terjehom Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Heisan.. Lot meg lokke av win 10 lansering i går,og gjennomførte en full innstallering,inklusiv sletting av min eksisterende win 7. Etter innstallering har det dukket opp en rekke program, jeg mistenker må være nærmest virusaktige. Tror tabben egentlig var at jeg lastet ned CHROOME fra feil sted,og da fulgte det med spyware. Har klart å bli av med det meste,selv om jeg ikke er helt sikker på, at det faktisk er ute av maskinen. Ett program er noe som heter Drivescanner. Det dukker ikke lenger opp på avinnstalllasjonslisten,men jeg mistenker det ennå operer på maskinen. Hvordan blir jeg sikker på at dette og tilsvarende program er fjernet? Så gjenstår en feil som kommer ved hver oppstart,den sier: "avgui.exe systemfeil Programmet kan ikke starte fordi mfc110u.dll mangler. Prøv å innstallere programmet på ny"osv" Er dette en windowskomponent? Jeg har prøvd å innstallere Windows 10 på ny, oppå den første innstallasjon, men det får jeg ikke lov å gjøre. Hva kan gjøres for å bli kvitt den feilmeldingen? Den hundrer normal oppstart... Takknemlig for tips! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Instaler Windows 10 på nytt. God trening og tiden det tar er kortere enn å fjerne ulumskhetene... Instaler Chrome fra Google sine sider... 1 Lenke til kommentar
kvatne Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Gå til Settings / Update & Security / Recovery og kjør Reset this PC. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 (endret) Har i alle fall ingen ting med Windows å gjøre, for jeg har vel gjort ca 50 installasjoner de siste to-tre ukene, og ingen ulumskheter følger med. At du ikke greier å skrive google.no å søke på Chrome der, og velge topp plasseringen som f.eks https://www.google.no/chrome/browser/desktop/så kan du ikke skylde på Windows 10. Endrer tittelen din, siden den er misvisende. Endret 30. juli 2015 av myhken 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Gå til Settings / Update & Security / Recovery og kjør Reset this PC. Fungerer dårlig hvis man har fått noe skikkelig drit inn på PC'en. Clean install er alltid anbefalt Lenke til kommentar
terjehom Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Heisan folkens! Takk for alle k o n s t r u k t i v e innspill- ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå