Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Hjelp!] toalett renner

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sliter med at toalettet renner (vann som renner i skåla)

Jeg vet ikke hva slags merke/toalett jeg har, men sånn ser det ut inni:

Er det noen som har peiling? Har prøvd å dytte/føle litt rundt, ingenting virker spesielt "løst" eller ødelagt.

post-308676-0-08911700-1438285828_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har forstått deg rett så høres det ut som samme problemet vi hadde. Ikke spørr om faguttrykkene men hos oss så var det altså den ballen eller ballongen som skal stanse vannet når tanken er full som sviktet. Midlertidig fiks var å skru ned på vannkranen som fyller den opp, permanent fiks var å bytte ut den ballongen, og jeg tror også fikse/justere på den stanga den er festet til så vannet stanset når det var fullt 

Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått deg rett så høres det ut som samme problemet vi hadde. Ikke spørr om faguttrykkene men hos oss så var det altså den ballen eller ballongen som skal stanse vannet når tanken er full som sviktet. Midlertidig fiks var å skru ned på vannkranen som fyller den opp, permanent fiks var å bytte ut den ballongen, og jeg tror også fikse/justere på den stanga den er festet til så vannet stanset når det var fullt 

Hvordan justere stanga? Må jeg dytte litt på den? Flytte opp/ned?

Lenke til kommentar

Hvordan justere stanga? Må jeg dytte litt på den? Flytte opp/ned?

Ta og  la tanken fylle seg opp, så dytter du på den til du hører at kranen har stoppet ( tror det er opp), der skal den da ende opp til slutt for at det ikke skal fortsette å komme vann/renne over, så er det å få ball/ballong til å få stangen til det nivået... Elendig forklaring men håper du skjønner det :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...