Gå til innhold

Exphil - seminarmodell vs eksamen

Anbefalte innlegg

Gjelder ved UiB om det har noe å si. Bør jeg velge seminarmodellen eller skoleeksamen? Hørt strykprosenten er større ved å ta eksamen, men samtidig har jeg også hørt at seminarmodellen er bortkastet tid...  :hmm:  må svare innen 2.aug så håper virkelig noen kan hjelpe meg!

Og kan man ombestemme seg? Synes det er litt dumt man må velge dette FØR man i det heletatt har satt foten der, men forstår de må planlegge.

Endret av trykkblyanten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strykprosenten er større ved eksamen fordi de som velger eksamensmodellen er de som ikke gidder å gå på seminar. Det sier seg selv at denne gruppen inneholder en stor andel av de som  heller ikke gidder å lese til eksamen. 

Kan du lese strukturert og målrettet på egen hånd? Har du tatt universitetsfag før? Tar du bare "sikre" fag dette semesteret? 

Kan du svare ja på alle tre spørsmålene står du fritt til å velge eksamensmodellen over seminarmodellen. Kan du ikke det tror jeg du vil angre. 

Lenke til kommentar

Tok selvstudium og fikk D.
Kunne nok lest mer, men angrer ikke på at jeg tok selvstudium. De opplevelsene jeg hadde dette semesteret, som aldri ville skjedd om jeg hadde obligatorisk oppmøte noe sted, var absolutt verdt det.

Var vel ca. 30 - 40% som møtte til eksamen, og 60% som sto. UiO i våres.
Hvis du greier obligatorisk oppmøte, er seminarmodellen å anbefale. Veldig høy strykprosent på selvstudium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...