Gå til innhold

Lav fps i CSGO med et Msi Gtx 980 kort (ikke på andre spill)


Anbefalte innlegg

Hei, bestilte et Msi Gtx 980 Gaming 4gb: https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-980-gaming-4gb/824862

 

Installerte det i går, og det startet opp helt fint. Har lest mange gode reviews på dette kortet, og det høres også ut som et bra kort til for eksempel oc

 

Nå er det slik at jeg ikke har testet noen andre spill en CSGO, da. Jeg ville sjekke hvor god fps jeg fikk i spillet, derfor tok jeg alle instillingene på max.

Det jeg synes er litt rart er at jeg bare får en fps på 60 fps (holder seg stabil hele tiden, går noen ganger ned til 59 fps).

 

Her er linken til prosessoren om dere lurte: https://prisguiden.no/produkt/intel-core-i7-4770k-176034

 

Så hva tenker dere, skal fpsen virkelig være så lav når man spiller på ultra? Har hørt at skjermkortet er sterkt nok til å spille i 4k uten problemer, men er litt usikker. 

 

 

Ps: Finnes det en måte å stressteste skjermkortet eller ihvertfall sjekke scoren på det. 

 

 

Ignorer at det står "ikke på andre spill" på toppen

Endret av FelixKalle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok vSync som gjør at den ligger stabil på 60fps. 

Går ut ifra at du bruker en 60Hz skjerm?

Det er 60 Hz skjerm, ja. 

Jeg trodde slike kort taklet vsync ganske bra, jeg

 

Men hvis jeg for eksempel overklokker skjermkortet, vil jeg merke noe bedre ytelse da?

Endret av FelixKalle
Lenke til kommentar

 

Det er 60 Hz skjerm, ja. 

Jeg trodde slike kort taklet vsync ganske bra, jeg

 

Men hvis jeg for eksempel overklokker skjermkortet, vil jeg merke noe bedre ytelse da?

VSync låser fpsen til det skjermen din er,

altså 60 i dette tilfelle. :)

 

Ok, skjønner. Så hvis jeg har en skjerm med høyere Hz får jeg også bedre fps?

 

Forresten, har sjekka litt, og det ser visst ikke ut til at det er så mange skjermer som har noe større en 60 Hz. Vet noen om dette er standarden i alle skjermer?

Endret av FelixKalle
Lenke til kommentar

Hvis skjermen din er 60hz er det meningsløst å snakke om høyere fps enn 60...

Skjermkortet klarer fint å presse ut mer enn 60fps, men skjermen klarer ikke vise mer enn 60 fps (hence the name 60hz).

Hvis du vil oppnå høyere fps må du investere i en dyrere skjerm på f eks 144hz som kan vise (du gjettet riktig!) 144 bilder i sekundet.

Lenke til kommentar

Er sant i de fleste tilfeller men i CS så merker man at det er mer smooth jo mer fps det er, selvom du ikke ser alle de frames men det er mer smooth, vil eller ikke.

 

vsync er fy fy i CS. Samme gjelder for gsync, hjelper ikke noe når det kommer til CS:Go.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

 

 

Det er 60 Hz skjerm, ja. 

Jeg trodde slike kort taklet vsync ganske bra, jeg

 

Men hvis jeg for eksempel overklokker skjermkortet, vil jeg merke noe bedre ytelse da?

VSync låser fpsen til det skjermen din er,

altså 60 i dette tilfelle. :)

 

Ok, skjønner. Så hvis jeg har en skjerm med høyere Hz får jeg også bedre fps?

 

Forresten, har sjekka litt, og det ser visst ikke ut til at det er så mange skjermer som har noe større en 60 Hz. Vet noen om dette er standarden i alle skjermer?

 

 

Det fins en god del med 120/144Hz, men bare gå i options å slå av vsync i spillet, da får du hvertfall se mer enn 60 fps og med se så mente jeg se på en fps måler eller noe.

Lenke til kommentar

vSync kapper som sagt, ikke tenk på vSync bare skru det av så får du fort FPS'en du leter etter. I CS:GO merker du forskjell på 60FPS og 300 FPS. Noen god forklaring har jeg ikke. 

Problemet med Vsync i cs:go er at de bruker vsync med buffering. Derfor vil det bli mere etterslep på bildet en uten v-sync.

Jeg for min del holder meg langt unna v-sync. Lever heller med litt tearing en del voldsomme tregheten som v-sync bringer med seg i cs:go. 

 

Merkelig nok er det kun i cs:go jeg har hatt problemer med v-sync. Vet ikke om det er fordi andre spill ikke bruker v-sync med buffering. 

http://mystrd.at/articles/v-sync-mouse-lag-how-to-fix-it/

Lenke til kommentar

Hvis skjermen din er 60hz er det meningsløst å snakke om høyere fps enn 60...

Skjermkortet klarer fint å presse ut mer enn 60fps, men skjermen klarer ikke vise mer enn 60 fps (hence the name 60hz).

Hvis du vil oppnå høyere fps må du investere i en dyrere skjerm på f eks 144hz som kan vise (du gjettet riktig!) 144 bilder i sekundet.

For noe sprøyt, bare fordi du ikke får med deg hele bildet fra hver frame betyr ikke det at det ikke har sine fordeler å kjøre 300 fps på en 60Hz monitor. Mye av årsaken kommer av at direct3D har alltid 3 bilder bufret, så ved 60 fps har game-syklusen i seg selv hele 50 ms forsinkelse (pluss lag fra monitor og annet som oftest er rundt 25ms ekstra.) Ved 300 fps vil du få 10ms forsinkelse fra spillet, hvis man i tillegg har en 120/144Hz-monitor og bra utstyr ellers med bare 10-12ms forsinkelse blir resultatet en reduksjon i forsinkelse på hele 70%

 

Siden Source-spillene har et relativt binært hastighetssystem merker man dessuten ekstra stor forskjell på slike økninger i framerate, men det er ikke til å komme bort fra at det er en veldig merkbar forskjell i opplevelse av et spill som kjører i 60 fps låst sammenlignet med 150 fps låst uansett om man har 120Hz-monitor eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis skjermen din er 60hz er det meningsløst å snakke om høyere fps enn 60...

Skjermkortet klarer fint å presse ut mer enn 60fps, men skjermen klarer ikke vise mer enn 60 fps (hence the name 60hz).

Hvis du vil oppnå høyere fps må du investere i en dyrere skjerm på f eks 144hz som kan vise (du gjettet riktig!) 144 bilder i sekundet.

 

:lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...