nilsch Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 (endret) Er du sikker på at du valgte riktig SSID og riktig network key (de som står under boksen)? Husk at det er forskjell på store og små bokstaver! Ikke velg admin/password, men SSID og network key for pålogging på nettet. admin/password er kun for konfigurering. Endret 1. august 2015 av nilsch Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Er du sikker på at du valgte riktig SSID og riktig network key (de som står under boksen)? Husk at det er forskjell på store og små bokstaver! Ikke velg admin/password, men SSID og network key for pålogging på nettet. admin/password er kun for konfigurering. Takk, det du skrev her funket. Fikk opp Wi-Fisignalet på tlf og netgearsiden poppet opp. Men når den prøvde å logge på nettet fikk jeg opp dette(se bilde). Har prøvd å trekke ut alt og stappe inn igjen men får bare opp samme meldingen Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 (endret) Har du koblet kabel mellom WAN og vegguttaket? Enkelt forklart, nettverkskabel mellom den porten som står litt for seg seg selv og den på veggen. Endret 2. august 2015 av RRhoads Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Nettverkskabelen skal i den blå kontakten. Lyser symbolet til høyre for strømsymbolet på fronten? Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Nettverkskabelen skal i den blå kontakten. Lyser symbolet til høyre for strømsymbolet på fronten? Nettverkskabel, mener du den kabelen som fulgte med? Den tegningen som er på bruksanvisningen er så teit forklart, jeg forstår liksom ikke om det kun er de greiene som fulgte med jeg trenger eller om jeg også trenger en til kabel som går fra routeren til en datamaskin(har hverken kabel eller pc atm..). Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Det er kun strømsignalet og wifisignalet som lyser.. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Er vi sikre på at nettverksuttaket er til WAN? At den ikke går i utleiers router? I så fall må porten settes i LAN. IP og Gateway på den nye routeren må da settes til noe som er ledig i utleiers nettverk. Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Nettverkskabelen skal i den blå kontakten. Lyser symbolet til høyre for strømsymbolet på fronten? Nettverkskabel, mener du den kabelen som fulgte med? Den tegningen som er på bruksanvisningen er så teit forklart, jeg forstår liksom ikke om det kun er de greiene som fulgte med jeg trenger eller om jeg også trenger en til kabel som går fra routeren til en datamaskin(har hverken kabel eller pc atm..). Ja, den kabelen som fulgte med setter du i kontakten over kjøleskapet og den andre enden i den blå kontakten bakpå routeren. Det kan ta et minutt før internett fungerer etter dette, så ha tålmodighet. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Det er vel ikke gitt at nettverkspunktet i leiligheten går direkte til modemet? Som TheHaughom sier så er det godt mulig TP kabelen fra over kjøleskapet til TS skal inn i en av de fire LAN portene, og at man må settte opp IP manuelt så det ikke er i konflikt med den første routeren/subnet. Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Kompliserte greier dere snakker om nå. Jeg må vel få tak i en datakyndig for å få ordnet det? Uansett, utleier bor ikke i denne byen og er heller ikke å oppdrive på tlf Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 (endret) Kompliserte greier dere snakker om nå. Jeg må vel få tak i en datakyndig for å få ordnet det? Uansett, utleier bor ikke i denne byen og er heller ikke å oppdrive på tlf Det trenger ikke være komplisert. Gjør som jeg sa over (kabel fra kontakt på kjøkkenet til blå port på routeren og vent et minutt), gjerne slå av og på strømmen på routeren. Hvis det ikke fungerer er det mulig du må endre IP adresse på routeren din, men det få vi ta da. Endret 2. august 2015 av nilsch Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Hvis TS allerede har forsøkt å ha kabelen i WAN port (blå) og ikke kommer på nett ville jeg vel heller forsøkt en av LAN portene (sort) for å se. Kanskje du er heldig og IP ikke kommer i konflikt? Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Hvorfor skulle det ikke virke om kabelen settes i WAN enten det er fra en router eller et modem? Eneste som kan være et problem er at utleiers router har 192.168.1.1 som IP adresse, samme som slumdogs router. Da må han endre til 192.168.2.1 eller noe liknende. Men ett steg av gangen, ingen vits å forvirre ham med mulige problemer før han har forsøkt det enkle. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Det er kun strømsignalet og wifisignalet som lyser.. Hvis du da har koblet kablen riktig (fra veggboks til blå kontakt på ruter), så er det sansynligvis ikke kontakt videre mot modem/internett. Sikker på at det er riktig koblingspunkt for nettverk? Temmelig uvanlig å ha dette på kjøkken... Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Det er kun strømsignalet og wifisignalet som lyser.. Hvis du da har koblet kablen riktig (fra veggboks til blå kontakt på ruter), så er det sansynligvis ikke kontakt videre mot modem/internett. Sikker på at det er riktig koblingspunkt for nettverk? Temmelig uvanlig å ha dette på kjøkken... Ja, utleier sa at det var der den var. Finner ingen andre koblingspunkt for nettverk andre plasser i leiligheten Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Har prøvd kabelen i alle mulige innganger nå men får ikke noe nett:( Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Hvordan skifter jeg IP på routeren min? Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Du trenger kun å sette den i WAN (den blå) porten, glem de andre portene. Slå av routeren, vent 20 sekunder før du slår den på igjen. Vent så et minutt før du tester internett på mobilen. Husk å sjekk på mobilen at du er koplet til ditt trådløse nett først! Hvis du gjør dette og det fremdeles ikke virker så er det ett av to problemer som er mulige: 1) Utleier sitt internett er nede - Sjekk om naboene har internett 2) Utleier sin router har samme IP adresse som din - Du må skifte IP adresse på din router. Hvis problemet er IP adressen, så er det relativt enkelt å skifte. Men prøv nøyaktig som jeg sier over først og gi tilbakemelding. Lenke til kommentar
slumdog Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Du trenger kun å sette den i WAN (den blå) porten, glem de andre portene. Slå av routeren, vent 20 sekunder før du slår den på igjen. Vent så et minutt før du tester internett på mobilen. Husk å sjekk på mobilen at du er koplet til ditt trådløse nett først! Hvis du gjør dette og det fremdeles ikke virker så er det ett av to problemer som er mulige: 1) Utleier sitt internett er nede - Sjekk om naboene har internett 2) Utleier sin router har samme IP adresse som din - Du må skifte IP adresse på din router. Hvis problemet er IP adressen, så er det relativt enkelt å skifte. Men prøv nøyaktig som jeg sier over først og gi tilbakemelding. Forsøkte det nå, ingen internett Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 (endret) Ok, start nettleseren på mobilen og skriv 192.168.1.1 i adressefeltet øverst. Da får du opp routeren hjemmeside. Logg på med admin/password Gå til Advanced->Setup->LAN Setup Der hvor det står IP Address endrer du fra 192.168.1.1 til 192.168.2.1 Trykk Apply Endret 2. august 2015 av nilsch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå