slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Ok, start nettleseren på mobilen og skriv 192.168.1.1 i adressefeltet øverst. Da får du opp routeren hjemmeside. Logg på med admin/password Gå til Advanced->Setup->LAN Setup Der hvor det står IP Address endrer du fra 192.168.1.1 til 192.168.2.1 Trykk Apply Det skjer ikke noe når jeg skriver ip-adr i søkefeltet? Står bare å loader Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Er det den siden der? Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 (endret) Det der kjenner jeg ikke igjen. Kjøpte du ikke den Netgear routeren til 299 som det ble linket til tidligere i tråden? Det ser ut som om ddu får opp en D-Link router. Endret 2. august 2015 av nilsch Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Det der kjenner jeg ikke igjen. Kjøpte du ikke den Netgear routeren til 299 som det ble linket til tidligere i tråden? Jo? Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 (endret) Hvis du har Netgear routeren, ta ut kabelen fra veggen først. Det er mulig du får opp en annen router i nettverket. Endret 2. august 2015 av nilsch Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Hvis du har Netgear routeren, ta ut kabelen fra veggen først. Det er mulig du får opp en annen router i nettverket. På det netgear-nettverket står det at IP-adr er 192.168.1.2 forresten Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Du skal ikke endre "starting IP address", men "IP address" under LAN TCP/IP setup Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Er det den siden der? Nei. Det der er http://192.168.1.1rr.comsom er helt feil. Det skal kun være http://192.168.1.1 Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Har du i det hele tatt prøvd å sette kabelen inn i dataen istedenfor i routeren? Da vil du ha internett gjennom kabelen hvis internettet er oppe å går. Så; Den TP-kabelen du har kjøpt, sett den ene enden inn i "hullet" som du viser på bildet i førsteposten din. Den andre enden går inn i dataen. Vent noen sekunder, og du vil raskt se om du har internett. Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Han har ikke PC, kun mobil... Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Ok, skal prøve. Låner meg en pc Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Hvis du har Netgear routeren, ta ut kabelen fra veggen først. Det er mulig du får opp en annen router i nettverket. Funket dårlig. Wifisignalet lyser både på routeren og på tlf min selv om jeg tok kabel ut av veggen btw Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Det skal den jo gjøre, det var bare for at du ikke skulle få problemer med andre nett mens du konfigurerte IP adressen din. Etterpå skal den selvsagt være plugget i. Du får låne en PC som du sier og se om du i det hele tatt har internett fra den kontaken. Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Prøvde med pc nå. Fikk opp nettverket på pc og koblet til. Det står at jeg er tilkoblet men "ingen internettilgang"... Så ja..... Eneste jeg kan gjøre da er vel å ringe huseier som ikke tar tlf eller ringer opp:( Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Takk for god hjelp forresten karer<3 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Hvis du først har en PC der. Prøv å koble nettverkskabelen fra veggkontakten og rett i PC-en og se om det skjer noe. Tipper det ikke er nett der. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Prøvde med pc nå. Fikk opp nettverket på pc og koblet til. Det står at jeg er tilkoblet men "ingen internettilgang"... Så ja..... Eneste jeg kan gjøre da er vel å ringe huseier som ikke tar tlf eller ringer opp:( Du skulle ikke koble PC til WiFi-nettet, om det er det du har gjort. Prøv med kabel direkte fra PC til vegg, slik som Mr D sier. Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 3. august 2015 Forfatter Del Skrevet 3. august 2015 Prøvde med pc nå. Fikk opp nettverket på pc og koblet til. Det står at jeg er tilkoblet men "ingen internettilgang"... Så ja..... Eneste jeg kan gjøre da er vel å ringe huseier som ikke tar tlf eller ringer opp:( Du skulle ikke koble PC til WiFi-nettet, om det er det du har gjort. Prøv med kabel direkte fra PC til vegg, slik som Mr D sier. Var det jeg gjorde Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Mens du er koblet til nettverket med kabel åpne cmd (søk). Ledetekst er forslaget som dukker opp på norsk. Skriv inn ipconfigDa vil du få et resultat som ser noenlunde slik ut. Det som står under IPv4 address og defualt gateway (eller hva det blir på norsk) er relevant. Hva står det der? Du kan også ta en sjekk ved å åpne nettverks og delingssenter ved å høyreklikke på nettverksikonet på startlinjen. Sørg for at IP og DNS er satt som automatisk, slik som vist. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. august 2015 Del Skrevet 3. august 2015 Takk for god hjelp forresten karer<3 Bare for å få litt klarhet i en ting: Hvilke trådløse nettverk ser du på telefonen din når du er i leiligheten? Ser ett av dem ut som et nettverk huseieren kan ha satt opp? (Og har du prøvd å koble deg til dette nettverket?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå