bygghobby.no Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Hei, Sitter og ser på noen telefoner fra det store Kina, jeg lurer på om noen har har peiling på om det er noen spesielle krav ved import og videresalg og mobiler? Vet at de må være CE merket. Men finner ingenting spesifikt utover det.. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) Har hørt noe om at CE-symbolet ofte forveksles med symbolet for China Export. Så sjekk ut det først i hvert fall :-) Du må også forsikre deg om at telefonene fungerer på det norske mobilnettet. Ellers har du plikter overfor de som kjøper telefonene av deg, da du må forholde deg til Forbrukerkjøpsloven og er ansvarlig overfor kundene dine. Har du for eksempel ingen måte å reparere telefoner med fabrikasjonsfeil, må du gi kunden en ny telefon. Når det gjelder import og regler spesielt angående kina-telefoner, kan jeg ikke svare, bortsett fra at pirat-telefoner som gir seg ut for å være et kjent merke, er ulovlig å selge, og til og med å importere tror jeg. Endret 29. juli 2015 av Molekylet Lenke til kommentar
bygghobby.no Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 CE kan det være mye lureri med ja, så dette blir selvsagt dobbeltsjekket. Ifølge spesifikasjoner så skal den støtte de frekvenser vi bruker her. Reklamasjon er en selvfølge, og vi sender bare ut ett nytt produkt til kunden og ordner opp med fabrikken i Kina etterpå. Så det går greit. Men det er dette generelle med signal og slike ting jeg lurer på, finner egentlig veldig lite om det på nettet. Vet at det er endel krav om man skal selge foreksempel VHF walkie talkie.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå