Phantom3D Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Jeg har nylig kjøpt en nybil, og der sto vinterdekk og felger spesifisert for ca 15000,-. Det er 15" hjul. Jeg har ikke fått de ennå, men det viser seg at det er uorginale felger av merket MAK. Har noen opplevd å få uorginale felger fra forhandler? Jeg har kjøpt nybil 2 ganger tidligere, og alltid fått orginalfelger. Nå har det seg også slik at jeg har fått feil felger og dekk på sommerhjulene også, og de skal de ordne opp i. Så de jeg har nå er orginale felger, men de ville heller ikke la meg beholde de til vinterdekkene. Synes dette er merkelig fra en merkeforhandler. Hva tenker dere? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Når det gjelder selve merket er MAK et søsterselskap for TSW, så det er nok grei kvalitet på de og ikke noe å bekymre seg for hvis du er fornøyd med utseendet. Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Jo takk. Sikkert helt grei kvalitet. Men hadde ikke kjøpt 15" mak felger med dekk til 15 000. Da hadde jeg gått til en felg og dekk forhandler, de fleste kjenner jo en og annen i dekkbransjen man kan få god pris fra. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Eg tenker vell umiddelbart at når ein køper nybil frå merkeforhandlar så har ein grunn til å forvente at bilen er kun utstyrt med orginaldelar med mindre anna er spesifisert. Men eg ser ikkje på det som ein stor mangel at ein velger å utstyre bilen med andre felgar. Det vil være litt avhengig av kva begrunnelse forhandlaren har for dette valget, samt kva som blei avtalt i kjøpskontrakta. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Trolig en oppgradering av foretningen som solgte bilen ønsket å gjøre for å forbedre bilens utseendende.. Ta kontakt med forhandler og si at du også ønsker de orginale felgende som følger med bilen.. Da dette er jo helt klart en del av bilen, og prisen selv om foretningen kanskje holder unna noen orginale felger og byttet de ut med noe dyrere.. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Jo takk. Sikkert helt grei kvalitet. Men hadde ikke kjøpt 15" mak felger med dekk til 15 000. Da hadde jeg gått til en felg og dekk forhandler, de fleste kjenner jo en og annen i dekkbransjen man kan få god pris fra. Er ikke sikker på hvilke felger det er, men så du ikke på dette før du kjøpte bilen? Hvis du ikke er fornøyd må du jo bare si det til de og eventuelt endre kjøpet. Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Bilen er en litt spesiell bil, det er en røffere utgave av en vanlig 4x4. Denne røffere utgaven skal ifølge alle tester i andre land komme med gullbrune felger og mud and snow dekk i en noe større dim, man finner ingen bilder av bilen med andre felger og dekk en disse. De norske sidene har dog ingen bilder av bilen, den ligger kun i prislista. Fikk derimot dekk og felg som hører til den vanlige utgaven, dette var det først litt frem og tilbake på, men jeg fikk det i en egen kontrakt at jeg skulle ha de hjulene, selvom importør mente det var ekstrautstyr (Som jeg heller ikke hadde blitt informert om, og som er FEIL, i allefall i alle andre land). Er helt greit for meg å bruke disse felgene jeg har nå på vinterdekkene når jeg får sommerhjulene jeg skal ha, men dette ville visstnok ikke importøren gå med på. I tillegg har jeg fått feilinformasjon om bilen, selv om jeg ba selger dobbeltsjekke informasjon med importør. Ting som utstyr og hestekrefter som hører med denne røffere utgaven, jeg hadde rett, selger og importør tok feil. Amatørmessig. Er derfor litt fed up når jeg hører at jeg har betalt 15k for noen 15" hjul og de fortsatt er "vriene", jeg ba bare om 2000 kr i rabatt når jeg hørte bilen var forsinket 2mnd.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 "Røffere utgave". Kan du ikke bare si hva det er? 3 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Begynn med å si hvilken bil og modell det er snakk om. Lurer også på om det er snakk om en helt ny bil eller en ny bruktbil.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Tja, gullbrune felger minner meg kraftig om en Subaru impreza eller lignende fra Subaru Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå