Saiyanvalor Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 (endret) Hei folkens. Jeg har nylig startet en ny youtube kanal, der jeg skal legge ut mine gameplays og playthroughs av spill jeg ønsker og evt. mine subscribere ønsker når jeg får nok av dem! Tenker på konseptet Let's play, eller "Time to play" som jeg ønsker å kalle det, og spille minispill med kommentering og litt skumle spill for humor. Vurderer å snakke engelsk og holde det engelsk for nå, er ikke helt sikker på om jeg skal fokusere på være norsk, altså snakke norsk og holde alt av innhold på norsk helt ennå, er veldig usikker på hvilket språk å snakke nå, så derfor venter jeg med å kommentere på videoene mine. Skal nå framover legge ut gameplays, og starte med New game+ på Witcher 3 når det kommer ut. Tenker også som sagt minispill, minecraft og andre billige steam spill, som kan være morsomme og interessante. Dette er kanalen min, så de av dere som ønsker å hjelpe til med å utforme denne kanalen, subscribe og del dine tanker med meg, og hjelp ut en ny, norsk youtuber kanalen min : https://www.youtube.com/channel/UCOagDdzXMut8xmCo29hcwOw Spiller på en Asus Rog G751jy laptop og bruker ShadowPlay for å recorde. Håper på svar Her er en av videoene mine: Endret 30. juli 2015 av Saiyanvalor Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Når jeg trykker på linken står det at kanalen ikke finnes. 1 Lenke til kommentar
Saiyanvalor Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Når jeg trykker på linken står det at kanalen ikke finnes. https://www.youtube.com/channel/UCOagDdzXMut8xmCo29hcwOwLegger ut linken på nytt, veldig rart. Hvis den ikke fungerer igjen så her har dere link til en av videoene mine. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 HEisann Det er vanskelig å få seere, og skal du bruke moneytize må du sjekke at spillleverandøren tillater det. Og legger du inn musikk og slikt må du stortsett ha rettigheter til å ha det i videoen din. Tips til programmvare: Gimp for å lage bakgrunner og diverse til videoredigeringsprogrammet ditt. GratisAudacity for å ta opp lyd og redigere den. GratisSony Movie Studio 13 Steam Edition for å redigere filmsnuttene dine. koster 400Kr på steam og er lett å bruke. 1 Lenke til kommentar
Saiyanvalor Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 HEisann Det er vanskelig å få seere, og skal du bruke moneytize må du sjekke at spillleverandøren tillater det. Og legger du inn musikk og slikt må du stortsett ha rettigheter til å ha det i videoen din. Tips til programmvare: Gimp for å lage bakgrunner og diverse til videoredigeringsprogrammet ditt. Gratis Audacity for å ta opp lyd og redigere den. Gratis Sony Movie Studio 13 Steam Edition for å redigere filmsnuttene dine. koster 400Kr på steam og er lett å bruke. Helloo Takk for svar og tips. Blir nok en stund før jeg kan tenke på å tjene penger, men når den tiden kommer så blir det nok av adsense og reklamer på videoene, vet egentlig ikke om det er en annen måte å tjene penger på av youtube? Og om man må ha tillatelse fra spillprodusentene om man tjener penger på reklamene rundt.. VI får se hvordan kanalen vil utvikle seg i fremtiden, målet mitt for nå er å nå noen hunde subscribere og på flere seere, så tar jeg det derifra, du og dere kan jo bidra med det om dere liker kanalen Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Takk for svar og tips. Blir nok en stund før jeg kan tenke på å tjene penger, men når den tiden kommer så blir det nok av adsense og reklamer på videoene, vet egentlig ikke om det er en annen måte å tjene penger på av youtube? Og om man må ha tillatelse fra spillprodusentene om man tjener penger på reklamene rundt.. Er det jeg mener, heter moneytize tror jeg. Er bare å søke på spillnavn og moneytize så ser du hva du har lov til. For eksempel denne linken fra Valve: http://www.valvesoftware.com/videopolicy.html 1 Lenke til kommentar
Saiyanvalor Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Takk for svar og tips. Blir nok en stund før jeg kan tenke på å tjene penger, men når den tiden kommer så blir det nok av adsense og reklamer på videoene, vet egentlig ikke om det er en annen måte å tjene penger på av youtube? Og om man må ha tillatelse fra spillprodusentene om man tjener penger på reklamene rundt.. Er det jeg mener, heter moneytize tror jeg. Er bare å søke på spillnavn og moneytize så ser du hva du har lov til. For eksempel denne linken fra Valve: http://www.valvesoftware.com/videopolicy.html SKjønner, gjort litt research og funnet ut mer om det, blant annet valve og Ubisoft tillater også moneytizing av deres produkter. Men lurer på om det gjelder bare playthrough eller alt? Altså hvis jeg skal spille multiplayer og filme det, for eks. Batllefield 4, og legge det ut, om jeg trenger lisens for det, eller om jeg skal gjør en liten video at noen mini spill, så må jeg da sende mail til alle produsentene som jeg ønsker å bruke spillet til, og spørre om jeg kan bruke deres spill og tjene penger? Komplisert, men ikke umulig regner jeg med Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 På Ubisoft ser det ut som du kan moneytize så mye som du vil http://forums.ubi.com/showthread.php/773564-Ubisoft-policy-on-YouTube-videos#Ubisoft%20YouTube%20policy 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Det heter Monetization og husk at det er ekstremt vanskelig å drifte en youtube-kanal med bare spill. Tenk på hvor mange det finnes allerede. Skal en del talent til for å komne seg langt opp på listen. 1 Lenke til kommentar
Saiyanvalor Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Det heter Monetization og husk at det er ekstremt vanskelig å drifte en youtube-kanal med bare spill. Tenk på hvor mange det finnes allerede. Skal en del talent til for å komne seg langt opp på listen. Helt enig og det vet jeg, men jeg har ikke noen spesifikk ideer for tiden, kommer nok til å pushe ut med en god del videoer, bare for å ha ting å se på, med tid så vil jeg nok prøve nye ting. For eks. nå skal jeg bli pappa om 3 uker, så litt vanskelig å lage noen spesielle videoer og bruke tid på det, legger bare ut det jeg spiller, for jeg spiller uansett, skader ikke å legge det ut. Kanskje noen liker min kanal, who know! et sted må jeg starte hehe Lenke til kommentar
Saiyanvalor Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 (endret) På Ubisoft ser det ut som du kan moneytize så mye som du vil http://forums.ubi.com/showthread.php/773564-Ubisoft-policy-on-YouTube-videos#Ubisoft%20YouTube%20policy Fant ut at man kan lettere moneytize ved å bli medlem av grupper som machinima og TGN, her at du et eksempel: http://tgn.tv/partners/ De krever at man har minst 1000 views per video for å bli med dem, så da slipper jeg å måtte spørre de store firmaene om lov til å publisere spill, TGN tar seg av det, men ja, tjener litt mindre men, har aldri hatt i planen om å leve av dette, ihvertfall ikke ennå Endret 30. juli 2015 av Saiyanvalor Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Velkommen inn i fremtiden! Du gjør absolutt noe riktig ved å starte en YouTube kanal med fokus på denne "lets play"-greia som er elsket av norske barn og ungdommer. Det er mye penger å hente i YouTube, så lenge du gjør nesten alt riktig. Det som gjør at PrebzOgDennis og Noobwork har lykkes er fordi de fra tidlig av jobbet med å bli "kjent" med seerne sine. Det er alfa omega! Nå vet jeg ikke hvem målgruppen din er, men den yngre garde hater å se videoer der ansiktet og stemmen din ikke er med. Skal du satse på YouTube, så kjører du på med det allerede fra i dag av! Lykke til 1 Lenke til kommentar
Saiyanvalor Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2015 Velkommen inn i fremtiden! Du gjør absolutt noe riktig ved å starte en YouTube kanal med fokus på denne "lets play"-greia som er elsket av norske barn og ungdommer. Det er mye penger å hente i YouTube, så lenge du gjør nesten alt riktig. Det som gjør at PrebzOgDennis og Noobwork har lykkes er fordi de fra tidlig av jobbet med å bli "kjent" med seerne sine. Det er alfa omega! Nå vet jeg ikke hvem målgruppen din er, men den yngre garde hater å se videoer der ansiktet og stemmen din ikke er med. Skal du satse på YouTube, så kjører du på med det allerede fra i dag av! Lykke til Takk for en positiv boost Ja jeg er helt enig i det du sier, og let's play er en del av alt jeg har planlagt! Har absolutt tenkt å lage videoer med ansikt og stemme, men det skal være for kortere videoer og litt morsomme, som når jeg skal spille litt skumle spill hehe, og minecraft osv. SÅ vi får se når jeg hoppe inn i den delen Får håpe jeg for med flere norske seere med tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå