Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

AUX til Toyota Auris

Anbefalte innlegg

Hallo, folkens. 

Jeg har en Toyota Auris E15UT(A) 1,6 2008 modell, cdspilleren er den uten cd-veksler og jeg skulle så gjerne fått innstallert en AUX tilkobling. Gjorde litt googling og fant en adapter jeg tror jeg kan bruke. Det er en Connects2 CTVTYX002. Link: http://www.autohifi.no/Bilmerke-tilbeh%C3%B8r/Toyota/Aux_iPod_USB-interface/Connects2-AUX-interface-Toyota-Lexus-2003-CTVTYX002-p0000005265

Første spørsmål er om denne faktisk vil fungere i min bil? Da jeg fikk den og begynte å montere måtte jeg google litt mer og på ett engelsk forum var det en som påstod at den ikke passer til samme type bil som jeg har. 

Hvis ja, lurer jeg på hvordan man får ut spilleren? Jeg har tatt av de sølvfargede plastikkbeslagene på hver side av spilleren og tatt ut de 4 10mm skruene. Men så skal man ta av "boksen" med de to ventilene, og det skjønner ikke jeg hvordan jeg skal gjøre. På nettet står det jo at man "bare" skal "slide it out" eller "lift it up", men det får ikke jeg til. 

Til sist lurer jeg på om det er bare en ledning som skal inn i spilleren? Får adapteren strøm via den, eller er det en av de andre ledningene som følger med som skal sørge for det? 

Håper virkelig det er noen som kan hjelpe :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De klipsene kan sitte noe jæv#@! Du må ha antageligvis ha plast-brekkjern for å ikke lage hakk i deksler eller spilleren.

På min gamle Yaris (som også står på listen der) måtte jeg nappe av et sort plastdeksel på hver side av spilleren. Da kom jeg til skruene som holder selve spilleren. Jeg bytta like godt hele spilleren til en vanlig 2DIN-enhet. Med aux, USB, tilkobling til original rattkontrol og annet snacks. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...