BigPig Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Heisann! Helt ny bruker her, har brukt dere i mange år, håper dere ikke føler dere brukte fordi I kveld har jeg endelig bestemt meg, skal slutte å drikke, litt suspekt at denne posten blir postet kl 03.00 kanskje, så da kan jeg bekrefte med en gang, JA, jeg er brisen plus plus, men kan dere likevell hjelpe meg med denne listen? Har en liste med grunner til at jeg skal slutte å drikke, og regner med dere har flere grunner på begge sider, jeg legger ut listen min her, så får dere hjelpe meg med resten... Slutte og drikke!!! ULEMPER MED Å DRIKKE SEG FULL: - større sjangse til og slanke seg - nye venner, evt knytte nye bånd til gamle venner!!! - du har fortsatt verdens beste og deiligste dame om du slutter, hun støtter deg i alt! - mindre utgifter i mnd, bruker alltid mellom 3000kr og 10000kr hver mnd på alkoholrelaterte aktiviteter, gleder meg til og slippe disse utgiftene - mindre gjeld, betale mer på boliglån, slippe kredittkort på slutten av mnd for å drikke seg full, som man må betale igjen neste mnd - mindre DÅRLIG SELVTILLIT! - mer tid til turer, fisking, telttur, jakt - du slipper og skyte deg selv den 01.01.16 som du lovte deg selv tidligere i år, med mindre du holdt dine løfter - bedre treningsgrunnlag - hjernen kan begynne å fungere til sitt potensielle potensial igjen - utdanning kan bli aktuellt - skal du ha barn snart må det uansett bli en realitet, barna dine skal ikke ha foreldre som drikker foran dem - kan ha tid og råd til en heftig motorsykkel, som gir det samme rushet! - du kan endelig kose deg med alkohol de få gangene man først unner deg en "dram" - penger igjen!!!! - utdanning og hjernefunksjon, IGJEN!!! - blir en bedre skytter - kan snuse med god selvtillit - bruke penger på tur/treningsutstyr - se bedre ut, og i tillegg ha råd til klær som kler deg selv - slutte å si dumme ting til forskjellige folk i fylla - FYLLENERVER blir utestående...!!! - kan få nye venner? ???????? - 132kg->99kg... Kom til 107kg sist gang... - familien aksepterer deg mere, både egen og svigers... FORDELER MED Å DRIKKE SEG FULL: - det er gøy der og da - man glemmer problemene sine - man kan gjøre ting man ellers ikke kunne gjort - penger føles ubetydende i en stund, det er godt - bedre selvtillit i en kveld, det er deilig, men blir det for ofte så ruinerer det selvtilliten i lengden.. --------?????? - går bedre overens med de andre som drikkern - musikken blir/føles bedre! 1 Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 (endret) Skål! Har selv vært avholds hele livet. Det er ikke så vanskelig Endret 30. juli 2015 av Phinex 1 Lenke til kommentar
BigPig Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Håper det kan bli lettere men som du kanskje ser i det jeg har skrevet så har jeg litt mørke tanker om livet med alkoholrus, og jeg håper det kan bedre seg. Har kanskje ikke sagt at jeg er 23 år gammel, gleder meg til å få gode argumenter på begge sider, slik at jeg kan reflektere videre over hvor jeg er i livet akkurat nå og hvor jeg ønsker det skal ta meg! :-) Lenke til kommentar
technicality Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 (endret) "FORDELER" MED Å DRIKKE SEG FULL:- det er gøy der og da Det føles gøy ut der og da- man glemmer problemene sine Man utsetter problemene sine- man kan gjøre ting man ellers ikke kunne gjort Man gjør ting man ikke burde gjøre- penger føles ubetydende i en stund, det er godt Penger renner ned i dassen dagen etter- bedre selvtillit i en kveld, det er deilig, men blir det for ofte så ruinerer det selvtilliten i lengden.. --------- går bedre overens med de andre som drikkern Man klarer å snakke "snøvlsk"- musikken blir/føles bedre! Man blir midlertidig døv Sånn, det var bedre Good for you! Lykke til! Endret 30. juli 2015 av technicality 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 ULEMPER MED Å DRIKKE SEG FULL: - større sjangse til og slanke seg - nye venner, evt knytte nye bånd til gamle venner!!! - du har fortsatt verdens beste og deiligste dame om du slutter, hun støtter deg i alt! - mindre utgifter i mnd, bruker alltid mellom 3000kr og 10000kr hver mnd på alkoholrelaterte aktiviteter, gleder meg til og slippe disse utgiftene - mindre gjeld, betale mer på boliglån, slippe kredittkort på slutten av mnd for å drikke seg full, som man må betale igjen neste mnd - mindre DÅRLIG SELVTILLIT! - mer tid til turer, fisking, telttur, jakt - du slipper og skyte deg selv den 01.01.16 som du lovte deg selv tidligere i år, med mindre du holdt dine løfter - bedre treningsgrunnlag - hjernen kan begynne å fungere til sitt potensielle potensial igjen (...) Du ser selv at dette ser veldig feil ut? En ulempe med å drikke seg full er at man har større sjanse til å slanke seg? Høres ut som en fordel i mine øyne. Hva med å endre til "Fordeler med å ikke drikke seg full?". Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 (endret) Heisann!Helt ny bruker her, har brukt dere i mange år, håper dere ikke føler dere brukte fordi I kveld har jeg endelig bestemt meg, skal slutte å drikke, litt suspekt at denne posten blir postet kl 03.00 kanskje, så da kan jeg bekrefte med en gang, JA, jeg er brisen plus plus, men kan dere likevell hjelpe meg med denne listen? Har en liste med grunner til at jeg skal slutte å drikke, og regner med dere har flere grunner på begge sider, jeg legger ut listen min her, så får dere hjelpe meg med resten... Slutte og drikke!!! ULEMPER MED Å DRIKKE SEG FULL: - større sjangse til og slanke seg du blir ikke feit av å gå på fylla - nye venner, evt knytte nye bånd til gamle venner!!! lettere å møte nye mennesker om man har litt promille - du har fortsatt verdens beste og deiligste dame om du slutter, hun støtter deg i alt! lettere å møte verdens beste dame om man er sosial og drikker litt - mindre utgifter i mnd, bruker alltid mellom 3000kr og 10000kr hver mnd på alkoholrelaterte aktiviteter, gleder meg til og slippe disse utgiftene ingen normal mennesker bruker 10.000 pr mnd på fyll - mindre gjeld, betale mer på boliglån, slippe kredittkort på slutten av mnd for å drikke seg full, som man må betale igjen neste mnd om man ikke bruker tid og penger på fest bruker man det på andre ting. blir ikke rikere av å avstå fra festing. - mindre DÅRLIG SELVTILLIT! folk får bedre selvtillitt når de drikker - mer tid til turer, fisking, telttur, jakt sant nok - du slipper og skyte deg selv den 01.01.16 som du lovte deg selv tidligere i år, med mindre du holdt dine løfter hva er dette for noe tull? - bedre treningsgrunnlag sant - hjernen kan begynne å fungere til sitt potensielle potensial igjen du blir ikke dum av å feste litt - utdanning kan bli aktuellt alle studenter drikker - skal du ha barn snart må det uansett bli en realitet, barna dine skal ikke ha foreldre som drikker foran dem da drikker jeg mens barna er hos besteforeldre - kan ha tid og råd til en heftig motorsykkel, som gir det samme rushet! jeg kjører når jeg er edru på dagen, og fester på kvelden - du kan endelig kose deg med alkohol de få gangene man først unner deg en "dram" koster meg alltid om jeg tar en dram, selv om det bare blir med en - penger igjen!!!! har alltid penger - utdanning og hjernefunksjon, IGJEN!!! gidd å konstant repetere deg selv ... - blir en bedre skytter skyter bare når jeg er edru uansett - kan snuse med god selvtillit har du noen øl innabords, snuser du med bedre selvtillitt - bruke penger på tur/treningsutstyr det gjør jeg uansett - se bedre ut, og i tillegg ha råd til klær som kler deg selv jeg ser akkurat det samme ut om jeg drikker el ikke. - slutte å si dumme ting til forskjellige folk i fylla du sier mye dumt i denne tråden, og du er edru ..... - FYLLENERVER blir utestående...!!! meget sant - kan få nye venner? lettere å møte folk om man er sosial og fester litt - 132kg->99kg... Kom til 107kg sist gang... ta heller å kikk litt på kostholdet ditt - familien aksepterer deg mere, både egen og svigers... dem aksepterer meg allrede. jeg fester uansett ikke med dem. FORDELER MED Å DRIKKE SEG FULL: - det er gøy der og da - man glemmer problemene sine - man kan gjøre ting man ellers ikke kunne gjort - penger føles ubetydende i en stund, det er godt - bedre selvtillit i en kveld, det er deilig, men blir det for ofte så ruinerer det selvtilliten i lengden.. -------- - går bedre overens med de andre som drikkern - musikken blir/føles bedre! fix'd it for you Endret 7. august 2015 av Sangesland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå