Oly Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Jeg har 4 PCer i leiligheten min, alle nylig oppgradert til Windows 10. Disse har alle gode specs, min hoved-PC med i7 4790K cpu, en med i7 2600K cpu og to identiske PCer med i5 4690K cpu. Tre PCer med 8gb ram, en med 16gb, og tre med GTX 770 kort og en med GTX 780 kort. Gode gaming beist med andre ord. Jeg er litt nostalgisk med tanke på LAN, og det med LAN er vel hele grunnen til at jeg endte opp med så mange PCer selv (ingen har tid til å drasse med PCer til hverandre i helgene lengre og fikle med instillinger osv for å etter langt og lenge spille data sammen). Men nok om dette, grunnen til at jeg skriver her nå er at jeg har et spill som nekter å fungere skikkelig på LAN på to av PCene, og det er den gode gamle klassikeren GTA 2. Jeg bygde meg to så og si identiske PCer i vinter, med micro-ATX hovedkort. På akkurat disse to PCene lagger GTA 2 i multiplayer (lav framerate), men ikke i singleplayer delen. Jeg har fiklet og ordnet opp i registerfiler som bare fy, men av en eller annen grunn er GTA 2 allergisk mot 2 av mine PCer i TCP/IP modusen, enten om jeg joiner eller lager en game. Dette problemet hadde jeg også da jeg hadde Windows 8 på alle maskinene, men jeg håpet at Windows 10 ville kurere GTA 2 allergien på disse to maskinene. Er det noen av dere som har tips og råd med tanke på å få så gamle spill til å fungere i LAN-modus? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 (endret) Fant Bare Dette. http://gtamp.com/gta2/gta2-multiplayer-faq/ Endret 30. juli 2015 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Oly Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Hei; takker for svar. Men jeg har allerede brukt denne guiden tidligere, og selv den hjalp ikke. Sykt frustrerende når et spill nekter å fungere optimalt på en maskin (i dette tilfelle to), mens spillet fungerer som bare det på to andre maskiner Lenke til kommentar
sevs Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Har samme problem med diverse spill i Windows 10. Har ingen råd, men Nvidia har hatt problemer med drivere. Prøvde et kort fra Nvidia i min egen rigg, men gav opp og ga bort kortet til en Windows 7-bruker. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Jeg har samme type Asus GTX 770 kort til de tre reserve-PCenne mine, men jeg begynner å tro at den hovedmisstenkte er selve prosessoren til to av PCene. De to små PCene mine med micro-ATX hovedkort har begge i5 4690K cpu, og det er akkurat disse to PCene som ikke takler GTA 2 sin multiplayer. Jeg har prøvd å bytte ut wifi-donglene på dem med tradisjonell nettverks-ledning, og til og med koblet ut alt som har med nettverk å gjøre, uten hell (startet bare multiplayeren ved å hoste da). GTA 2 er jo den klassikeren i lokal multiplayer i tillegg, men jeg begynner å miste litt håp nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå