnsykt. Er det mulig å bytte vifta slik at det blir mindre støy? Viftestøyen irriterer så mye at jeg vil prøve å bytte vifte. Er det noen andre som har gjort dette før, eller har noen gode / dårlige erfaringer? Mvh Kenneth Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Tror du finner en how-to eller to på xbox-scene.net Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 ikke værst...fant 2 stk med en gang. Takk skal du ha. Har du byttet ut viftene? Tenker mest på erfaringer med dette. Leste at varmeutviklingen er stor og at en bør være forsiktig med å bytte viftene. Er det noen vifter som er bedre enn andre..... osv osv Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Overklokking.no har en artikkel om dette. http://www.overklokking.no/annet/xbox/ Lenke til kommentar
sxxxe83 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Tenket jeg sku gjøre det samme jeg oxo, utgangspunktet er her Fant en del, gode tips, personlig tenkte jeg at jeg skulle gjøre følgende: Opne xboXn borre 30-40 høl rundt xbox logoen på "topp" lokket, og skru/lime fast en papst 19db vifte, som da vil suge ut en del av varmen fra hdd (maxtor 120gb, 7200rpm.. skal få bytta til en seagate/samsung silent drive snart) så gjennomfører jeg en volt mod, så jeg får 5v , 7v, på CPU og GPU vifta noe som resulterer i mye mindre støy, går jeg ut i fra skal begynne i morgen regner jeg med.. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Overklokking.no har en artikkel om dette.http://www.overklokking.no/annet/xbox/ Ja, en meget god artikkel. Forklarer det meste. I artikkelen sier de at det sitter en vanlig Celeron prosessor i den. Da bør det være mulig å skifte denne i en som er noen hakk raskere. Loading ol. må jo da gå mye raskere hvis det skjer fra harddisken...? Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Grei nok den som overklokking.no har laget men jeg synes hele greia ser ut til å ha være lite planlagt og er dårlig utført. Amatøraktig vil jeg si og han burde ha planlagt det litt bedre slik at det ble litt mer seriøst. Det må da være mulig å skaffe deler som passer til xbox? Slik at en slipper å sage, skjære, "dremle", bruke vinkelsliper og hammer! Denne bruksanvisningen jeg fant på xboxmod08.com ser litt bedre ut. Trykk på "guider" og på "How To Make The Xbox Silent". Denne er mye bedre men jeg mener en skal kunne skaffe vifter som er mer rolige enn 21 og 24 db. Har spurt en dataforhandler om han kan kommer opp med ideer og priser så får vi se hva som kommer opp. I mellomtiden så er det kjekt om andre kommer med noen gode løsninger og ideer. Mvh Kenneth Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Denne bruksanvisningen jeg fant på xboxmod08.com ser litt bedre ut.Trykk på "guider" og på "How To Make The Xbox Silent". Denne er mye bedre men jeg mener en skal kunne skaffe vifter som er mer rolige enn 21 og 24 db. Eh, jaha.. det eneste som står i den "guiden" er: Bytt ut harddisken med en Seagate. Bytt ut viften med en Papst (xx dB). Ser ikke problemer med ok.nos artikkel, jeg. De dokumenterer problemer som dukket opp på veien, noe som kan være til god hjelp for andre som skulle tenke de samme tankene. Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 helt enig i at det ikke står så mye i den, men i forhold til den som overklokking.no hadde så trenger du ikke å ødelegge delene for å få igjen lokket etterpå. Prøver enda å finne noen som har klart å få til en løsning som er meget bra og som bråker mindre men alikevel har klart å opprettholde kjøle effekten. Ser også at noen anbefaler å bytte ut disken med en som har 5400 istedenfor 7200. En har vel ikke behov for så kjapp disk som 7200 hvis den bråker mye mer? (selv om kjapp disk er å foretrekke sef.) Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 noe annet som jeg har hørt er at det er så og si komplett umulig å få løst vifta fra prosessoren. Microsoft har vist brukt er termisk lim som sitter helt fast. Prøver du å lsøne vifta og river for hardt så vil resultatet bli at du river opp prosesoren også. Og bare for å gjøre det enda mer komplett så er prosessoren loddet fast i hovedkortet. Eneste mulighet er vist å bruke hårføner med sterk varme eller loddebolt, men da er faren for å ødelegge prosessor eller hovedkort stor. Skal ikke være enkelt! Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 ingen andre som har gjort dette før? Eller som har noen god ide hvordan jeg skal klare å gjøre den litt roligere? Jeg irriterer meg helt vannvittig av støyen fra den viften! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Denne tråden skulle vært her<--(det er en link) Stenges grunnet feilposting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg