Gå til innhold

[Løst] Noen vits i å betale 1500 kroner for nytt Socket 1156 hovedkort?

Anbefalte innlegg

Har fått behov for 3 stk pci-x plasser mot to som jeg har i dag. 

Tenkte det var en enkel sak å finne ett billig hovedkort til socket 1156 som jeg kan hive inn i filserveren, men dette var langt vanskeligere enn jeg så for meg. Prisene begynner jo på rundt 1500. Ikke direkte enkelt å finne noe brukt heller.

Så er det da enklere å kvitte seg med Intel i5, hovedkort og ram og heller kjøpe nytt basert på socket 1155 eller noe? 

Antar at det jeg har stående i maskinen knapt er verdt frakten ved salg, så da er det litt dumt å bruke så mye penger på å bytte hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på finn, men var lite å spore i normale prisklasser.

Var innom harddisk her i Bergen, og fikk da med meg en i3 4170 og Asus B85M-G hovedkort til 1700. Ser det er dyrere på nettsiden deres, så mulig det er utgående varer og jeg derfor fikk en bedre pris? Gjør uansett nytten og det var det jeg fant innenfor budsjettet.

Uansett, det viser seg at jeg kunne brukt kortet jeg hadde likevel da Intel Expanderen ikke trengte å stå i pci-x port, men kunne få strøm via molex. Gjelder å følge med!!!

Så var inne på tanke å returnere det, men det ble til at stuepc fikk de nye delene, så gikk delene fra stuepc over i serveren og 1156 delene får gå billig på finn eller ligge som reserve om noe skulle skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...