flamethower1234 Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Hey! Jeg har nettopp fylt 15 år og neste år kan jeg kjøpe ting som motorsykkel, ATV osv. Jeg tenkte i førsteomgang at jeg skulle kjøpe meg en moped som jeg kjøre til skolen, treninger osv. Men så tenkte jeg ville ha noe "kult" å kjøre om vinteren også. Mtp på at det ikke er mange jeg har sett som kjører moped om vinteren tenkte jeg og gå for en ATV. Jeg lurer egentlig på hva slags ATV jeg har lov til å kjøre, dette her med førerkort, merke, verksted og alt som jeg kan få bruk for. Stor takk på forhånd! Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Med mopedlappen kan du kjøre ATV inntil 150kg som er registrert som moped (50cc). De fleste her er nok innafor: http://www.finn.no/finn/mc/atv/result?sort=0&ENGINE/VOLUME_FROM=0&ENGINE/VOLUME_TO=50 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Og med traktorlappen kan du kjøre en mye større ATV. De er dog hastighetsbegrenset, men det er jo moped-ATVer også. Men traktorregistrerte ATVer går som regel ganske fort uplomberte. Hvis jeg var 15 og skulle tatt lappen, hadde jeg tatt traktorlappen. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Aha.. Hvordan kommer det til km stand på en ATV osv da når jeg skal kjøpe en? Lenke til kommentar
M.H Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Mange ATVer som er registrert som traktor går like fort som de som er registrert som MC, uten fartssperre. Fartssperren på en nyere traktorregistrert ATV er gjerne elektronisk eller en fysisk sperre på variatoren. Nå er det jo ikke lov å fjerne fartssperren da, bare sånn at det er sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå