DaRe_deVIl Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg skal kjøpe en pc, som skal brukes til multimedia og lurer på hva som er viktig. Dette er første gang jeg kjøper en slik pc så det hadde vært fint med hjelp fra de mer erfarne . Den skal kobles opp til tven (en 40" plasma tv/skjerm) Pcen skal bare brukes som dvdspiller, høre på musikk osv! Har ett budsjett på 50k ! Det kabinettet under koster 25000, så jeg har 25000 til hw, men tror ikke dere trenger å bruke mer enn 10k Trenger følgende : HK CPU RAM SK DVD-spiller HD 120 gb, og den skal være helt stille! (pcen assa, ikke bare hd;)) Jeg skal ha dette kabinettet! Og jeg skal kjøpe ett sånt "rackskap" også kanskje! Takker for tilbakemeldinger Lenke til kommentar
jorg2 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Det er litt av et kabinet ja... *grin* Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg skal kjøpe en pc, som skal brukes til multimedia og lurer på hva som er viktig. Dette er første gang jeg kjøper en slik pc så det hadde vært fint med hjelp fra de mer erfarne . Den skal kobles opp til tven (en 40" plasma tv/skjerm) Pcen skal bare brukes som dvdspiller, høre på musikk osv! Har ett budsjett på 50k ! Det kabinettet under koster 25000, så jeg har 25000 til hw, men tror ikke dere trenger å bruke mer enn 10k Trenger følgende : HK CPU RAM SK DVD-spiller HD 120 gb, og den skal være helt stille! (pcen assa, ikke bare hd;)) Jeg skal ha dette kabinettet! Og jeg skal kjøpe ett sånt "rackskap" også kanskje! Takker for tilbakemeldinger Jadda... Hva i alle dager skal du med det kabinettet, vet du i det hele tatt hva det er? Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hmm........Ok, du skal basere pc-en din på SCSI(dyrt), ett par scsi harddisker så er de 25 blåst vekk, Velg deg et vanlig kabinett, om noen få mnd så er pc-en din verdt "nesten 0" allikevel.Du kan få en meget rå pc i dag til 20 000 og mindre for den sak skyld. Penger spart... Lenke til kommentar
Folo Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 det holder jo med en p3 500 til å se DVD nesten, er helt meningsløst å burke 25000 på det greien der. kjøp det heller noe annet. er jo selfølgelig meget stilig med rack. men det må da finnes billigre alternativer. Ikke minst så vil det sikker være bedre med program vare til en helt vanlig pc, og det skal ikke være umulig å få det til for en billig penge i et rack kabinett. bruk heller pengene på andre ting, noen fete stoler, lyd, lys, og alt annet som hører hjemme i et skikkelig AV rom Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Det kabinettet der er _waste_. Det er beregnet for noen litt andre brukere enn deg Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Kjøp et Asus A7N8X eller Abit NF7-S hovedkort. Amd Athlon XP2500+ prossesor. Twinmos PC3200 512mb ddr. En eller anna dvd spiller. og en eller anna Seagat hardisk:) ps: nice kabbis:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Pcen skal bare brukes som dvdspiller, høre på musikk osv! Hva er osv? Kjøp heller en dvd-spiller og bruk 10k på en dugende pc med diger harddisk. Så setter du resten i banken Lenke til kommentar
Bing Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hvis du ser på denne siden.... http://www.ami.com/support/doc/stortrends1312j.pdf så ser du bilder av Racket ditt.... Vil bare gjøre oppmerksom på at Racket er beregnet til NAS, og høy oppetid. Derfor er det satt opp med SCSI, og en DRØSS med vifter, samt 2 strømforsyninger. (Typisk plassering - i et eget datarom med RACK) Har pkt. 1: Tror faktisk du sliter med å koble på en IDE-disk. pkt. 2: Med alle de viftene hva er vitsen i å be om lydløse deler for resten av dataen? Bevares - du kan jo fjerne alle viftene, og sette inn nytt, men blir litt i drøyeste laget å betale så mye.. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg heller kjøpt denne, og lakkert den (hvis fargen er viktig....) Her er det ATX-opplegg som gjelder, og ikke noen store problemer med å finne HW som passer. Hilsen Bing Lenke til kommentar
Bing Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Klarte ikke helt å dy meg... hvorfor ikke bare kjøpe en slik sak?: http://www.panasonic.co.uk/dvd-recorder/dm...0hebs/index.htm Bing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå