Gå til innhold

Jobb for 16 åring?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 16 år som har veldig lyst på en jobb. 

jeg bor i bergen, så lurte på om noen vet om steder hvor de ansetter under 18 år??

har ingen erfaring fra før av 

Endret av dikto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være vanskelig å finne en jobb på din alder. Du kan spørre for eksempel på Europris eller Nille om jobb der de ikke selger alkohol, da kan du stå i kassa.

Kanskje du har noen i familien du kan spørre om jobb hos arbeidsplassen h*ns.

På ung.no står det mye om dette. Les litt rundt og spør gjerne hvis du trenger hjelp! :)

http://www.ung.no/jobbjakt/2799-Under-18-og-på-jakt-etter-jobb.html

Lenke til kommentar

Ellers er jo barnepassing, gressklipping og snøskuffling slagere for de under 18 som ønsker å tjene seg noen kroner.

Vet det er en del kommuner ansetter litt yngre folk for å holde diverse parker klippet igjennom sommeren, men vet ikke hvordan det er der du bor. 

Lenke til kommentar

Det kan være vanskelig å finne en jobb på din alder. Du kan spørre for eksempel på Europris eller Nille om jobb der de ikke selger alkohol, da kan du stå i kassa.

Kanskje du har noen i familien du kan spørre om jobb hos arbeidsplassen h*ns.

På ung.no står det mye om dette. Les litt rundt og spør gjerne hvis du trenger hjelp! :)

http://www.ung.no/jobbjakt/2799-Under-18-og-på-jakt-etter-jobb.html

takk for svar

Har desverre ingen i familien jeg kunne jobbet hos, men nille hadde vært greit. Fåt ta meg en runde på de nærmeste nillie butikkene å høre om de har brukt for ekstra hjelp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Får ta meg en runde på de nærmeste nille butikkene å høre o mde har brukt for ekstra hjelp"

Ja..for all del, det må du gjøre. Men vil du ha jobb må du ta med deg søknad for all del!! Du kan ikke si "Ok, da skal jeg ringe mamma som kan hente meg, så skal jeg bare hente søknaden min så kan du se på den...... okei?:) :) :)"

Hvis du har noen venninner som har jobb er det en smal sak for de å hyre inn deg som kollega. Det er på den måten de fleste får jobb, jeg inkludert fikk min første deltidsjobb takket være en kompis av meg.

GLHF

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...