Läkerol Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 (endret) Hei. Sitter her og skal koble til min epson xp225 printer til mitt internett. Har en jensen al59300 v6 router. For det første, hvordan i alle dager er det mulig å gjøre dette så vanskelig. Man må jo virkelig ha god peiling på software, wifi og i det hele tatt teknologien bare for å gjøre noe så enkelt som å koble til nettet. Har kommet dit hen at det står at jeg skal trykke på WPS knappen, eventuelt gå inn på innstillinger å aktivere WPS via programvaren. Er nå inne på IP adressen på internettleseren, altså innstillingene til routeren, men her stopper det opp. Hva skal jeg trykke på nå? Hvordan aktivere WPS? Endret 31. juli 2015 av Läkerol Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Man bruker verken WPS eller Jensen! 1 Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2015 Man bruker verken WPS eller Jensen! Takk for oppklarende svar. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Hei. Sitter her og skal koble til min epson xp225 printer til mitt internett. Har en jensen al59300 v6 router. For det første, hvordan i alle dager er det mulig å gjøre dette så vanskelig. Man må jo virkelig ha god peiling på software, wifi og i det hele tatt teknologien bare for å gjøre noe så enkelt som å koble til nettet. Du skal vel ikke koble printeren til internett? Den kobles til ditt lokale trådløse nett. Hvis du vil gjøre det mindre vanskelig, så installerer du driverne og kobler til PC-en med USB-kabel. Som ChrisCo antyder så er både Jensen rutere og WPS dårlige løsninger. Hvis du vil koble til vha WPS så står det forklart på side 5 i "avansert-manualen". Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Hei. Sitter her og skal koble til min epson xp225 printer til mitt internett. Har en jensen al59300 v6 router. For det første, hvordan i alle dager er det mulig å gjøre dette så vanskelig. Man må jo virkelig ha god peiling på software, wifi og i det hele tatt teknologien bare for å gjøre noe så enkelt som å koble til nettet. Du skal vel ikke koble printeren til internett? Den kobles til ditt lokale trådløse nett. Hvis du vil gjøre det mindre vanskelig, så installerer du driverne og kobler til PC-en med USB-kabel. Som ChrisCo antyder så er både Jensen rutere og WPS dårlige løsninger. Hvis du vil koble til vha WPS så står det forklart på side 5 i "avansert-manualen". Takk for et mye bedre svar enn diskusjonsgjøken over her. Ja, blir vell en mer riktig formulering å koble til det trådløse nettet. Printeren er koblet til med USB kabel på en stasjonær pc, og det enkleste ville vært å bruke wifi slik at alle de andre pcene i huset enkelt kan printe ut. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Du MÅ ikke bruke WPS for å koble printeren mot nettet, det skal bare være en enklere løsning enn å skrive inn passordet. Jeg har samme printer, og koblet den til PC via USB, og derfra via Epson Connect kan man koble den til WiFi som vanlig med passord. Epson connect programvaren finner du i alle fall på nettsidene dems, om du ikke har den på medfølgende CD. Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 4. august 2015 Forfatter Del Skrevet 4. august 2015 Du MÅ ikke bruke WPS for å koble printeren mot nettet, det skal bare være en enklere løsning enn å skrive inn passordet. Jeg har samme printer, og koblet den til PC via USB, og derfra via Epson Connect kan man koble den til WiFi som vanlig med passord. Epson connect programvaren finner du i alle fall på nettsidene dems, om du ikke har den på medfølgende CD. Takk, dette skal jeg sjekke ut. Prøvde å gjøre det på denne måten men det fikk jeg enkelt og greit ikke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå