Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Trådløs ringeklokke

Anbefalte innlegg

Har i gangen en trådbasert ringeklokke som drives av en ringetrafo 12VAC, men når jeg er alene i huset og er i kjelleren eller vi er ute på terrassen, hører vi ikke at det ringer på.

Har derfor kjøpt en tådløs Friedland EVO 4641PL, men for å slippe å ha to ringe knapper ute har jeg åpnet den trådløse ringe knappen å loddet på to ledninger isteden for bryteren og koblet disse til et 12VAC rele på NO utgangen, og nå kommer problemet :wee:

Hvis jeg kobler til bare releet så virker det når jeg trykker på knappen ute, men hvis jeg kobler det sammen med ringeklokken i gangen så slår ikke releet inn :hmm:

Noen som kan forklare hvorfor det er slik og hva jeg eventuelt må gjøre anneledes.

SR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forklaringen kan være at ringeklokken belaster 12VAC kursen så mye at spenningen ut fra trafoen dropper ned i verdi og ender under minimumsverdien for når releet kobler inn.

Jeg ville ha forsøkt å koble om på kretsen slik at det er releets kontaktsett nummer to som legger inn ringespenningen for ringeklokken. Fordelen er at da belaster ikke ringeklokken strømforsyningen før ETTER at releet har lagt over. Slike releer trenger nårmalt en høyere effektiv spenning for å koble over enn hva dem trenger for å fortsette å holde releet inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...