Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? trådløst internett...

Anbefalte innlegg

Ok, start nettleseren på mobilen og skriv 192.168.1.1 i adressefeltet øverst.

Da får du opp routeren hjemmeside. Logg på med admin/password

Gå til Advanced->Setup->LAN Setup

Der hvor det står IP Address endrer du fra 192.168.1.1 til 192.168.2.1

Trykk Apply

Det skjer ikke noe når jeg skriver ip-adr i søkefeltet? Står bare å loader

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du i det hele tatt prøvd å sette kabelen inn i dataen istedenfor i routeren? Da vil du ha internett gjennom kabelen hvis internettet er oppe å går. 

Så; Den TP-kabelen du har kjøpt, sett den ene enden inn i "hullet" som du viser på bildet i førsteposten din. Den andre enden går inn i dataen. Vent noen sekunder, og du vil raskt se om du har internett.

Lenke til kommentar

Hvis du har Netgear routeren, ta ut kabelen fra veggen først. Det er mulig du får opp en annen router i nettverket.

Funket dårlig. Wifisignalet lyser både på routeren og på tlf min selv om jeg tok kabel ut av veggen btw

Lenke til kommentar

Det skal den jo gjøre, det var bare for at du ikke skulle få problemer med andre nett mens du konfigurerte IP adressen din. Etterpå skal den selvsagt være plugget i.

Du får låne en PC som du sier og se om du i det hele tatt har internett fra den kontaken.

Lenke til kommentar

Prøvde med pc nå. Fikk opp nettverket på pc og koblet til. Det står at jeg er tilkoblet men "ingen internettilgang"...

Så ja..... Eneste jeg kan gjøre da er vel å ringe huseier som ikke tar tlf eller ringer opp:(

Lenke til kommentar

Prøvde med pc nå. Fikk opp nettverket på pc og koblet til. Det står at jeg er tilkoblet men "ingen internettilgang"...

Så ja..... Eneste jeg kan gjøre da er vel å ringe huseier som ikke tar tlf eller ringer opp:(

Du skulle ikke koble PC til WiFi-nettet, om det er det du har gjort. Prøv med kabel direkte fra PC til vegg, slik som Mr D sier.

Lenke til kommentar

Du skulle ikke koble PC til WiFi-nettet, om det er det du har gjort. Prøv med kabel direkte fra PC til vegg, slik som Mr D sier.

Var det jeg gjorde

Lenke til kommentar

Mens du er koblet til nettverket med kabel åpne cmd (søk). Ledetekst er forslaget som dukker opp på norsk. Skriv inn ipconfig

Da vil du få et resultat som ser noenlunde slik ut.

8f08ca3add.JPG

Det som står under IPv4 address og defualt gateway (eller hva det blir på norsk) er relevant. Hva står det der?

Du kan også ta en sjekk ved å åpne nettverks og delingssenter ved å høyreklikke på nettverksikonet på startlinjen. Sørg for at IP og DNS er satt som automatisk, slik som vist.

767d8d5af5.png

Lenke til kommentar

Takk for god hjelp forresten karer<3

Bare for å få litt klarhet i en ting: Hvilke trådløse nettverk ser du på telefonen din når du er i leiligheten?

Ser ett av dem ut som et nettverk huseieren kan ha satt opp?

(Og har du prøvd å koble deg til dette nettverket?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...