Gå til innhold

[Løst] Oppgraderingsikonet til windows 10 forsvandt den 29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann

Igår forsvant oppgraderingsikonet til win 10 uten at jeg har fått det. Noen som vet hva problemet er og har en løsning på det?

Lenovo y50 70

Ser du dette når du går inn på windows update? "Windows 10 upgrade reserved".

6JhbxuJ.jpg

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Heisann

Igår forsvant oppgraderingsikonet til win 10 uten at jeg har fått det. Noen som vet hva problemet er og har en løsning på det?

Lenovo y50 70

6JhbxuJ.jpg

Ah, joda den er der. Så da får eg vell oppdateringa etterhvert :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lykke til, spør i vei hvis det skulle være noe lurer på i forbindelsen med en oppgradering :)

Edit: Det går fint å oppgradere uten å måtte vente. Har gjort det to ganger allerede.

Last ned "media creation tool" og last ned iso eller velg "oppgrader". Jeg gjorde førsnevnte. Husk å start installasjonen fra Windows 7/8.

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske mye trafikk hos Microsoft for tiden, så jeg har laget et mirror for ISO filene.

Burde være bra hastighet, 1 Gbit nett er digg :)

Se sig.

Og hvor er de filene fra? Og hvorfor bare engelsk? De fleste er vel ute etter norske .iso filer.

Lenke til kommentar

Heisann

Lenovo y50 70

6JhbxuJ.jpg

Min så slik ut i går, men i dag er den slik:

lpFiBu9.png

Har heller ikke fått noe ''pre downloaded'' ser det ut som, ingen Windows ~BT folder, og ingen aktivitet under Windows/SoftwareDistribution. Det eneste jeg har som gir noe tegn på at jeg fortsatt kan få oppdatert er ''Get Windows 10'' ikonet i tray, som bare forteller at jeg må vente på oppdatering. Det er vel litt rart at ingenting er blitt lastet ned enda?

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis reservert en win 10 oppgradering. Da er det bare å sette i gang. Last ned iso fil fra Microsoft(Windows 10 media creation tool) eller bruk linken i signaturen min. Husk å oppgrader til win10 fra Windows og velg samme utgave av windows som du har nå (pro eller home). Du kan velge clean install (slett alt) under installasjonen.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Har heller ikke fått noe ''pre downloaded'' ser det ut som, ingen Windows ~BT folder, og ingen aktivitet under Windows/SoftwareDistribution. Det eneste jeg har som gir noe tegn på at jeg fortsatt kan få oppdatert er ''Get Windows 10'' ikonet i tray, som bare forteller at jeg må vente på oppdatering. Det er vel litt rart at ingenting er blitt lastet ned enda?

Du har tydeligvis reservert en win 10 oppgradering. Da er det bare å sette i gang. Last ned iso fil fra Microsoft(Windows 10 media creation tool) eller bruk linken i signaturen min. Husk å oppgrader til win10 fra Windows og velg samme utgave av windows som du har nå (pro eller home). Du kan velge clean install (slett alt) under installasjonen.

Bare husk på at det er en grunn til at Windows 10 ikke er klar på den pcen enda, trolig noen drivere eller hardware som ikke er kompatibelt. Så å tvinge frem en oppgradering, kan skape problemer. Bare så det er sagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare husk på at det er en grunn til at Windows 10 ikke er klar på den pcen enda, trolig noen drivere eller hardware som ikke er kompatibelt. Så å tvinge frem en oppgradering, kan skape problemer. Bare så det er sagt.

Ingen av mine 4 PC-er fikk en beskjed om at oppdateringen er klar, fordi ingen av dem lastet ned oppgraderingsfilene i bakgrunnen. Hvor lenge man må vente på at bakgrunns nedlastingen starter, vet jeg ikke. Men det er i praksis akkurat det samme som å bruke "media creation tool". Jeg har ikke sett noe bevis for at det sjekkes noe mer utover at filene er lastet ned.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Er klar over at det finnes metoder på å tvinge gjennom oppdateringen, men er ikke fullt så viktig enda. Har en laptop som fikk oppdateringen på Onsdag, så det er bare gaming-PC'en som gjenstår. Er vel like greit å vente til oppdateringen kommer av seg selv. Synes rett og slett det var rart at filene ikke er forhåndslastet enda.

På laptopen min har jeg fremdeles Windows BT~mappa, etter at jeg oppgraderte til Win10. Denne skal vel egentlig bli fjernet? Er 3-4GB i den mappa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...