drikstad Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Hei. Rigga til anlegget mitt i den nye bilen min (Rav4) for 2 dager siden. Alt koblet som normalt med unntak av remote til CD spiller tok jeg fra sigarett tenneren i front da den orginale remoten ikke funket (eller jeg ikke fant den hehe) Problemet jeg har er da altså at når jeg trykker på bremsepedalen (nok til at bremselysene går på) kutter subforsterkeren og går i protect mode helt frem til jeg slipper bremsen igjen å alt spiller som normalt. Dette skjer også når jeg står i ro, så det er ikke løse kabler eller lignende som forutsaker det Anlegget er brukt før i min eldre bil så vett at det ikke er anlegget som er problemet. Kan gi specs på hvilket komponenter jeg har om det er nødvendlig. Håper på raskt svar da jeg skal avgåre fra Haugesund til Oslo om noen timer (å det blir en kjedelig tur om jeg skal prøve å lavær å bremse hele veien Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Det er nok koblingsfeil et sted som gjør at forsterkeren kobler ut. Jordingsfeil et sted? Lenke til kommentar
drikstad Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Det er nok koblingsfeil et sted som gjør at forsterkeren kobler ut. Jordingsfeil et sted? skal prøve å feste jordkabelen bedre sier ifra om det løser seg Lenke til kommentar
drikstad Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Det er nok koblingsfeil et sted som gjør at forsterkeren kobler ut. Jordingsfeil et sted? skal prøve å feste jordkabelen bedre sier ifra om det løser seg Ser ut til å ha god jord. Kan spille max volume og god stemmning, men med en gang jeg bremser.... døden Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Koble remote på forsterkeren sammen med B+ (pluss på forsterkeren) og se om problemet forsvinner. Hvis det forsvinner må du finne et annet sted å hente remote fra. I værste fall rett fra pluss via en manuell bryter. 1 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Ville brukt et multimeter bak spilleren, og enten funnet ut hvilken kabel som er remote, evt hvilken som kommer fra tenninga for å slå på spilleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå