Gå til innhold

Erfaringer med Huawei P8

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe Huawei P8, og har i den forbindelse noen spørsmål til de som måtte ha erfaringer med den.

1. Telefonen har to antenner, som skal bedre mottak av mobilsignaler. Det er en egen funksjon på telefonen (signal+) for å bedre signalmottaket. Vi har elendig mobildekning på jobb, og derfor trenger jeg en telefon med bedre mottak enn iPhone 6.

Tenker på mottak av 2G, 3G og 4G. Hvordan er P8?

2. En del brukere var skuffet over problemer med Android Wear, slik at de ikke fikk koblet til smartklokke med Android. Er dette fikset?

3. Virker telefonen sammen med Pebble Watch?

4. Hvilken skjermbeskyttelse kan anbef
ales (helst glassbeskyttelse)? 

5. Hvordan er kameraet med hensyn til videoopptak (billedskarphet, fokusering, lyd etc)?

6. Hva liker du best med telefonen?

7. Hva liker du dårlig (egenskaper, feil, apper som ikke virker etc.)?

På forhånd tusen takk for svar :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg har denne telefonen og kan svare på noe:

1: Jeg ser aldri til denne signal pluss men har derrimot mye bedre dekning en jeg har hatt på en anne mobil før.  signal puss kommer på om du ikke har dekning og du restarter telefon

2: android wear fungerer etter siste update

3: telefonen skal i teorien fungere med pebble  bare husk å aktivere alle varslinger i setting på huawei.  gjelder og på nr 2

4: jeg bruker glassbeskyttelse fra spaceworld.  gir veldig god feeling men syns den er litt for tynn da den knuser veldig raskt

5:  kameraet er meget bra for prisen du betaler.  funker bra stort sett alltid men ikke i nrheten av lg g4 eller samsung s6 ette rmine øyne med for prisen er det bra

6: jeg liker best designet og dekkningen.  Skjermen er også ganske klar og fin og den har mange smarte SW valg:)

7: batteriet er for dårlig og bruker 3-4 timer på å lade.  tregeste ladding jeg har vært borti.

Lenke til kommentar

Christoffero89:

Hei, og tusen takk for svarene dine. Det er til stor hjelp!

Da kan denne telefonen bli aktuell. Godt å høre at den har god antenne! Mener jeg så en av programlederne på "Sommerskipet" i NRK sto med en slik en, eller i alle fall en Huawei, i neven. På et skip som drar kysten rundt, kan det være veldig greit å ha god dekning, både på åpne havstrekninger, men også oppunder land alle de stedene de seiler forbi, som gjerne ikke har så god dekning. Kanskje han har valgt telefon bevisst, med dette for øye. 

Kameraet er viktig det også, og det skal være ganske så bra, selv om det ikke stiller helt i øverste klasse. Det er vel helst på videokameraet man merker størst forskjell. 

Nå vet ikke jeg hvordan du bruker telefonen, med hensyn til batteribruken, men leste et sted at batteriet skal være bra på ringing og surfing, mens video/film sluker batteri.  Dumt at det tar så lang tid å lade den, men dersom den holder greit gjennom dagen og kvelden, kan man lade den om natten.

Selv bruker jeg ikke min telefon (iPhone 6) til særlig ringing. Jeg sender noen få sms'er, surfer kanskje 15-30 minutter, sjekker e-post (ikke push), og andre mindre ting. Bruker den lite til å spille musikk (Spotify), og ser omtrent aldri videoer med den. Så da regner jeg med at den skal holde greit. iPhonen har rundt 50-60% batteri igjen om kvelden, og den har nok ikke noe seigere batteri enn P8.

Jeg ville helst gått for en LG G4, som er en super telefon, men på den trekker batteriet virkelig ned. Men ikke sikkert det hadde vært noe problem med min bruk. Men nå var antennefølsomhet ganske viktig denne gang, så da er nok P8 mer aktuell.

Lenke til kommentar

Når det kommer til batteri så er denne på lik nivå med iphone 6 og samung s6.   jeg surfer mye , spiller litt og noe video.   denne er midt på treet på det nivået.    

kamera er OK men tar gode bilder i forhold til pris.

Dekningen er beste jeg har hatt noen gang.  i det siste har jeg hatt: lg g3, lg g2, iphone 6, note 4 og samsung s6 og p8 kjøpte jeg pga var lei dårlig dekning så der blir du ikke skuffet.

min bror har også hatt huawei p8 og han har nå byttet fra p8 til lg g4.  han opplever bedre batteritid, raskere ladding og mye bedre kamera.   skinnutgaven selges på siba for 5555.     men vi begge er enige i at huawei p8 er beste telefonen man får kjøpt for prisne den ligger på.  vi ga selv begge 3500 og for den prisen er jeg meget fornøyd.  jeg ender nok selv med å gå over til g4 når økonomien tillater det men den har dårligere dekning men bedre en samsung

Lenke til kommentar

Du har helt klart god erfaring med flere telefoner! Dermed er det ennå lettere å sammenligne. Noen av dem er kjente for meg også.

Jeg har altså iPhone 6, men har i nyere tid også brukt LG G2, iPhone 5s, Samsung Galaxy Note 3 og 4 og Samsung Galaxy s6. Sistnevnte måtte jeg bare levere inn, fordi den hadde problemer med 4G-dekningen. Fant fort ut at flere hadde samme problem. Senere leste jeg her på forumet at flere har hatt problemer med batteriet. Det skulle være min "feriepenge-mobil 2015", og den var helt rå!

Skal lese meg litt mer opp på antennen på LG G4, men det var veldig flott du tok med erfaringer med den! 

Jeg bruker veldig mye www.gsmarena.com et nettsted som gjør grundige mobiltester, og som har meget gode sammenligningsmuligheter for mobilenes kameraer. De bruker noen standardbilder, og så kan man velge opptil 3 ulike mobiler og sammenligne. Supert!

Fant denne testen med antennesammenligning mellom Galaxy S6, LG G4 og Huawei P8. Passer helt med det du skriver!  

http://www.androidauthority.com/best-4g-galaxy-s6-v-huawei-p8-v-lg-g4-612827/

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Aasgaard:

Tusen takk for tilbakemeldingen angående Pebble! Det ser lyst ut for bruk av Pebble på P8 også da. Jeg har en LG G Watch R (eller noe sånt), samt en Pebble. Kan kun bruke sistnevnte med iPhone, men den er jo den eneste smartklokka som har 5-7 dagers batteritid, samt at skjermen er på hele tiden!

Med Android kan jeg bytte mellom å bruke begge klokkene.

Lenke til kommentar

skulle akkurat linke deg den artikkelen:)     selv ga jeg kona min samsung s6 pga dekningen var horribel.   

uansett er jeg fornøyd med huawei men obs på at hvis du er heavy snapchat bruker er denne ikke for deg da video lugger no innimari mye.    huawei påstår dog at neste mnd kommer fiks for det.  

eneste som irriterer meg med denne mobilen er batteriets levetid og ladetid.    resten er top notch og elsker designet

Lenke til kommentar

Christoffero89:

Jeg bruker ikke Snapchat, så det har ikke noe å si, men flott du nevnte det. Det er jo rimelig mange som bruker det.

Kameraet på LG G4 er vel vanskelig å si nei til! Når det gjelder antennen, skal jeg herved ta en studieaften på det.

Samsung Galaxy S6 tror jeg at jeg vil ta med en klype salt, for denne er vel dårligere på signalmottak enn det man er vant med på deres toppmodeller (Galaxy S og Note). Synes Note 3 og 4 var bra.

Så må jeg vurdere hvor mye jeg vil vektlegge topp kamera mot topp antenne. Svaret får jeg når jeg får lest meg opp på G4's antenneprestasjoner. Som du vet er dekningen dårlig/elendig der jeg jobber, men jeg er heldigvis ikke på jobb hele døgnet :-)  Dessuten bruker jeg ikke telefonen mye i jobbsammenheng, og det er wifi på hele huset.  

Lenke til kommentar

Du mener da antennen, antar jeg. Det høres lovende ut!

Da er vel G4 stadig mer aktuell, men den er litt stor  - sier jeg som har hatt Note 3 og 4! Men den siste Note'n var i gull, og det var en farge jeg ikke klarte, i alle fall ikke den gullfargen, med et rødlig skjær. Dessuten var det på Note'ene altfor lett å komme borti softwareknappene nede på telefonen med tommelfingerballen, eller hva det heter. Dermed gikk man ut av det man holdt på med. Irriterende!! Har ikke gått til med at dette skal være noe problem på LG G4.

G4 er jo mindre enn de to Note'ene, og det er lite kanter rundt skjermen, så plassen til skjerm er godt utnyttet. Husker med litt gru tastene på undersiden på LG G2, men tror jeg skulle klart å leve med det på G4. 

På LG G2 kunne man også skrive rett på skjermen, selv om den ikke hadde penn, som på Note. Det kan man sikkert på G4 også.

Skinndekslene på G4 er virkelig stilige, i alle fall det brune og svarte! De med plast ser ikke helt bra ut, synes jeg. Dessuten gjør skinndekslene telefonen mye bedre å holde i. Veldig greit på en såpass stor telefon. Nå må jeg få legge til at Note 4 satt som støpt i hånda. 

Som du ser, er det mye fram og tilbake her, men det er ikke billig-telefoner vi snakker om her. Kjipt å kjøpe feil telefon. Skal delfinansiere den med gavekort på Elkjøp, og kan ikke bruke det i nettbutikken. Selger ikke iPhonen før jeg er fornøyd med den nye telefonen. En strøken 64 GB iPhone 6 selger seg selv, og til god pris!

Angående batteri: Det er jo etter hvert kommet kjekke ting i handelen: Kraftige batterier til lading av mobiler, nettbrett og whatver når man er ute i felten. Normalt vil jeg aldri ha bruk for å lade en telefon i løpet av en dag, og er jeg på reise, tar jeg jo alltid med ekstra-batteriet!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Kom på litt til:

Huawei P8 sin utgave av Android er vel mye Huawei og desto mindre Android. Det går sikkert greit, men helt motsatt av de nye som kommer fra Motorola. Når det er nevnt, er både Huawei og Motorola meget gode på antenner, og det er kanskje forståelig, siden de også er engasjerte på blant annet mobilnettverk. De bør ha god peiling.

P8 har bare 16GB minne, men har jo minnekortplass. Likevel vil jeg foretrekke mer minne på selve mobilen, blant annet på grunn av datahastigheten. Det blir som mer RAM i en PC/Mac, kontra stor/større harddisk. 

Flere mobiler som produseres med f.eks 16 og 32GB minne finnes kun i 16GB-utgaven i de fleste butikker her på berget De leveres gjerne med det største minnet i utvalgte markeder, eller at man må bestille fra utlandet eller rett fra produsenten.

Likte veldig godt LG G2. Men på den tiden var jeg litt for mye i Apple-landet. iTunes og iPhoto var ideelt for synking og overføring av musikk og bilder. Da ble det iPhone. Men senere har jeg funnet mitt eget system for lagring av bilder, uten å måtte bruke iPhoto, og til musikk bruker jeg Spotify. Dessuten kommer iTunes med Android-app til høsten. Til mail, kalender og kontakter bruker jeg Google. Dermed kan jeg bruke iPhone eller Android, alt etter hva jeg vil ha for tiden.

Tilbake til LG G4:

Kameraet er jo vel det mest lyssterke på markedet med en f-verdi på 1,8. 

Dessuten er f.eks amobil.no ikke så negative til batteriet i sin test, som flere andre tester. 

Nå blir det lite Huawei og mye LG i mine postinger etter hvert, og dermed kanskje litt off-topic. Men det er nok mange som har valgets kvaler før kjøp av ny mobil. Jeg håper i alle fall at det kan være nyttig.

La meg igjen få takke for veldig god hjelp, både fra deg og broren din! Det har virkelig hjulpet meg mye.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Tror jeg har bestemt meg. 

Har lagt av en LG G4 gjennom Elkjøps Collect Store, og kan hente den i morgen. Det er veldig mye som taler for denne, kontra P8. Likevel bestemmer jeg meg ikke endelig før jeg står i butikken. De har P8 inne også, så får jeg gå gjennom valgets kvaler. Det som taler for P8 er og blir den supre antennen, størrelsen, samt at den er en del billigere enn G4. Men prisen er ikke det viktige her. Man skal først og fremst leve med telefonen.

Neste uke drar jeg til Danmark/Tyskland. Da kan jeg jo handle inn høvelig tilbehør. Tenker spesielt på skinndeksel (dersom jeg kjøper G4), men også skjembeskyttelse og et raskt Samsung minnekort. Utvalget i butikkene der er ventelig bedre enn hjemme. Skal sjekke på nettet hva de har inne i de store, østjyllandske byene (bl.a Ålborg og Århus), og i Flensburg. Begynner søket i Flensburg, tenker jeg. Det er vel billigere i Tyskland enn i Danmark.

Lenke til kommentar

Helt sikkert :)

Jeg lar høre fra meg når valget er endelig, og jeg har handlet telefon. 

Tenker også at LG har mer fotfeste som leverandør her i Norge enn Huawei foreløpig har. Ta hjemmesidene for eksempel.  

Men P8 er den første hel-kinesiske telefonen jeg virkelig har hatt lyst til å kjøpe, og som jeg tror bestemt at jeg kunne blitt fornøyd med. Salget går rett oppover for Huawei, og de er absolutt blitt å regne med. Det er flott! Slik har også LG og Samsung gått gradene, fra å være håpløs og eksotisk vare for fjerne asiatiske markeder til å bli blant de aller beste i verden. Historien gjentar seg.  

Men forløpig tror jeg LG G4 kan gjøre meg ennå mer fornøyd enn Huawei P8. Jeg så jo virkelig positive tendenser allerede da jeg hadde LG G2. 

Lenke til kommentar

Hadde P8 hatt større batteri, så hadde jeg lett kjøpt den selv, basert på erfaringene mine med Honor 6.

Har i dag en LG G2, og det eneste som irriterer meg er at kameraet tar uskarpe bilder. Må ta 3-4 bilder og håpe ett av de er klart. OIS må være noe oppskrytt piss. Størrelse, ytelse og batteritid er jeg godt fornøyd med.

Lenke til kommentar

Hadde P8 hatt større batteri, så hadde jeg lett kjøpt den selv, basert på erfaringene mine med Honor 6.

Har i dag en LG G2, og det eneste som irriterer meg er at kameraet tar uskarpe bilder. Må ta 3-4 bilder og håpe ett av de er klart. OIS må være noe oppskrytt piss. Størrelse, ytelse og batteritid er jeg godt fornøyd med.

Takk så mye for tilbakemeldingen!

Regner med at teknologien er merkbart bedre på G4 enn G2.

Dessverre er testene ofte sprikende. Dette gjelder f.eks kameraet på P8. Både bildeeksempler og omtale av f.eks autozoom spriker i kvalitet og positivitet. På en test ble alle bildene fra P8 meget bra, samme hvilken belysning. I andre tester var det litt opp og ned. Hva skal man da tro?

Batteriet i G4 har fått alt fra slakt til ros. Hva skal man tro? Til min bruk er det sikkert kraftig nok så det holder, og jeg tror bestemt at i sammenligning med min iPhone 6 er batteriet i både G4 og P8 konkurransedyktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...