Star Fox Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Jeg er da på jakt etter en ny telefon fordi min G3 bestemte seg for å selvedaue… og når jeg får den tilbake ferdigreparert blir den solgt sporenstreks. Altså, jeg er på jakt etter en flaggskipmodell. Slik ståa er nå er G4, HTC, Huawei, Nokia/Windows og iPhone ekskludert fra lista over ønskede mobiler. For meg er kamera og batteri det viktigste. Alternativ 1: Har sett litt på Sony Z3+, men har hørt at det der kan forekomme overopphetingsproblemer. Skjer dette bare om man tar opp video i 4K-oppløsning, eller bare skjer det uforventet? I tillegg går det noen rykter om at glasset har en tendens til å knekke. Har til gode å holde en Z3+ i håndet og få testet kameraet. Alternativ 1,5: Sony Z3 kan også være et alternativ, selv om det er fjorårets modell. Alternativ 2: Samsung Galaxy S6. Testet i butikken. Telefonen føles premium. Kameraet har også god hastighet på "burst" når man bilder med kameraet. Er derimot ikke så vilt begeistret for touchwiz. Edge er ikke et alternativ. Mener også å kunne påstå at kameraet er bedre på S6 enn på Z3+, men at batteriet til gjengjeld er hakket dårligere. Om det har noe å si får jeg en "gratis" "Samsung Galaxy Tab 3 7.0 Lite" på kjøpet om jeg skaffer meg en S6. Alternativ 3: One Plus 2. Outsider. Ikke er jeg garantert invitasjon heller. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Har hatt z3c, og var stort sett fornøyd med den. Jeg synes (min mening) at glasset virker skjørt på Sony. Ikke at jeg knuste glasset, polstring er nødvendig. Hadde i tilfelle valgt Z3, da den fortsatt er topp. Har byttet til Samsung S6, og var skeptisk til TW, men det er null problem. Byttet Tema til "Material design", og byttet Launcher. Raskt kamera, og ganske bra touch sensor. Eneste er at den kunne med hell vært vanntett. Men det har jeg ingen problemer med. Superfornøyd. O+2 blir vell litt større igjen, og kunne kanskje hatt høyere oppløsning på skjermen. Virker spennende. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Hva med Moto X Play, skal være samme kamera som på Style, som visstnok skal være veldig bra (i motsetning til kamera på tidligere Moto modeller): http://www.dxomark.com/Mobiles/Moto-X-Style-Mobile-review-Style-and-Substance 3600 mAh, rask turbo charging og sprutsikker. men litt treg prosessor kanskje hvis du driver med heavy mobilspilling Burde vel være med som et alternativ hvis batteri og kamera er viktigste for deg Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Jeg kan trygt anbefale Xperia Z3/Z3+. Den er har veldig godt kamera og fantastisk batterilevetid. Jeg tviler på at du vil ha noe særlig problemer med overoppheting. I likhet med Galaxy S6 gir glasskonstruksjonen telefonen sårbar for knus og knas, men tilgjengjeld er Z3/Z3+ vanntett (har selv svømt og badet mye med min) og det er ganske digg. Alternativt har du den nylige lanserte Moto X Style som ser knallbra ut og hvis man ser på fjorårets Moto X tror jeg du kan forvente deg en herlig telefon med mye bang for the buck skulle du velge denne. I tillegg kjører den nærmest stock Android, noe som er en stor fordel etter min mening. Galaxy S6 er også en herlig telefon selv om batterilevetiden ikke er det helt store. TouchWiz er langt mindre grusomt enn det var på tidligere Samsung-telefoner og selv om det fortsatt ikke tilfører noe positivt til telefonen er det ikke en stor byrde slik det var før. Kan også anbefale Nexus 6 hvis du er komfortabel med størrelsen. Da får du god batterilevetid og en super skjerm, samt stock Android. Sist, men ikke minst, har du, som du nevner, OnePlus 2. Hvis du får tak i en tror jeg du vil bli skrikende fornøyd og hadde vært min klare anbefaling hadde det ikke vært for omstendighetene rundt kjøp/reklamasjonsrett, osv. Lykke til. Det er utrolig mye bra å velge mellom i dagens mobilmarked Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå