AnonymDiskusjon Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Jeg har ei niese som for en stund siden ble 15, og jeg har i det siste fått litt innsyn i hennes privatliv, som gjør at jeg på en måte ser på henne på en litt annen måte enn tidligere. Har fått nyss i at hun er ganske sexuell aktiv med kjærester, noe hun har nesten hele tiden. De er sammen rundt 3-4 måneder om gangen. Kom over en chatlogg fra henne en gang jeg skulle fikse pc`n hennes, der var det snakk om både fingring, suging og runking, da var hun 13. Vet at hun går på p-piller og det er sikkert ikke uten grunn nå heller, har også sterke indikasjoner på at det skjer en hel del mellom hun og kjæresten nå. Vi har forresten ett veldig nært forhold, hun betyr alt for meg. Hun var nesten som en søster for meg under oppveksten. Men, at hun er såpass sexuell aktiv gjør at jeg både blir nyskjerrig på hva som faktisk skjer. Personlig syntes jeg det er litt for tidlig, hun oppfører seg som langt yngre enn 15. Men, jeg har altså følelser for henne jeg ikke hadde før. Ikke forelsket eller at jeg har lyst til å gjøre noe slikt med henne. Men, jeg kjenner en viss spenning, nyskjerrighet, usikkerhet, tiltrekkelse osv ovenfor henne, klarer ikke helt sette ord på det, men det er en blanding av flere ting jeg tror jeg ikke burde føle ovenfor henne. Usikker på hva jeg bør tenke om det og om det er vanlig, og hva jeg bør gjøre med det. Hun er forresten kjempepen og er på ingen måte redd for å vise seg frem, noe som sikkert ikke hjelper det heller. Anonymous poster hash: 71b85...273 Lenke til kommentar
Populært innlegg IcedInsanity Skrevet 30. juli 2015 Populært innlegg Del Skrevet 30. juli 2015 Vet ikke hva du lurer på med denne tråden. Men ett råd kan eg gi deg. Hold fingrene dine unna niesa di og kom deg videre! Aner ikke hvor gammel du er, men det spiller ingen rolle. Ta deg en runk og bli kvitt litt seksuell spenning. 13 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Seriøst, du bør sette deg ned og tenke nøye gjennom saker og ting, før du tar skrittet og ødelegger både hennes og ditt eget liv. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Den følelsen når familiemedlemmer er sexy. Husk at det er lov å se, men ikke røre. Anonymous poster hash: ab8a2...0fa Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Er langt ifra slik, tro meg, skal aldri prøve meg på noe slikt, det er ikke ett tema en gang. Er ikke det jeg tenker på heller, er det jeg sliter sette litt ord på, men det er tanker i den rettningen, men ikke med meg involvert på noen som helst måte. Sliter litt med å skrive hva jeg tenker, for jeg sliter med å skjønne det selv, men er altså ikke slik at jeg vil gjøre noe. Så, det er bare og ta det rolig Men det er tanker jeg ikke klarer å sortere og forstå som plager meg mest, som jeg håpet kanskje kunne få litt hjelp med. burde kanskje være ukjente følelser som var i tittelen... Anonymous poster hash: 71b85...273 Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Du skriver ting som: Har fått nyss i at hun er ganske sexuell aktiv med kjærester De er sammen rundt 3-4 måneder om gangen. Kom over en chatlogg fra henne en gang jeg skulle fikse pc`n hennes (..) har også sterke indikasjoner på at det skjer en hel del mellom hun og kjæresten nå. På tide å våkne????? Hvorfor sitter du på denne informasjonen som egentlig ikke skal angå deg? La jenta leve sitt eget liv, uten at du skal ta del i "moroa" hennes og samtidig brenne deg selv på bålet!!! Last ned Tinder og bli kjent med jenter/kvinner i ditt omegn, så kanskje du mister jomfrudommen din du også. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Som nevnt har vi ett veldig godt forhold, det har hun med all sin nærmeste familie. hun sier åpenlyst at hun er sammen med noen, når det er slutt, hvor lenge de har vært sammen, når de har krangler osv. Så skriver hun ting på ask, facebook og insta som tolkes dit. Når hun svarer nesten helt bekreftende på slike ting andre har spurt om på ask, under fullt navn, så er det ikke mye snoking det er snakk om, nesten uungåelig informasjon å få med seg. Jeg vet f.eks hvem hun er sammen med nå fordi hun har sagt det flere ganger. Anonymous poster hash: 71b85...273 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Vel, jo mere tid du vier å beundre henne, jo mer betatt vil du bli. Ettersom du vel ikke engang kan gifte deg med henne etter norsk lov (?), så er vel det greieste å bare ligge unna og tenke på noe annet? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Jeg tviler på at giftemål er OPs første tanke, det er vel heller et ligg eller to med niesen sin som er tanken. Men, det er jo ulovlig (før hun blir 16) og det er tabu og jeg tviler på at resten av familien vil ta det så bra om de finner ut. Men det er ikke unormal at tenåringer er kåte som faen, ei heller at de begynner å kle seg temmelig sexy og ser på løshet som en stil. Og det er heller ikke unormalt for menn å tenne på yngre kvinner eller jenter som har kommet i puberteten. Men ta heller å dropp tankene om henne og gå videre. Jeg har selv to nieser som er under ti år og jeg gruer meg til den dagen jeg må konsentrere meg for ikke å få boner når det er familiebesøk. Så... ja. Move on. Anonymous poster hash: e2772...1df 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Jeg tviler på at giftemål er OPs første tanke, det er vel heller et ligg eller to med niesen sin som er tanken. Men, det er jo ulovlig (før hun blir 16) og det er tabu og jeg tviler på at resten av familien vil ta det så bra om de finner ut. Det kan godt hende, men i den grad dette er lovregulert, så sier det også noe om hvor smart det er. Det er uansett en veldig dårlig idé. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Det beste er å finne på noe annet og glemme jenta. Hva med å lese en god bok i stedet? Vladimir Nabokovs Lolita burde passe for anledningen. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Det er ikke ligg som er verken tanken eller målet nei, heller ikke noen tilnærminger til dette, har sagt dette ett par ganger før også, men går tydeligvis ikke inn. Det er å sorterer og finne ut av tanker, men det vist bare ligg dere leser ut av alt. Anonymous poster hash: 71b85...273 Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Ok, takk for tankene dine, og bra at du fikk luftet ut om det. Slutt å bland deg så mye i niesa di sitt liv. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Det er ikke ligg som er verken tanken eller målet nei, heller ikke noen tilnærminger til dette, har sagt dette ett par ganger før også, men går tydeligvis ikke inn. Det er å sorterer og finne ut av tanker, men det vist bare ligg dere leser ut av alt. Anonymous poster hash: 71b85...273 Greit å sortere tanker, men jo mer du snoker jo mer vil det oppta deg. Følte bare for å si det, sorry at jeg er så streng 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 (endret) Rent juridisk sett er det vel ikke ulovlig etter at hun har fylt 16,men personlig synes jeg ikke noe om det,hva andre driver med skal jeg derimot ikke blande meg borti. Endret 30. juli 2015 av Malmern Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Så dømmende folk er her, da. Jeg antar du ikke har helt klare tanker om dette nettopp på grunn av at temaet er tabubelagt, som fordømmelsen her viser. Du har derfor vanskelig for å innrømme overfor deg selv hva som foregår i tankene dine. Det er et særdeles dårlig råd å lese en bok som Lolita, som bare vil fyre opp om tanker du ikke ønsker. Generelt er det lurt å unngå å gi næring til tanker man ikke ønsker skal bli virkelige. Altså ikke dvele ved slike fantasier. Det kan hjelpe å tenke litt over mulige konsekvenser. Om 10 år er hun 25, hva tror du hun da kan komme til å tenke om deg om det hadde skjedd noe da hun var 15? Det gode forholdet dere har kan endre seg til å bli ganske kleint, kanskje ødelagt for resten av livet. Hun er åpen og har kanskje lett for å dele intime detaljer med andre. Hva om hun deler det som eventuelt skjer mellom dere? Flaut? Hva kan andre komme til å si? Kan det ødelegge forholdet du har til andre i familien? Ikke fantaser om henne. Du har lest noen chattelogger du ikke burde. Det er et tillitsbrudd. Straks du så at dette var noe som ikke var tenkt til deg, skulle du ha stoppet. Hvis du var ansatt i et firma som reparerte datamaskiner, ville dette vært oppsigelsesgrunn. Men skjedd har skjedd. Lær av dette, så kommer det noe bra ut av det. Konsekvensen av ditt tillitsbrudd er at synet på niesen din er forandret for all fremtid. Jeg så selv en logg for 10-15 år siden som jeg ikke skulle ha sett, og hver gang hun blir omtalt, eller jeg kjører forbi huset hennes, så dukker dette opp. Hun er hverken en del av familien eller bor i nærheten, så noe problem er det ikke, men det viser at seksuelle opplevelser, også det du bare leser om, kan gjøre dypt inntrykk. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg dag1234 Skrevet 31. juli 2015 Populært innlegg Del Skrevet 31. juli 2015 Interessant tråd, der jeg er enig med Horten, noe jeg ofte er i grunnen. De fleste som har levd noen år har opplevd å bli mer eller mindre tiltrukket av mennesker som en har en familiær relasjon til. Det tror jeg er genetisk betinget og ligger dypt i oss. Samtidig er det er et av våre sterkeste sosiale tabuer, noe det også skal være. Skadene ved å utagere disse følelsene er store. Det er et alvorlig tillitsbrudd og en grov krenkelse av relasjonen til den det gjelder. For å utvikle oss normalt og bli sunne og sterke mennesker trenger vi alle å oppleve at vi har grenser og at grensene våre respekteres av andre, og da særskilt av de voksne vi er knyttet til. Hvis våre grenser krenkes vil det ofte føre til psykiske skader. Det kan være i opplevelsen av oss selv, hvem vi er, hva som er våre og hva som er andres behov, vår egenverdi og hva vi må finne oss i fra andre. Gjentatte grensekrenkelser vil oftest føre til livsvansker i form av angst og depresjon, selvusikkerhet, identitetsforvirring, relasjons-/tilknytningsproblem og det kan i en del alvorlige tilfeller også føre til personlighetsforstyrrelser. Det siste er spesielt hos allerede sårbare personer, de er jo i særlig grad utsatt for å bli misbrukt - dessverre. Alle de av oss som har slike erfaringer vet hvor uheldig og ødeleggende det kan være, og fagmiljøet er unisont enig om at grensekrenkelser er ikke bra å bli utsatt for. Men grenseoverskridelser er også skadelig for den som utfører dem. Det bryter ned selvbilde og selvtillit, skaper mye skam og skyldfølelse - og ikke minst: det senker terskelen for nye overgrep i fremtiden. Det er helt tillatt å bli betatt og tiltrukket av en slektning - det er helt greit og kan være en fin opplevelse som viser at personen også er verd å like seksuelt, men det er altså flere tungtveiende grunner til at en skal holde det for seg selv og leve med disse følelsene, og ikke leve dem ut. TS har alt begynt en forsiktig overskridelse av sine og niesens grenser ved å interessere seg i overkant av hennes aldersadekvate seksuelle utprøving. Dette virker å være både litt sjokkerende og litt pirrende på samme gang. Jeg tror at det er best å la niesen finne ut av sin seksualitet uten å bli kikket for mye i kortene av onkelen. Han må huske å ikke forveksle en tenårings spede utprøving av sex med sin egen voksne seksualitet, og må ikke svare som om de er likeverdige i relasjonen. Nå tror jeg at mye av dette alt er relativt klart for TS, ellers hadde han ikke postet som han har gjort. TS vet, tror jeg, at ansvaret for å holde seg på matta alltid, uansett, ligger hos den voksne. Han vet også, tror jeg, at noe fint og ekte som de har seg i mellom, fort kan gjøres til noe skittent og stygt, og at kontakten for alltid kan ødelegges, dersom grensene mellom dem overskrides. Mitt syn er at han skal nyte niesen og unne henne å finne sin seksualitet med en som er likeverdig for henne, og tenke at den personen er heldig som får henne - mens han selv skal prøve å være en så stødig og støttende onkel som han kan. At det er overskudd av gode og varme følelser av alminnelig, ikke utnyttende art, i TS overfor niesen, det er helt tydelig. Det er disse han må ta holde fast med, for de kan vare livet ut. Det kan dessverre også skadene av grensekrenkelser. 11 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 (endret) Takk for et veldig flott innlegg dag1234. Endret 31. juli 2015 av Aiven Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. august 2015 Forfatter Del Skrevet 2. august 2015 Interessant tråd, der jeg er enig med Horten, noe jeg ofte er i grunnen. De fleste som har levd noen år har opplevd å bli mer eller mindre tiltrukket av mennesker som en har en familiær relasjon til. Det tror jeg er genetisk betinget og ligger dypt i oss. Samtidig er det er et av våre sterkeste sosiale tabuer, noe det også skal være. Skadene ved å utagere disse følelsene er store. Det er et alvorlig tillitsbrudd og en grov krenkelse av relasjonen til den det gjelder. - Skal på ingen måte gjøre noe galt, har sagt dette i hver post jeg har postet her. For å utvikle oss normalt og bli sunne og sterke mennesker trenger vi alle å oppleve at vi har grenser og at grensene våre respekteres av andre, og da særskilt av de voksne vi er knyttet til. Hvis våre grenser krenkes vil det ofte føre til psykiske skader. Det kan være i opplevelsen av oss selv, hvem vi er, hva som er våre og hva som er andres behov, vår egenverdi og hva vi må finne oss i fra andre. Gjentatte grensekrenkelser vil oftest føre til livsvansker i form av angst og depresjon, selvusikkerhet, identitetsforvirring, relasjons-/tilknytningsproblem og det kan i en del alvorlige tilfeller også føre til personlighetsforstyrrelser. Det siste er spesielt hos allerede sårbare personer, de er jo i særlig grad utsatt for å bli misbrukt - dessverre. Alle de av oss som har slike erfaringer vet hvor uheldig og ødeleggende det kan være, og fagmiljøet er unisont enig om at grensekrenkelser er ikke bra å bli utsatt for. - Jeg har vel brutt noen grenser på en måte, men hva man ikke vet har man sånn sett ikke vondt av. Men nei, skal aldri gjøre noe slikt igjen, men at hun skal ta skade av at jeg leste en logg(som hun aldri kan finne ut) er jeg uenig i. Men grenseoverskridelser er også skadelig for den som utfører dem. Det bryter ned selvbilde og selvtillit, skaper mye skam og skyldfølelse - og ikke minst: det senker terskelen for nye overgrep i fremtiden. - Det er ikke så mye å ødelegge for min del, ang nye overgrep, så antyder du jeg allerede har begått det? Å begå det er det ingen risiko for. Det er helt tillatt å bli betatt og tiltrukket av en slektning - det er helt greit og kan være en fin opplevelse som viser at personen også er verd å like seksuelt, men det er altså flere tungtveiende grunner til at en skal holde det for seg selv og leve med disse følelsene, og ikke leve dem ut. - Sier det igjen, skal ikke leve ut eller gjøre noe galt. TS har alt begynt en forsiktig overskridelse av sine og niesens grenser ved å interessere seg i overkant av hennes aldersadekvate seksuelle utprøving. Dette virker å være både litt sjokkerende og litt pirrende på samme gang. - Tror du har rett i dette, denne interessen skulle jeg helst vært uten, men klarer ikke å slå den av. Jeg tror at det er best å la niesen finne ut av sin seksualitet uten å bli kikket for mye i kortene av onkelen. Han må huske å ikke forveksle en tenårings spede utprøving av sex med sin egen voksne seksualitet, og må ikke svare som om de er likeverdige i relasjonen. Nå tror jeg at mye av dette alt er relativt klart for TS, ellers hadde han ikke postet som han har gjort. TS vet, tror jeg, at ansvaret for å holde seg på matta alltid, uansett, ligger hos den voksne. - Sier det igjen sånn bare for å være sikker, skal altså ikke gjøre noe galt. Han vet også, tror jeg, at noe fint og ekte som de har seg i mellom, fort kan gjøres til noe skittent og stygt, og at kontakten for alltid kan ødelegges, dersom grensene mellom dem overskrides. - Det er jo akkurat dette jeg ikke vil, at det gjøres til noe skittent og stygt, heller ikke i tankene, som egentlig kanskje er problemet. Mitt syn er at han skal nyte niesen og unne henne å finne sin seksualitet med en som er likeverdig for henne, og tenke at den personen er heldig som får henne - mens han selv skal prøve å være en så stødig og støttende onkel som han kan. - Enig der, men det er ikke alltid bare å ikke tenke slik. Jeg opprettet jo tråden her delvis pga hvordan jeg kan takle tankene. Desverre har tråden utvilket seg til noe veldig annet. Og jeg har jo heller ikke noe valg ang å la henne finne sin egen seksualitet, hun gjør tross alt som hun vil, uten at jeg verken kan eller vil påvirke det. At det er overskudd av gode og varme følelser av alminnelig, ikke utnyttende art, i TS overfor niesen, det er helt tydelig. Det er disse han må ta holde fast med, for de kan vare livet ut. Det kan dessverre også skadene av grensekrenkelser. - Hun er, uten tvil, den viktigste personen i livet mitt, og har vært det lenge. Hun er mer som en søster for meg. Har hatt en stor rolle under oppveksten hennes Mine kommentarer i rødt. Godt 2 her klarte å tenke litt lengre enn at jeg vil ha meg med henne, noe jeg ikke vil. Det er heller ikke de tankene jeg har i hodet. Men det er en interesse jeg verken vil eller burde ha. Harket har rett også, jeg har ikke så klare tanker. Det er litt av problemet det også, jeg klarer ikke helt definere hva. Er forresten 2 grunner til at jeg leste loggen, en pga ren nyskjerrighet, en annen er for å sjekke om det var noe galt, altså, med henne eller noe tilsvarende. Vet dette ikke er måten å gjøre det på, men når muligheten kom så tok jeg den... Anonymous poster hash: 71b85...273 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå