polljen Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Nivå: Pingle Utstyr: Fujifilm X-T1 (i hovedsak), X-E1, tilgjengelig optikk og mellomring. Motiv: For en stor grad de samme gamle (kjedelige) motivene Til mine systemkamera (med eller uten speil) så er det egentlig bare fire "funksjoner" som interesserer meg: Fokus, Blender, lukkertid og ISO. Andre funksjoner som t.d. Hvitbalanse står alltid i auto og korrigeres eventuelt i LR. I denne festen så skal jeg i stor grad utforske de "unødvendige" funksjonene (sett ut fra min bruk) som ligger i et speilløst system. Dette er f.eks. Filmsimuleringer, avanserte filter, Bracketing/HDR og eventuelle andre muligheter jeg måtte finne når jeg utforsker mulighetene kameraene gir. Bilder som blir tatt med slike "funksjoner" skal jeg prøve å unngå å redigere (noe særlig) i LR/PS. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Jeg har prøvd meg en del denne uken på å ta bilder med diverse "filter", men jeg innser at det beste er nok å fotografere uten (inn til videre i alle fall). Jeg har også lempet på mine restriksjoner når det gjelder etterbehandling i LR/PS. Så for å komme igang så har jeg funnet et av bildene (tatt tidlig i uke 1) som jeg har tatt uten "filter". Jeg har også testet litt med å bruke mellomring på mine zoomobjektiver til X-mount og selv om dette bildet ikke er perfekt når det gjelder skarphet så tiltaler det meg likevel. Uke 1: bilde 1 Flowers by Per Ragnar Falkevik Fuji X-T1 - XF 18-55 - 16 mm mellomring Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Bilde 1; ble jo et fint blomsterkort, det der.. 1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 6. august 2015 Forfatter Del Skrevet 6. august 2015 Blomsterkort er en utmerket beskrivelse, dessverre. Lysten til å få til noe er det ikke så mye å si på (jeg prøver å komme meg ut med kameraet hver dag), men fantasien/øyet sliter når det gjelder å finne motiv her i nærområdet. Derfor er det lett å ty til hagen, men jeg vet at det gir en type bilder som ikke gir den utfordringen som jeg burde søke. Forhåpentligvis så kommer det en åpenbaring snart slik at jeg klarer å fullføre festen Lenke til kommentar
HSP Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Jeg hang meg på en utfordring på flickr for en liten stund siden. Den gikk ut på å finne linjer som gikk over i hverandre, hvis du søker på Sigfried Hansen så ser du nok endel slike bilder og skjønner hva jeg mener. Etter det har jeg lekt meg med dette endel, på et mye lavere nivå enn Sigfried selvsagt, men det er skikkelig artig å leke med dette, og det har iallefall vært inspirerende for meg i et par uker. Jeg vet ikke, men det kan kanskje være en ide å prøve på, for å finne på noe litt annet. Det er helt sikkert flere passende motiver i hagen tilogmed om man prøver litt. Henning Lenke til kommentar
polljen Skrevet 7. august 2015 Forfatter Del Skrevet 7. august 2015 Uke 1 bilde 2 Waterlilly by Per Ragnar Falkevik Brennvidde 200mm og i tillegg så er det relativt mye beskåret i PS (LR "streika" i dag ). Noe USM ellers lite med ettarbeid. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Vannliljen ble pen. Fin speiling i det mørke vannet. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 9. august 2015 Forfatter Del Skrevet 9. august 2015 Uke 2 Bilde 1 Ikke direkte "EU-standard" når det gjelder fasong på dette. Strawberry by Per Ragnar Falkevik Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Fin vannlilje mer speiling. Speilingen hevet bildet mange hakk. Artige jordbær. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Likte speilingen av vannliljen - men er ikke sikker på om det var riktig valg av gjødsel til jordbærene. Men bildet var lekkert! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Oi for et jordbær, neppe mange av dem på kiloen. Fint presentert. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Uke 1 bilde 2: skarpt og fint, med pluss for speiling... Uke 2 bilde 1: artig å se den spesielle formen på jordbæra.. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 12. august 2015 Forfatter Del Skrevet 12. august 2015 Uke 2 bilde 2 Et skjerf til stolpen og hansker til rekkverket Det er tydeligvis ikke sommer i vestlandsbyen, for høstværet herjer jo. Knitting by Per Ragnar Falkevik Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Uke 2 bilde 2; morsomt, fargerikt, og ikke minst en god ide i dette "sommerværet" Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Dagens bilde (Uke 2, dag 2) var jo riktig kreativt, det er vel bare i Norge de finner på å kle byen i strikkeklær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå