Gå til innhold

Rocket crow


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har mange fine fuglebilder (hvorav svartmeisen fra 6.desember 14 er selve mesterbildet). Dette er et bilde med litt merkelig positur på kråka, der den tydeligvis flyr lavt. Kort lukkertid på 1/4000s gjør at de hurtige vingeslag fryses helt, dermed den spesielle positur.

Resultat: Severdig variant på fuglebilde.

 

Vennlig hilsen Ragnar

Lenke til kommentar

Du har mange fine fuglebilder (hvorav svartmeisen fra 6.desember 14 er selve mesterbildet). Dette er et bilde med litt merkelig positur på kråka, der den tydeligvis flyr lavt. Kort lukkertid på 1/4000s gjør at de hurtige vingeslag fryses helt, dermed den spesielle positur.

Resultat: Severdig variant på fuglebilde.

 

Vennlig hilsen Ragnar

 

Takk hyggelig kommentar, bildet var på vei til å havne i søpla men etter å ha croppet og konvertert til s/hv får det en "sjanse" til..klarer nok å hente frem flere detaljer i fjærdrakta med litt pirking :)

Mvh Oddmund

Lenke til kommentar

Ja, artig å glana litt i gamle bilder for da hender det man finner ting som kan fikses så bildet bedrer seg.

Her kunne du kanskje kutta drastisk nede og hatt mer oppe så ikke raketten forsvinner så fort ut av bildet.

Lag en stående halvmåne av steinen som har blitt snøball og legg til tilsvarende oppe og klon inn fra ekstisterende himmel hvis du ikke har mer i en original.

Gjenstår å se, men tror det kanskje kan gi enda mer rakettfølelse. Absolutt et bilde å satse litt på - synes nå jeg da.

 

Roar

Lenke til kommentar

Ja, artig å glana litt i gamle bilder for da hender det man finner ting som kan fikses så bildet bedrer seg.

Her kunne du kanskje kutta drastisk nede og hatt mer oppe så ikke raketten forsvinner så fort ut av bildet.

Lag en stående halvmåne av steinen som har blitt snøball og legg til tilsvarende oppe og klon inn fra ekstisterende himmel hvis du ikke har mer i en original.

Gjenstår å se, men tror det kanskje kan gi enda mer rakettfølelse. Absolutt et bilde å satse litt på - synes nå jeg da.

 

Roar

 

Takk for utfyllende kommentar, gode tips og forslag. Skal legge bildet på "is" og ta det igjen på lange mørke vinterkvelder. Har brukt Apples Aperture til rawfremkaller og bildebehandling, men de siden de har besluttet å stoppe utviklingen av dette og satse på noe de kaller Photos med begrensede redigeringsmuligheter, er jeg i gropa for å prøve noe annet. Har vurdert Lightroom og Capture One Pro, og tror nå at jeg velger sistnevnte.

Mvh Oddmund

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...