SeatIbiza2000 Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Hei flinke bilfolk! Har en Seat Ibiza 2000 mod 1.4 l bensin som de siste mnd har begynt å oppføre seg rart når bilen har stått noen timer.. Bilen starter helt utmerket men etter ca 10 sek begynner turtallet og hoppe opp og ned og motoren kveles. Hvis jeg kjører når den er kald så begynner bilen å riste/hoppe og det er ingen kontakt når jeg gasser og bilen skrur seg av igjen. Men her er cluet.. når jeg skrur den av og på etter at den har blitt kvelt/dødd så funker bilen helt fint!! Kan nevne at jeg har nylig byttet tennplugger,tennledninger, tempsensor,olje og filter, luftfilter og bensinfilter. Noen som kan hjelpe en fattig student som ikke vil legge bilen på verksted På forhånd takk! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 (endret) Er du heldig kan du kanskje få lest ut noen feilkoder med diagnoseverktøy. Kanskje du kjenner noen som har, eller bor i nærheten av noen her som har. En kamerat hadde nesten samme symptomer og der var det dårlig kompresjon på to sylindre og lekasje i toppakning (på en annen sylinder). Endret 30. juli 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
SeatIbiza2000 Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2015 Bor i brøttum så hvis noen kan/har et sted så skrik ut! Betaler gjerne også men ikke 1000kr timen )) Lenke til kommentar
SeatIbiza2000 Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2015 Glemte å nevne at det spruter litt vann ut av eksosrøret, mer enn det nødvendigvis skal gjøre. Har også merket at hvis jeg har høyt gir i bratte bakker og girer så nedover og gasser på så hører jeg vibrasjoner i eksosen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Det kan enkelt og greit være eksosopphenget. Eller det kan være innmaten i lyddemperen som har rusta i filler og ligger inni og vibrerer/skrangler. Er ikke unormalt at det samler seg vann i eksosen. Spesielt hvis man småkjører mye. Lenke til kommentar
SeatIbiza2000 Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2015 Småkjører veldig masse. Tror du dette er problemet til at den fusker? Takk for at du tar deg tid til å svare forresten Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Det burde ikke ha noe å si mtp. fusking. Det jeg ville gjetta på er det du allerede har byttet. Muligens sjekke fordeleren hvis den har det. Symptomene høres mer ut som noe med bensinforsyninga. Pumpa kanskje. Lenke til kommentar
SeatIbiza2000 Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2015 Har fordeler hvis du tenker på den tennkablene sitter i? Den er sjekket og i orden. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Kan høres ut som bensinpumpa, at den ikke klarer å opprettholde trykk, så når du starter, sviver bilen på trykket den har fått bygget opp, også dør den fordi den ikke opprettholder trykket rett og slett.. Lenke til kommentar
SeatIbiza2000 Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2015 Vanskelig å bytte den? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Det vet jeg ikke, kun bytta på subaru... Lenke til kommentar
SeatIbiza2000 Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2015 Men det som er rart er jo at den er helt fin etter at den dør/kveles... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Åja, det la jeg ikke merke til.. Hmmm Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Etter du har kjørt en stund kan du ta ut tennpluggene og se hvordan de ser ut. De kan muligens gi en pekepinn. Lenke til kommentar
SeatIbiza2000 Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 I forhold til om forsyningsboksen er problemet tenkte du? Eller hva den heter .. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Nei. I forhold til bensinblanding, oljelekasje etc. Hvis f.eks. én skiller seg ut kan du regne med at det er noe i forbindelse med den sylinderen. Lenke til kommentar
SeatIbiza2000 Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 Men jeg har jo byttet alle. Det jeg la merke til var at det ikke var noe strøm på nr 3 og 4 på tennkablene. Men de er i orden etter at jeg byttet disse. Tror det beste er diagnosesjekk... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Og hvordan så de gamle tennpluggene ut? Var de like? Fin farge? Lenke til kommentar
SeatIbiza2000 Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Eller to av de var veldig brune.. nr 3 og 4 når jeg tenker meg om.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå