Gå til innhold

Erfaringer med Huawei P8

Anbefalte innlegg

Har nå sammenlignet P8 med den telefonen jeg tross alt har, iPhone 6. Det gjelder da tester av kameraet. Som jeg skrev ovenfor til OC-Freak, er det ikke alltid lett å bli klok på testene. Det som fremdeles ser klart ut, er at det stiller etter Galaxy S6 og LG G4. 

Autofokusen på p8 innendørs og i dårlig belysning er jeg usikker på etter å ha lest testen. Det virker som kameraet strever med å fokusere. iPhone 6 er jo kjapp på fokusering. 

Det som går igjen er at iPhone 6 tar jevnt over noe mørkere bilder enn P8. Jeg synes av erfaring at iPhonen godt kunne tatt lysere bilder. Jeg må ofte justere dem lysere, enten før jeg tar bilder, eller på Mac'en i etterkant.

Det jeg er mest skeptisk til på P8, er videokameraet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men p8 bruker 4 timer å lade med original ladder og hurtiglader til s6 lik.

Huawei tar gode bilder i dagslys men autofokus er hit and miss i mørket.

Jeg har selv hatt LG g2 og g3 og broren min har nå g4 og g4 tar veldig gode bilder i mørket.

Men er alt i alt fornøyd med p8. Er veldig god telefon men har sine mangler

Endret av Christoffero89
Lenke til kommentar

P8 har sine mangler, men etter å ha eid en drøss mobiler er en ting sikkert: Alle mobiler har sine mangler. 

Etter en heftig studieaften i går, samt god hjelp på forumet, er jeg blitt en god del klokere, men det er fremdeles ikke enkelt å vite hva man skal gå for. Skal innom Elkjøp i dag og se og prøve. Dersom jeg ikke finner ut av det, utsetter jeg heller kjøpet.

Lenke til kommentar

Men må si skjermen på p8 er veldig bra til prisen

Det er den.

Det som trekker mest ned på P8, er videokameraet.

At det også tar lang tid å lade den, trekker også ned. Normalt skal ikke dette være noe problem, men jeg tenker på dersom man bruker navigasjon eller ser film, vil lang ladetid kanskje føre til at den bruker mer strøm enn laderen kan tilføre, spesielt med billader eller eksternt batteri. Dermed vil ikke telefonen lades, men heller utlades senere.

G4 lades til og med raskere enn iPhone, men dette gjelder kanskje kun med hurtigladeren. Men selv uten denne bruker den nok ikke 3 timer for å lades helt opp.

Lenke til kommentar

Anandtech sine tester er blant de mest seriøse, og som du kan se er batteritiden "blandet" for LG G4. Alt etter hva man gjør, i noen tester er den oppe blant de beste og bedre enn G3, i andre tester er den under snitt og dårligere enn G3. Den gjør det spesielt bra i nettsurfing, både over wifi og 4G. Mens i programmer som krever mer grafikkmessig kommer G4 dårlig ut og er nær bunnen.

http://anandtech.com/show/9379/the-lg-g4-review/8

Lenke til kommentar

Kan forresten nevne at GSMArena nå har testet Honor 7 også:

http://www.gsmarena.com/huawei_honor_7-review-1279.php

Mye like specs som P8, og prisen er forventet å bli lavere. Honor 7 har større batteri, fingeravtrykksleser og (etter min smak) bedre kabinett. Den har dog en litt dårligere skjerm - men fremdeles god skjerm. Kameraet har mer pixler, men ut fra testene er det omtrent like bra som i P8.

Jeg er dog litt skuffet over batteritiden, selv med større batteri er batteritiden omtrent helt identisk med P8 som har mindre batteri - og faktisk ørlite dårligere enn honor 6.

Lenke til kommentar

Enig med deg om batteriet på G4. Det er det samme inntrykket jeg har etter testlesing.

Det som for mitt vedkommende taler mest for P8 er antennene, størrelsen og utseendet. Ellers heller det mot G4.

EDIT:

Har vært på Elkjøp, men det ble kun at jeg testet telefoner på denne siden av helgen. 

Huawei P8 er ute av frågan. En alledes nydelig telefon, men videokameraet felte den. Tok noen opptak, og utrolig nok klarte den ikke å fokusere skarpt på enkelte objekter. Sto og holdt kameraet mot noe stor tekst, men den forble uskarp. Selv om tekstmotivet var på maks 30-40 cm avstand, er ikke dette godkjent, selv om man normalt filmer video på større avstander enn det. Testet etterpå på samme måte med iPhonen, og jeg så ikke engang at fokuseringen skjedde. Det var bare skarpt alt sammen.

LG G4 fikk jeg ikke testet kameraet på, fordi det var for lite strøm på den. Men det er nå den eneste telefonen jeg kunne tenke meg å kjøpe, så jeg får evt. ta en tur over helga. Det var i alle fall en konge telefon!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...