Gå til innhold

Ønsket Engelsk Cocker Spaniel


Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 16. Jeg var nylig aktiv på et treningssenter der jeg trente nesten hver dag, men etter jeg sluttet har jeg ikke så mye å gjøre lenger. Jeg har bare lyst på en tur kamerat.

 

Det jeg kunne tenke meg aller mest nå hadde vært en helt egen hund jeg kan kalle min. Jeg har vært kjempe glad i alle slags dyr så lenge jeg kan huske, spesielt hund. Jeg bør kanskje ikke klage så mye over at jeg ikke har min egen hund siden vi allerede har en flat. Problemet er at hunden vår er så stor og drar mye når vi går tur med han, jeg tør ikke gå tur med den i tilfelle jeg vil møte på en annen hund. Dessuten er det ikke det samme som å ha en helt egen, siden jeg kunne ikke tenke meg å flytte hjemme fra uten å ha en søt hund med meg, heh.

 

Moren min har sagt at jeg kan få det, men bare om jeg tjener inn 20 000,-. Det høres jo ganske umulig ut, men har et lite håp bortsett fra at jeg har søkt på de fleste jobber rundt, og har ikke fått noe.. Jeg forstår jo at jeg må spare til dette, siden både dyrlege om det skjer noe, koster. Ikke minst hunden pluss ting til hunden. Rasen jeg ønsker, Cocker Spaniel, koster rundt 14 000,- 

 

Finnes det noen andre måter jeg kan tjene penger på, for eksempel på nett som nettjobbing?

Kjempe glad for respons  :)

 

post-371981-0-31973200-1438194616_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vurdert å spare ved å jobbe som avisbud? Du tjener penger og får trening samtidig.

Vær også klar over at den dagen du flytter hjemmefra blir det langt vanskeligere å finne sted å bo med hund enn uten. Og nå vet ikke jeg hvordan du tenker på videre studier osv, men det å ha egen hund tar mye tid og binder opp mye tid du kanskje gjerne ville brukt til å nyte studietiden med venner osv. Du er i en tid av livet der det skjer mye, og binder du deg til å ha hund må du også være klar til å ta ansvar for den selv på dager du helst skulle gjort andre ting.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Har du vurdert å spare ved å jobbe som avisbud? Du tjener penger og får trening samtidig.

Vær også klar over at den dagen du flytter hjemmefra blir det langt vanskeligere å finne sted å bo med hund enn uten. Og nå vet ikke jeg hvordan du tenker på videre studier osv, men det å ha egen hund tar mye tid og binder opp mye tid du kanskje gjerne ville brukt til å nyte studietiden med venner osv. Du er i en tid av livet der det skjer mye, og binder du deg til å ha hund må du også være klar til å ta ansvar for den selv på dager du helst skulle gjort andre ting.

Tusen takk for svar, godt forslag, og dette er jeg fult klar over. Har jo en hund, så vet hvordan det foregår og at det er mye jobb, men jeg vet at jeg kan takle det. Har tenkt lenge gjennom dette før jeg spurte moren min  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...