Gå til innhold

Hvilken laptop bør jeg velge?


Nopoint

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvilken av disse to bør jeg velge??

 

Whitebox CL50 Centrino eller Zepto Z-Note 4100

 

Jeg tenker da også på kvalitet på "kassa" osv. spec'en er jo nokså lik!

men hvordan er kvaliteten?

Det er akkurat den samme pc`en du snakker om

Ja de er helt like ja!

 

Hvis du ønsker en billig bærbar og ræva support og service så går du for whitebox

Hvis du ønsker den samme bærmare maskinen med topp support og service til en litt dyrere penge så går du for Zepto sin

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvis du ønsker en billig bærbar og ræva support  og service så går du for whitebox

Hvis du ønsker den samme bærmare maskinen med topp support og service til en litt dyrere penge så går du for Zepto sin

Rettelse: Hvis du ønsker grei support fra et etablert firma mot å betale et par tusen i mellomlegg, gå får Zepto. Ønsker du treg levering, men kompensasjoner for til tider elendig service, gå for CL50. Har sistnevnte selv og den tok kvelden etter 2 uker. Ikke at det var Whitebox sin feil... Skal ringe dem i morgen så får vi se hva som skjer.

 

Merk; kvaliteten på maskinene er den samme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
berre å kjøpe "ailenware - area51" synst no i da

Stress hvis maskinen ryker da, og man har tenkt å få reperasjonen på forsikringen. Kunne gjerne hatt den maskinen jeg da :roll:

Lenke til kommentar

aha... rart at whitebox pcen skal være nesten 2000.- billigere en zeptoen. vertfall når det er samme pcen.

Men hvordan er "chassiet" på disse pcene? er det skikkelig "plastic fantastic"? Jeg må ha en pc som er lett og liten men også meget solid. vet ikke helt, men vist vi ser noe bort fra pris er Acer TravelMate 803LMi bedre? den skal vist ha et meget solid "chassie"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Den er så absolutt veldreid. Jeg tipper den er av hardplast eller noe, men de fleste tror den er av børsta aluminium. Den er ganske smal, til pc å være, solid og pent design og en vanvittig god skjerm! Får positive kommentarer på designet hele tiden. En kamerat med Powerbook ble til og med misunnelig ;)

 

Det er lett for et etablert firma som Zepto å selge maskiner dyrere. Dessuten går CL50 som varmt hvetebrød og det er ikke så mange som skal ha betalt i Whitebox, så jeg tipper de har det strålende. Men for all del, har du lyst å sikre deg service i 2 år (6 md på batteri, ikke tilfelle hos Whitebox) må du bare legge ut noen 1000 mer. Jeg for min del hadde heller sett meg rundt etter en bedre laptop da, men så er da jeg alltid ute etter det billigste ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

takker!

 

som jeg har skjønt er whitebox og zeptoene greie, men Acer TravelMate 803LMi er vel hakke råere (... og dyrere). Har også prøvt å finne noen Fujitsu Siemens maskiner tilsvarende, men disse har som oftest et elendig skjermkort og dårlig oppløsning. har også sett på Acer Aspire2003WLMi, men denner er vel litt "stor" i forhold til TravelMatre 80x

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har hatt en CL50 og det var en bra maskin men servisen var ikke brukendes så jeg sente maskinen i retur. Har nå kjøpt en Acer 803LMI_Dual til Kr.18200.- og det var en helt annen kvalitets følelse. Mye bedre tastatur og et bedre chassis. :)

Nei den maskinen er ikke dum. Veil. pris på den er 19.940,- og så mye er jeg ikke villig til å betale for en maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...